news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1374/10/05

دیدار فرماندهان‌ سپاه و نیروی انتظامی با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ هفته‌ پاسدار و همزمان‌ با میلاد پربرکت‌ خورشید عرصه‌ جهاد و شهادت‌، حضرت‌ سیدالشهدا حسین‌ بن‌ علی‌(ع‌) صبح‌ امروز هزاران‌ تن‌ از فرماندهان‌، مسؤولان‌ و نیروهای‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و نیروی‌ انتظامی‌ و نیز جمعی‌ از جانبازان‌ پاسدار در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا دیدار کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار، میلاد فرخنده‌ و شریف‌ ابا عبدالله‌ الحسین‌(ع‌) و هفته‌ پاسدار را به‌ عموم‌ ملت‌ مؤمن‌ ایران‌ و پاسداران‌ و جانبازان‌ تبریک‌ گفتند و با اشاره‌ به‌ تأثیر نام‌ امام‌ حسین‌(ع‌) در جذب‌ دلهای‌ مسلمین‌ فرمودند: تأثیری‌ که‌ خداوند متعال‌ در نام‌ حسین‌ بن‌ علی‌(ع‌) قرار داده‌ است‌، همواره‌ موجب‌ برانگیخته‌ شدن‌ عواطف‌ و احساسات‌ مسلمانان‌ با معرفت‌ می‌شود و یک‌ حالت‌ معنوی‌ را در دل‌ و جان‌ آنان‌ به‌ وجود می‌آورد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ شخصیت‌ بارز امام‌ حسین‌(ع‌) را از ابعاد معرفتی‌ و تاریخی‌ مورد توجه‌ قرار دادند و با تأکید بر لزوم‌ عبرت‌ گرفتن‌ از ماجرای‌ آن‌ حضرت‌ فرمودند: یک‌ عامل‌ اصلی‌ که‌ ماجرای‌ امام‌ حسین‌(ع‌) را به‌ وجود آورد; رواج‌ دنیاطلبی‌ و فساد و فحشایی‌ بود که‌ غیرت‌ دینی‌ و حساسیت‌ و مسؤولیت‌ ایمانی‌ را از مسلمانان‌ گرفت‌ و جامعه‌ آن‌ روز را تخدیر کرد. همچنین‌ پیروان‌ حق‌ که‌ ستونهای‌ بنای‌ ولایت‌ و تشیع‌ محسوب‌ می‌شدند از توجه‌ به‌ سرنوشت‌ دنیای‌ اسلام‌ اعراض‌ کردند و به‌ آن‌ اهمیتی‌ ندادند و نتیجه‌ آن‌ شد که‌ دشمن‌ آنها را مورد تاخت‌ و تاز خود قرار داد و این‌ نیز یکی‌ دیگر از عوامل‌ مؤثر در به‌ وجود آمدن‌ ماجرای‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) بود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از استمرار پایداری‌ در مصاف‌ با باطل‌ و خالی‌ نکردن‌ میدان‌ به‌ عنوان‌ راز اصلی‌ بقای‌ معارف‌ انبیا الهی‌ یاد کردند و فرمودند: امروز دنیا در زیر پرچم‌ معارف‌ و تعالیم‌ انبیا الهی‌ قرار دارد و راز آن‌ نیز در خستگی‌ناپذیری‌ انبیا و حضور آنان‌ در میدان‌ نبرد با دشمن‌ است‌. این‌ تجربه‌ یکبار به‌ شکل‌ صحیح‌ مورد استفاده‌ قرار گرفت‌ که‌ پیروزی‌ مطلق‌ را برای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پی‌ داشت‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ خستگی‌ناپذیری‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) در مبارزه‌ با دشمن‌ و راه‌ نیافتن‌ شکست‌ و ناکامی‌ در وجود آن‌ بزرگوار اشاره‌ کردند و فرمودند: امام‌ عظیم‌الشأن‌ در سخت‌ترین‌ شرایط نیز تصمیم‌ به‌ عقب‌ نشینی‌ نداشت‌ و همانند کوه‌ استوار و پابرجا در مواضع‌ خود می‌ایستاد.

حضرت‌ امام‌ در برابر تهدید آمریکا و شوروی‌، اتحاد دو ابرقدرت‌، تحمیل‌ جنگ‌ هشت‌ ساله‌، حمله‌ آمریکا به‌ طبس‌ و نیز محاصره‌ اقتصادی‌، تبلیغاتی‌ و سیاسی‌ ایستادگی‌ کرد و هیچ‌ طوفانی‌ نتوانست‌ او را به‌ لرزه‌ درآورد. بنا بر این‌ او پیروز و دشمن‌ مغلوب‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ جنجالهای‌ تبلیغاتی‌ آمریکا و اظهارات‌ مقامات‌ رژیم‌ این‌ کشور علیه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را نشانه‌ روشنی‌ از پیروزی‌ ملت‌ ایران‌ و احساس‌ شکست‌ و ترس‌ آمریکا از ایران‌ دانستند و فرمودند: امروز در راس‌ قدرتهای‌ جهانی‌، قدرتی‌ قرار دارد که‌ به‌ فضیلت‌ حقیقی‌ و انسانی‌ پایبند نیست‌ و سردمداران‌ توسعه‌طلبان‌، تنها در صدد گسترش‌ سلطه‌گری‌ خود بر ملتها هستند و هیچ‌ اصلی‌ از اصول‌ انسانی‌ برای‌ آن‌ها اعتبار ندارد. کسانی‌ که‌ امروز در راس‌ قدرت‌ آمریکا قرار دارند، دموکراسی‌ را مادامی‌ که‌ منافع‌ آنان‌ را تأمین‌ کند، قبول‌ دارند و در غیر این‌ صورت‌ هیچ‌ ارزشی‌ برای‌ دموکراسی‌ قائل‌ نیستند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ تحولات‌ دنیای‌ امروز و جایگاه‌ و موقعیت‌ ملتها در مقابله‌ با سلطه‌طلبیهای‌ آمریکا اشاره‌ کردند و فرمودند: کانونهای‌ مقاومت‌ در برابر تحمیلهای‌ سیاستمداران‌ زیاده‌طلب‌، گستاخ‌ و بد اخلاق‌ آمریکا در حال‌ افزایش‌ است‌ و اروپا و کشورهای‌ بزرگ‌ آسیا نیز به‌ آمریکا اجازه‌ نمی‌دهند که‌ برای‌ آنها تکلیف‌ تعیین‌ کند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ اتکا به‌ نفس‌ و پرداختن‌ به‌ خود را برای‌ ملت‌ بزرگ‌ و برخوردار از استعدادهای‌ درخشان‌ ضروری‌ دانستند و فرمودند: انقلاب‌ اسلامی‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ کانون‌ اصلی‌ مقاومت‌ در برابر آمریکاست‌ و بر همین‌ اساس‌ سردمداران‌ رژیم‌ این‌ کشور از ملت‌ ایران‌ به‌ شدت‌ کینه‌ دارند. ملت‌ مؤمن‌ و انقلابی‌ ایران‌ همراه‌ با دولت‌ خدمتگزار به‌ تبعیت‌ از امام‌ خود همانند کوه‌ در مقابل‌ تحمیلهای‌ آمریکا ایستاده‌اند و این‌ تنها راه‌ مقابله‌ با تهدیدها، جوسازیها و اهانت‌ آمریکا به‌ ملت‌ و مسؤولان‌ ایران‌ اسلامی‌ است‌.

فرمانده‌ کل‌ قوا نقش‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را در مقابله‌ با تحمیلهای‌ آمریکا بسیار مهم‌ توصیف‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ شجاع‌ ایران‌ و بویژه‌ جوانان‌ مؤمن‌ کشور که‌ طعم‌ عزت‌ را در مقابله‌ با تحمیلهای‌ دشمنان‌ اسلام‌ چشیده‌اند، باید در تمام‌ شرایط به‌ دشمن‌ تفهیم‌ کنند که‌ از مواضع‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ ذره‌ای‌ عقب‌ نخواهند نشست‌ و جوانان‌ با ایمان‌، پاسداران‌ سلحشور و متبحرین‌ در میدانهای‌ نبرد که‌ فضای‌ جهاد و شهادت‌ را درک‌ کرده‌اند به‌ این‌ مهم‌ توجه‌ کنند که‌ گفتار، رفتار و ظاهر و باطنشان‌ باید سرشار از ایستادگی‌ و اقتدار باشد.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ موحدی‌ کرمانی‌ نماینده‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سپاه‌ پاسداران‌ و سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ هر یک‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ میلاد خجسته‌ و با سعادت‌ حسین‌ بن‌ علی‌(ع‌) را به‌ معظم‌له‌ تبریک‌ گفتند و بر هوشیاری‌ سپاه‌ پاسداران‌ در ردیابی‌ حرکتهای‌ موذیانه‌ دشمنان‌ اسلام‌ و آمادگی‌ کامل‌ برای‌ مقابله‌ با آنان‌ تأکید کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی