news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1374/04/21

دیدار فرماندهان‌ و جمعی‌ از پرسنل‌ نیروی‌ انتظامی با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا، صبح‌ امروز در دیدار فرماندهان‌ و جمعی‌ از پرسنل‌ نیروی‌ انتظامی‌ با ایشان‌، که‌ به‌ مناسبت‌ فرارسیدن‌ هفته‌ نیروی‌ انتظامی‌ انجام‌ شد، طی‌ سخنانی‌ از اقتدار، عزت‌، رحمت‌ و رأفت‌، به‌ عنوان‌ سه‌ خصوصیت‌ ضروری‌ برای‌ نیروی‌ انتظامی‌ کارامد و مورد قبول‌ جامعه‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و پاسداری‌ از ارزشهای‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ را بزرگترین‌ وظیفه‌ نیروی‌ انتظامی‌ دانستند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ وجود انگیزه‌های‌ ارزشمند در نیروی‌ انتظامی‌ و خدمات‌ و پیشرفتهای‌ این‌ نیرو طی‌ سالیان‌ اخیر را قابل‌ تمجید و تقدیر دانستند و فرمودند: نیروی‌ انتظامی‌ باید از اقتدار حقیقی‌، برخوردار باشد تا آحاد ملت‌، احساس‌ کنند که‌ پاسدار امنیت‌ فردی‌ و اجتماعی‌ آنها، مجموعه‌ای‌ مقتدر است‌ و قدرت‌ دفاع‌ از آنان‌ در برابر دشمنان‌ و عوامل‌ مخل‌ امنیت‌ جامعه‌ را دارد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر لزوم‌ برجسته‌ بودن‌ ویژگی‌ عزت‌ در نیروی‌ انتظامی‌ فرمودند: پارسایی‌ و پاکدامنی‌ و عزت‌ نفس‌، باید در همه‌ بخشهای‌ نیروی‌ انتظامی‌ مشاهده‌ شود، زیرا به‌ این‌ ترتیب‌ پرسنل‌ این‌ نیرو، در چشم‌ مردم‌، عزیز خواهند شد و از عزتی‌ که‌ شایسته‌ آن‌ هستند برخوردار می‌شوند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضرورت‌ برخورد محبت‌آمیز و رفتار توأم‌ با رأفت‌ و رحمت‌ نیروی‌ انتظامی‌ با مردم‌ را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: مجموعه‌ نیروی‌ انتظامی‌، مدافع‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ است‌ و همین‌ ارزشها نیز در درون‌ این‌ نیرو باید به‌ عنوان‌ معیار و میزان‌، حاکم‌ باشد. بزرگترین‌ وظیفه‌ نیروی‌ انتظامی‌، حفظ ارزشهاست‌ و این‌ نیرو باید با اقتدار، عزت‌ و رحمت‌ خود، فضایی‌ را ایجاد کند که‌ آحاد جامعه‌، تقوا، پرهیزگاری‌، معنویت‌، دوری‌ از فساد و دشمنی‌ با هرگونه‌ کجروی‌ و انحراف‌ را در آن‌ مشاهده‌ کنند.

فرمانده‌ کل‌ قوا در تبیین‌ خصوصیات‌ نیروی‌ انتظامی‌ مطلوب‌ اسلام‌ و قرآن‌ فرمودند: ملت‌ ایران‌ به‌ برکت‌ تمسک‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌ و ارزشهای‌ اسلامی‌ در سطح‌ جهان‌ اقتدار پیدا کرده‌ است‌ و بر همین‌ اساس‌، نیروی‌ انتظامی‌ متعلق‌ به‌ این‌ ملت‌، باید پاسدار این‌ ارزشها باشد و در هر نقطه‌ای‌ از کشور بگونه‌ای‌ ظاهر شود که‌ اهل‌ فساد و رشوه‌ و بی‌تقوایی‌ از او بترسند و اهل‌ تقوا با دیدن‌ او دلگرم‌ و امیدوار شوند و احساس‌ کنند که‌ محیط جامعه‌، فضای‌ مناسبی‌ برای‌ تنفس‌ و زندگی‌ سالم‌ و امن‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌، فقدان‌ معنویت‌ و حاکمیت‌ مادیت‌ بر فضای‌ زندگی‌ برخی‌ جوامع‌ بشری‌ را موجب‌ پدید آمدن‌ فجایع‌ گوناگون‌ دانستند و فرمودند: در جوامعی‌ که‌ به‌ ارزشهای‌ معنوی‌ و الهی‌ پشت‌ کرده‌ و در فساد غوطه‌ور شده‌اند، احساس‌ بدبختی‌ در مردم‌، روزافزون‌ است‌ و پیشرفتهای‌ مادی‌ و ثروت‌ قادر نیست‌ مردم‌ را خوشبخت‌ کند. فجایع‌ و جنایاتی‌ که‌ پیوسته‌ در این‌ جوامع‌ روی‌ می‌دهد، ریشه‌ در فقر معنوی‌ و تهی‌ دستی‌ وحشت‌آور اخلاقی‌ دارد و براساس‌ همین‌ واقعیت‌ است‌ که‌ نسل‌کشی‌ جنایتکاران‌ صرب‌ در بوسنی‌ و هرزگوین‌، وجدانها را در جوامع‌ مادی‌ غرب‌، تکان‌ نمی‌دهد.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ فاجعه‌آفرینی‌ صربها در شهر سربرنیتسای‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ را، که‌ در برابر چشم‌ دولتها و ملتهای‌ مادی‌ غرب‌ صورت‌ می‌گیرد، نشان‌ واضحی‌ از دروغ‌ بودن‌ ادعاهای‌ آنان‌ در دفاع‌ از حقوق‌ بشر توصیف‌ کردند و فرمودند: حوادث‌ تکان‌ دهنده‌ سربرنیتسا و دیگر شهرهای‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌، دروغ‌ بودن‌ ادعاهای‌ آمریکا، در طرفداری‌ از حقوق‌ بشر را ثابت‌ می‌کند و ناتوانی‌ شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌ را که‌ به‌ اصطلاح‌، برای‌ تأمین‌ امنیت‌ ملتها به‌ وجود آمده‌ است‌، نشان‌ می‌دهد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ناتوانی‌ نظامها و تمدن‌ غرب‌ برای‌ اداره‌ دنیا را مورد تأکید قرار دادند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: مدعیان‌ غربی‌ قادر به‌ اداره‌ مناطق‌ زندگی‌ خود و ایجاد امنیت‌ برای‌ خود نیستند و نمی‌توانند از بروز فجایع‌ بزرگ‌ بشری‌ جلوگیری‌ کنند، بنا بر این‌ حق‌ ندارند ادعای‌ حاکمیت‌ بر پنج‌ میلیارد انسان‌ در سراسر جهان‌ را داشته‌ باشند. آمریکا به‌ چه‌ حقی‌ و با کدام‌ وجدان‌ بیدار و اراده‌ قوی‌ و دامن‌ پاک‌، ادعای‌ دخالت‌ در مسائل‌ ملتها و کشورهای‌ خلیج‌ فارس‌، خاورمیانه‌، آسیای‌ مرکزی‌ و هر نقطه‌ دیگری‌ از دنیا را دارد ؟ ملت‌ مقتدر ایران‌ و وجدانهای‌ بیدار جهان‌، چنین‌ حقی‌ را برای‌ آمریکا قائل‌ نیستند.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار که‌ آقای‌ بشارتی‌ وزیر کشور و جانشین‌ فرمانده‌ کل‌ قوا در امور انتظامی‌ و مسؤولان‌ عقیدتی‌ ـ سیاسی‌ نیروی‌ انتظامی‌ نیز حضور داشتند، پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، سردار سرتیپ‌ سیف‌ الهی‌ فرمانده‌ این‌ نیرو گزارشی‌ را از عملکرد نیروی‌ انتظامی‌ در سال‌ گذشته‌ ارائه‌ کرد و طی‌ آن‌ موفقیتهای‌ این‌ نیرو را در زمینه‌ پاسداری‌ از مرزهای‌ کشور، تأمین‌ امنیت‌ داخلی‌، مبارزه‌ با قاچاقچیان‌ مواد مخدر و اشرار مسلح‌ و زدودن‌ مظاهر فساد از سطح‌ جامعه‌ را برشمرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی