news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1373/10/15

دیدار مسئولان‌ و پرسنل‌ سپاه‌‌ و نیروی‌ انتظامی‌ و جمعی از جانبازان با رهبر انقلاب

در فرخنده‌ سالروز میلاد با برکت‌ حضرت‌ حسین‌ بن‌ علی‌‌(ع‌) و روز پاسدار صبح‌ امروز جمع‌ زیادی‌ از فرماندهان‌، مسئولان‌ و پرسنل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و نیروی‌ انتظامی‌ و جمعی‌ از جانبازان‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا دیدار کردند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ دیدار که‌ با شعارهای‌ پرشور پاسداران‌ در تبعیت‌ و اطاعت‌ از اوامر فرمانده‌ کل‌ قوا توأم‌ بود طی‌ سخنانی‌ روز پاسدار را به‌ نیروهای‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و نیروی‌ انتظامی‌ و نیز روز جانباز را به‌ جانبازان‌ جهاد مقدس‌ و خانواده‌های‌ آنان‌ تبریک‌ گفتند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ حضور نیرومند اسلام‌ در صحنه‌ بین‌المللی‌ و جوامع‌ مختلف‌ فرمودند: امروز در هر نقطه‌ای‌ از جهان‌ پیروان‌ و معتقدین‌ به‌ دین‌ مبین‌ اسلام‌ به‌ مسلمان‌ بودن‌ خود افتخار می‌کنند و آثار این‌ افتخار در استقلال‌خواهی‌ و تلاش‌ برای‌ تسلط بر امور زندگی‌ خویش‌ و حاکمیت‌ بخشیدن‌ به‌ اسلام‌ مشاهده‌ می‌شود که‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌، چچنستان‌ و چند کشور آفریقایی‌ نیز نمونه‌های‌ آن‌ محسوب‌ شوند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ زوال‌ و نابودی‌ تدریجی‌ بنیانهای‌ نظام‌ سلطنتی‌ در ایران‌ و رشد عقلانیت‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ در بین‌ قشر جوان‌ را نیز از جمله‌ بشارتهای‌ دیگر خواندند و با اشاره‌ به‌ اقدامات‌ عمرانی‌ صورت‌ گرفته‌ در اقصی‌ نقاط کشور، فرمودند: اگر کسانی‌ که‌ عینک‌ بدبینی‌ بر چشم‌ دارند، آن‌ را کنار نهاده‌ و گذشته‌ کشور را با وضعیت‌ کنونی‌ مقایسه‌ کنند، متوجه‌ خواهند شد که‌ انقلاب‌ چه‌ کار عظیمی‌ را انجام‌ داده‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ کلمه‌ طیبه‌ الهی‌، یک‌ موجود زنده‌، پویا، توانا و نیز معجزه‌ای‌ عظیم‌ نام‌ بردند و در بیان‌ مفهوم‌ ارتجاع‌ و بازگشت‌ به‌ عقب‌ از دیدگاه‌ قرآن‌ کریم‌، حدیث‌ و تاریخ‌ فرمودند: ارتجاع‌ و عقب‌ گرد، میکروب‌ بیماری‌ زا، واگیردار و تکثیر شونده‌ای‌ است‌ که‌ امت‌ اسلامی‌، جوامع‌ و ملتهایی‌ را که‌ در بهترین‌ حالات‌ معنوی‌ و الهی‌ قرار می‌گیرند و یا به‌ تعبیری‌ انقلاب‌ کرده‌ و یک‌ گام‌ بلند را به‌ جلو برداشته‌اند در معرض‌ تهدید قرار می‌دهد. این‌ میکروب‌ همچنین‌ کسانی‌ را که‌ از انعام‌ الهی‌ بهره‌مند شده‌ و هدایت‌ یافته‌اند با خطر ابتلا به‌ بیماری‌ ضلالت‌، غصب‌ الهی‌ و محرومیت‌ از نعمتهای‌ خداوند مواجه‌ می‌سازد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر وجود خطرهای‌ تهدیدکننده‌ در درون‌ امت‌ رسول‌ الله‌ (ص‌) فرمودند: میکروب‌ رجعت‌ یا ارتجاع‌، دشمن‌ بزرگ‌ هر انقلاب‌ است‌ که‌ به‌ درون‌ جوامع‌ انقلابی‌ نفوذ کرده‌ و در آن‌ رشد می‌یابد و دشمن‌ نیز با آگاهی‌ از این‌ حقیقت‌، برای‌ مشاهده‌ اثرات‌ این‌ میکروب‌ در کالبد سالم‌ و نیرومند نظام‌ اسلامی‌ به‌ انتظار نشسته‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در تبیین‌ تهدیدهای‌ موجود در درون‌ نظام‌ اسلامی‌ فرمودند: نفوذ فساد و ایجاد تردید در اذهان‌ جوانان‌ نسبت‌ به‌ آرمانها، دنیاطلبی‌ و اشتغال‌ به‌ زینتهای‌ دنیوی‌ و زندگی‌ راحت‌ در جامعه‌ و بروز علائم‌ زندگی‌ تجملاتی‌ در میان‌ عناصر انقلابی‌ نشانه‌هایی‌ از تأثیر میکروب‌ ارتجاع‌ و عقب‌ گرد است‌ و دشمنان‌ اسلام‌ و انقلاب‌ برای‌ تحقق‌ اهداف‌ خود در انتظار رایج‌ شدن‌ آن‌ در یک‌ جامعه‌ انقلابی‌ هستند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: پرداختن‌ به‌ مال‌ و مال‌اندوزی‌، دچار شدن‌ به‌ فسادهای‌ اخلاقی‌، مالی‌ و فساد اداری‌، درگیر شدن‌ در اختلافات‌ داخلی‌ که‌ خود یک‌ فساد بسیار خطرناک‌ است‌ و نیز جاه‌طلبیهای‌ غلط و نامشروع‌، کاخ‌ آرمانی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و هر حقیقت‌ دیگری‌ را ویران‌ می‌کند و بناهای‌ طاغوتی‌، غیرخدایی‌ و ضد ارزشی‌ جایگزین‌ آن‌ خواهد شد و این‌ همان‌ رجعت‌ و ارتجاع‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ تلاش‌ مستمر دشمنان‌ اسلام‌ در بهره‌ گرفتن‌ از شبیخون‌ و قتل‌ عام‌ فرهنگی‌ خود علیه‌ جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: تبلیغات‌ متمرکز و ادامه‌دار دشمنان‌ اسلام‌ و تلاش‌ دائمی‌ آنها برای‌ تصرف‌ اذهان‌ ملت‌، جوانان‌ و مؤمنین‌ در داخل‌ ایران‌، براساس‌ یک‌ تجربه‌ تاریخی‌ انجام‌ می‌شود; زیرا آنها می‌دانند که‌ هر انسانی‌ قابل‌ فاسد شدن‌ است‌ ولی‌ به‌ روحیات‌ متقین‌ واقف‌ نیستند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از متقین‌ به‌ عنوان‌ کسانی‌ که‌ دشمن‌ هرگز قادر به‌ شکست‌ آنها نیست‌ نام‌ بردند و فرمودند: تقوا در سیاست‌، حفظ نظام‌ و جنگ‌ تأثیر تعیین‌کننده‌ای‌ دارد و دشمن‌ قادر نیست‌ متقین‌ را در گرداب‌ فساد گرفتار کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ وجود روح‌ با عظمت‌، همتهای‌ بلند و شخصیتهای‌ بزرگ‌، انبوه‌ انسانهای‌ با تقوا در نهادهای‌ مختلف‌ نظام‌ اسلامی‌ و آحاد ملت‌ ایران‌ را سبب‌ ناکام‌ ماندن‌ دشمن‌ دانستند و در پایان‌ سخنانشان‌ از نظام‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ بار سنگین‌ امانت‌ الهی‌ و امانت‌ تاریخی‌ انبیا عظام‌ الهی‌ یاد کردند و از نیروهای‌ مؤمن‌ و دلسوز سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، بسیج‌ و ارتش‌ به‌ عنوان‌ بر دوش‌ دارندگان‌ این‌ امانت‌ بزرگ‌ نام‌ بردند.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ کل‌ قوا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ موحدی‌ کرمانی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ هر یک‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ ولادت‌ با سعادت‌ حضرت‌ سیدالشهداء (ع‌)، امام‌ زین‌العابدین‌ (ع‌) و حضرت‌ اباالفضل‌ العباس‌(ع‌) را به‌ محضر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تبریک‌ گفتند و آمادگی‌ و اطاعت‌ محض‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را از اوامر حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ فرمانده‌ کل‌ قوا مورد تأکید قرار دادند.

در این‌ دیدار علاوه‌ بر جمع‌ زیادی‌ از برادران‌ پاسدار، شماری‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و روحانیون‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ سپاه‌ پاسداران‌ و نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی