news/content
نسخه قابل چاپ
1375/02/22

بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند و از نزدیک با تازه‌های کتاب آشنا شدند.

در این بازدید که آقای میرسلیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقام معظم رهبری را همراهی می‌کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل هر یک از غرفه‌های نمایشگاه، ضمن مرور عناوین تازه‌ترین کتابهای منتشره، با نویسندگان، مترجمان و ناشران کتابها به گفتگو پرداختند.

در جریان این بازدید مسؤولین برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توضیحاتی در خصوص ویژگیهای نمایشگاه کتاب امسال به استحضار مقام معظم رهبری رساندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان بازدید 4 ساعته خود از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در یک گفتگوی رادیویی، برگزاری نمایشگاههای بین‌المللی کتاب را بهار کتاب نامیدند و اظهار امیدواری کردند که گروههای زیادی از مردم بویژه جوانها و دوستداران کتاب بتوانند در طول سال از چنین نمایشگاههایی استفاده کنند.

مقام معظم رهبری کشور ایران را دارای تمدن، تاریخ و فرهنگ کهن دانستند و اظهار داشتند: توقع من از همه مردم این است که کتاب و کتاب‌خوانی را جدی بگیرند و از همه اوقات ضایع شونده خود مثلا در تاکسی، اتوبوس و یا موارد دیگر استفاده کنند و به مطالعه و کتابخوانی بپردازند. چرا که اگر مردم عادت کنند تا از اینگونه اوقات خود بخوبی برای مطالعه استفاده کنند، جامعه به پیش رفته و ترقی خواهد کرد. کشور ما در مسائل فرهنگی زمینه بسیار خوبی برای پیشرفت بیشتر دارد و تنها به مقداری همت و تدبیر و برنامه‌ریزی احتیاج دارد . و مقداری هم خود مردم باید شوق و اشتیاق نشان بدهند.

مقام معظم رهبری در پایان سخنان خود تقارن شروع کار نمایشگاه کتاب با عید سعید غدیر را مایه برکت برای مردم و این نمایشگاه دانستند و از مسؤولان وزارت ارشاد اسلامی در برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی