news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1376/03/07

دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنهای رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان طی سخنانی مردمی بودن و مردمی ماندن را یکی از بزرگترین افتخارات انقلابی اسلامی توصیف کردند و حضور گسترده و پرشور و هیجان مردم را در سازماندهی انتخابات اخیر ریاست جمهوری، یک نعمت بزرگ الهی و هدیه خداوند متعال به ملت ایران برشمردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت هفدهمین سالگرد تأسیس مجلس شورای اسلامی انجام شد فرمودند: مجلس ایران اسلامی به تمام معنا مردمی است و آیینهای از افکار، سلایق، گرایشها و خواستهای ملت ایران محسوب میشود و فعالانه وظایف خود را در زمینههای مختلف مانند رسیدگی به طرحها و لوایح، نقشآفرینی در مسائل کلی کشور و پیگیری مسائل سیاسی و بینالمللی انجام میدهد، بنا بر این اینجانب از یکایک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصا از جناب آقای ناطق نوری رئیس محترم مجلس تشکر میکنم و امیدوارم که مجلس در همین جهت به حرکت خود ادامه دهد.
حضرت آیت‌الله خامنهای اهمیت همکاری مجلس با دولت، نظارت آن بر امور کشور و تهیه قوانین مورد نیاز دولت را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: به دلیل وضع خوب مجلس و مدیریت قوی و سالم آن، مجلس شورای اسلامی نه تنها مایه تشتت و تشنج مردم نیست، بلکه با عملکرد خود در مردم ایجاد آرامش میکند و این خود یکی از افتخارات مجلس محسوب میشود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور مردم را در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک نعمت بزرگ الهی و یک تجربه و آزمایش شیرین و پرشکوه دانستند و فرمودند: به برکت نعمت بزرگ مردمی بودن انقلاب و نظام اسلامی ایران، انتخابات ریاست جمهوری صحنه بسیار زیبایی را آفرید و در دنیا و تاریخ مایه افتخار ملت ایران و نظام اسلامی متعلق به آن شد و ما باید با همه وجود باور کنیم که آنچه در اختیار داریم، نعمتی از سوی خداوند متعال است زیرا چنین احساسی سبب برطرف شدن مشکلات و گرفته شدن غرور، تفرعن و تفاخر انسان از آن نعمتی میشود که خداوند در اختیار او قرار داده است. آنچه هست متعلق به ذات مقدس پروردگار است و تداوم آن را نیز باید از او طلب کرد و راه درست در پناه بردن و متوسل شدن به اوست.
مقام معظم رهبری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با حضور 30 میلیون تن از ملت ایران را ستاره درخشانی بر پیشانی ملت ایران توصیف کردند و با مورد سؤال قرار دادن مدعیان دمکراسی و حقوق مردم فرمودند: تبلیغات رسانهای دشمنان اسلام طبق معمول خود سعی کرد از حضور چشمگیر مردم در پای صندوقهای رأی، عیبی را درست کند و انتخابات را به عنوان اعتراض و انتقاد مردم وانمود کند، اما رئیس جمهور محترم و منتخب مردم در مصاحبه خود پاسخ دندان شکنی را به دشمنان داد، در عین حال آنها دست بردار نیستند و مردم باید رسانههای جهانی و تحلیلگران به اصطلاح سیاسی را که برای تمام مسائل دنیا تعیین تکلیف میکنند، به خوبی بشناسند و با روشنبینی به ماهیت اهداف آنها پی ببرند.
حضرت آیتالله خامنهای شعارهای رئیس جمهور منتخب را در مورد نظم و قانون، رفع تبعیض، عدالت اجتماعی، حرکت به سوی اهداف اسلامی و انقلابی و پیروی از وصایای امام بزرگوار را شعارهای انقلاب و نظام اسلامی خواندند و فرمودند: دشمن منتظر است تا کوچکترین حادثه ممکن را برای مردم تلخ جلوه دهد و چهره ملت ایران را نیز در دنیا مشوه کند و ما خدا را شکرگزاریم که او خود دلها را به سوی صندوقهای رأی و شرکت در این آزمایش بزرگ هدایت کرد و به این ترتیب محبت و وفاداری مردم را نسبت به این نظام الهی عینیت بخشید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از تأثیرپذیری برخی مطبوعات کشور از تعبیرات غلط فرهنگ غربی ابراز تأسف کردند و فرمودند: نامزدهای مختلف و طرفداران آنها باید از خدای متعال شاکر باشند که توفیق ورود در این صحنه را یافتند و افتخار پیدا کردند که این عرصه را برای حضور ملت عظیمالشأن ایران هموار کنند. بنا بر این همه کسانی که با احساس مسؤولیت در این انتخابات شرکت و دخالت کردند، تبلیغات درست انجام دادند و از نامزد مورد علاقه خود که او را اصلح میدانستند، حمایت کردند؛ نزد خداوند متعال مأجورند.
مقام معظم رهبری ضرورت شکرگزاری مردم را به سبب پیروزی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری متعلق به نظام اسلامی بودند و ضمن دفاع از آن، برای خطوط اصلی نظام اسلامی شعار دادند، اما دشمن در تلاش است تا حرکت متحدی را که به نفع جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است، به یک دعوا، تنازع و تنافس تبدیل کند. بنا بر این همه مردم و بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید هوشیار باشند و مانع از تحقق اهداف دشمن شوند.
حضرت آیتالله خامنهای حضور مردم، در انتخابات ریاست جمهوری را یادآور حضور مردم در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند: از ماهها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، برخی از بزرگان و برجستگان کشور مکررا اصرار میکردند که اینجانب نظر خود را در مورد نامزد اصلح ریاست جمهوری بیان کنم، تا آنها اوضاع و احوال را برای هدایت مردم به تحقق آن هموار کنند؛ اما همواره به آنها گفتهام که آنچه از خدا میخواهم، سی میلیون رأی است و خدا را شکر میکنم که این دعا و آرزو را مستجاب کرد و این هدیه را به ملت ایران داد و مردم بگونهای در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که یادآور حضور مردم در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با تجلیل از روح بلند حضرت امام (رض) فرمودند: آنچه از خیرات و برکات نصیب ملت ایران شده است، مرهون وجود پرفیض و استثنایی زمان و آن نادره دهر و یگانه تاریخ اسلام بود که خدای متعال ما را مفتخر کرد در زمان او واقع بشویم، او را ببینیم، از او بشنویم و از برکات وجود او بهرهمند شویم.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجتالاسلام والمسلمین ناطق نوری رئیس مجلس در سخنان کوتاهی به مناسبت سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت صفا، صمیمیت، یکدلی و همدلی رسالت سنگین خود را انجام دادهاند و اکنون نیز با همه توان خود، از مقام معظم رهبری تبعیت کرده و همان گونه که با دولت جناب آقای هاشمی رفسنجانی همکاری داشتند، با دولت آینده نیز همکاری خواهند داشت.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی