news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1373/12/11

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

مراسم‌ با شکوه‌ و شوق‌آفرین‌ نماز عید سعید فطر صبح‌ امروز (پنج‌ شنبه‌) در محل‌ مصلای‌ بزرگ‌ تهران‌ به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و با حضور خیل‌ مردم‌ مؤمن‌ و با اخلاص‌ تهران‌ برگزار شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در اولین‌ خطبه‌ نماز، عید سعید فطر را به‌ مسلمانان‌ جهان‌ و آحاد ملت‌ ایران‌ تبریک‌ و تهنیت‌ گفتند و عید فطر را برای‌ تمامی‌ مسلمان‌ آگاه‌ و هوشیار سرآغاز زندگی‌ معنوی‌ و روحی‌ تازه‌ دانستند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ ضمن‌ برشمردن‌ فواید مجاهدت‌ با نفس‌ اماره‌ برای‌ انسان‌ فرمودند: رقت‌ قلب‌، اراده‌ قوی‌، صفا و خلوص‌ توشه‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ است‌ که‌ انسان‌ با بهره‌ گرفته‌ از آن‌ باید حسادت‌، لجاجت‌، تنبلی‌، سست‌ عهدی‌ و پیمان‌شکنی‌ را از خود دور کند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در خطبه‌ی‌ دوم‌ نماز، عید سعید فطر را عید نبوی‌ و مصطفوی‌ خواندند و فرمودند: عزت‌ و شوکت‌ اسلامی‌ مسلمانان‌ در گرو حفظ یکپارچگی‌، وحدت‌، هماهنگی‌ و همدلی‌ میان‌ مسلمانان‌ است‌ و این‌ هدیه‌ امت‌ به‌ رسول‌ گرامی‌ اسلام‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ خامنه‌ای‌ ایجاد اختلاف‌ و درگیری‌ میان‌ مسلمانان‌ را یک‌ هدف‌ اساسی‌ دشمنان‌ اسلام‌ عنوان‌ کردند و فرمودند: دشمنان‌ امت‌ اسلام‌ امروز با سازماندهی‌ و تدبیر، مأموریت‌ خباثت‌آمیز خود را برای‌ انداختن‌ مسلمانان‌ به‌ جان‌ یکدیگر دنبال‌ می‌کنند، زیرا این‌ واقعیت‌ را دریافته‌اند که‌ اسلام‌ دلها را زنده‌ کرده‌ و روحیه‌ شوق‌ اسلامی‌ در جهان‌ همچنان‌ رو به‌ فزونی‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از استکبار به‌ عنوان‌ دشمن‌ سیلی‌ خورده‌ انقلاب‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و فرمودند: آمریکا هدف‌ خود را در ابراز دشمنی‌ با اسلام‌ بر ایجاد اختلاف‌ و درگیری‌ میان‌ مسلمانان‌ قرار داده‌ است‌ و امت‌ اسلام‌ باید با تحکیم‌ وحدت‌ و همدلی‌ خود، بینی‌ دشمنان‌ خود را به‌ خاک‌ بمالند و طرحهای‌ تفرقه‌افکنانه‌ آنها را بی‌اثر کنند.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ نزدیک‌ شدن‌ ملتهای‌ مسلمان‌ به‌ یکدیگر و همدلی‌ و همفکری‌ میان‌ آنان‌ را موجب‌ شکست‌ توطئه‌های‌ شوم‌ قدرتهای‌ استکباری‌ دانستند و فرمودند: ملت‌ با عظمت‌، مقتدر، با عزت‌ و سرافراز ایران‌ و مسئولین‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بنا به‌ مصلحت‌ اسلام‌ دست‌ دوستی‌ خود را به‌ سوی‌ همه‌ی‌ ملتهای‌ مسلمان‌ دراز کرده‌اند. زیرا تمامی‌ مسلمانانی‌ که‌ امروز در چچن‌، بوسنی‌، لبنان‌ و کشمیر به‌ هر نحوی‌ شلاق‌ استکبار را به‌ تن‌ می‌آزمایند از نبودن‌ اتحاد و یکپارچگی‌ میان‌ امت‌ اسلام‌ رنج‌ می‌برند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ حضور گسترده‌ ملت‌ ایران‌ در راهپیمایی‌های‌ عظیم‌ 22 بهمن‌ و روز قدس‌ فرمودند: اجتماع‌ بزرگ‌ ملت‌ ایران‌ در این‌ مراسم‌، انقلاب‌ را بیمه‌، بدخواهان‌ را مأیوس‌ و دوستان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را از صمیم‌ دل‌ خوشحال‌ کرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ خطبه‌ دوم‌ نماز عید فطر تأکید کردند که‌ حضور با نشاط و یکپارچه‌ مردم‌ در صحنه‌، مشکلات‌ را یکی‌ پس‌ از دیگری‌ حل‌ خواهد کرد و دنیای‌ آباد و آزاد را برای‌ ملت‌ شایسته‌ ایران‌ به‌ ارمغان‌ خواهد آورد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی