news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1376/05/29

دیدار هزاران تن از آزادگان و خانواده‌های شهدا با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران تن از آزادگان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با ایشان، طی سخنانی اقتدار امروز ملت و دولت ایران اسلامی را مرهون ایثارها و فداکاریهای جوانان غیرتمند دانستند و ضرورت آمادگی نیروهای مؤمن و مخلص برای سربلند کردن تمدن عظیم اسلامی را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری با تأکید بر ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر زورگوییها و کج‌رویهای استکبار فرمودند: ملت و دولت ایران ظرفیت ایستادگی در برابر فشارها و زورگوییها را در خود به وجود آورده است و نظام مقدس اسلامی سر انجام دشمن زورگو، متجاوز، دروغگو و مستکبر را از اوج نخوتش به زیر خواهد آورد و او را به زانو خواهد افکند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر زورگویی دشمن را وظیفه آحاد مردم، دولتمردان، مسؤولان و نمایندگان مردم دانستند و فرمودند: قدرتهای مادی در برابر ملتی که به نیروی خود متکی است هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و همه راهها به روی آنها بسته است، بنا بر این دولت و ملت ایران با ایمان به وعده الهی، پای حق ایستاده است و در برابر دشمنان متجاوز، ظالم و زورگو و در راس آنها دولت طاغوتی آمریکا که بر ارزشهای الهی و معنوی طغیان کرده‌اند کوتاه نخواهد آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درمان درد ملتها و از جمله ملت فلسطینی را در تحمل سختیها و مقاومت در برابر دشمن توصیف کردند و فرمودند: کسانی که تصور می‌کنند ملت فلسطین را می‌توان با مذاکره و التماس کردن نجات داد سخت در اشتباهند. فقط با ایستادگی و مقاومت است که یک ملت می‌تواند روی پای خود بایستد، حق انسانی خود را به دست آورد و زندگی افتخارآمیزی را که متضمن دنیا و آخرت اوست تأمین کند.

مقام معظم رهبری مدعیان دفاع از حقوق بشر را دروغگو و فریبکار خواندند و فرمودند: در دنیای امروز پرچم دفاع از حقوق بشر را کسانی بر دوش گرفته‌اند که بزرگترین دشمنان حقوق بشر محسوب می‌شوند. مسأله تبعیض نژادی هنوز در کشور آمریکا که داعیه آزادی و حقوق بشر دارد حل نشده است و انسانها به جرم پوست سیاه در جامعه آمریکا تأمین ندارند و تأسف اینجاست که چنین حکومتهای فریبکار، دروغگو و با تزویری مدعی هستند که رهبری بشریت باید به دست آنها باشد و دولتها تسلیم خواست آنها شوند .

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادگی و مقاومت را برای یک ملت جوهره‌ای نفیس و گرانقدر توصیف کردند و فرمودند: ملت ایران به فضل پروردگار و هدایت الهی خواهد توانست کاخ با عظمت تمدن اسلامی را سربلند و برافراشته کند و این آینده قطعی ملت ایران است، نیروهای مؤمن و مخلص باید خود را برای این حرکت عظیم آماده کنند و آن را هدف اصلی خود قرار دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پس از سالها اسارت را حماسه‌ای پرشکوه و سرشار از افتخار و شادی توصیف کردند و فرمودند: ملتها تنها در سایه تلاش، فکر، ابتکار و تحمل سختیها به رفاه و پیشرفت مادی و معنوی، افتخارات ملی و شایستگیهای بزرگ دست خواهند یافت و در بازار معنویت از ایمان و تقوا و فضایل معنوی بی‌نصیب نخواهند ماند، بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی این است که راه را در مقابل مردم باز کرد و سنت الهی نیز بر این است که با تحمل سختیها، خداوند متعال درها را باز و راهها را هموار خواهد کرد.

مقام معظم رهبری ضرورت استفاده از تجربه ایستادگی در میدان جنگ را به نسل نو، شاداب و تازه به میدان وارد شده‌کشور گوشزد کردند و تمامی ایثارگران و کسانی که رنجها را بر جسم و جان خود تحمل کردند در به وجود آوردن ذخیره عظیم، تمام نشدنی و بی‌نظیر ملت ایران یعنی نظام جمهوری اسلامی سهیم دانستند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نماینده ولی‌فقیه در امور آزادگان، حماسه پرشکوه سالها مقاومت آزادگان سرفراز ایران اسلامی در اردوگاهها و شکنجه‌گاههای رژیم عراق را گرامی داشت و پایمردی و وفاداری آنان به نظام اسلامی و امام عزیز و عظیم‌الشأن را ستود.
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی