news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1372/07/07

حضور فرمانده کل قوا در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ یگانهای‌ هوایی‌ و دریایی‌ و زمینی‌ سپاه‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز طی‌ سخنانی‌ که‌ در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ یگانهای‌ هوایی‌، دریایی‌ و زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایراد فرمودند، از سپاه‌ به‌ عنوان‌ نیرویی‌ عظیم‌ و قابل‌ اتکاء برای‌ آینده‌ آرمانهای‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و بر ادامه‌ استقامت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ بر خط صحیحی‌ که‌ از آغاز آن‌ را هوشیارانه‌ انتخاب‌ کرده‌ است‌، تاکید کردند.

در این‌ مراسم‌ که‌ در سالگرد فرمان‌ امام‌ مبنی‌ بر تشکیل‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ و در مرکز آموزش‌ کادر درجه‌داری‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ترتیب‌ یافته‌ بود، فرمانده‌ کل‌ قوا در بیاناتشان‌ سپاه‌ را یک‌ سازمان‌ نظامی‌ منظم‌، منضبط، آموزش‌ دیده‌، کارآمد و برخوردار از معنویات‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: سپاه‌ پاسداران‌ با پیشرفت‌ در زمینه‌ آموزش‌ و کسب‌ دانش‌ نظامی‌، عملیاتی‌ و ستادی‌ و نیز بهره‌برادری‌ از اندوخته‌های‌ بزرگ‌ تجربی‌ باید روز به‌ روز بر کارآیی‌، اقتدار و توانایی‌ خود به‌ عنوان‌ یک‌ سازمان‌ رزمی‌ بیافزاید و از رهگذر مبادله‌ تجربیات‌ نظامی‌ با ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ قدرت‌ دفاعی‌ و رزمی‌ ایران‌ اسلامی‌ استحکام‌ بیشتری‌ بخشد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پیروزی‌ انقلاب‌ کبیر اسلامی‌ تحت‌ رهبری‌ الهی‌ و عرفانی‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) را یک‌ مقطع‌ عظیم‌ در دنیای‌ مادی‌ امروز دانستند و فرمودند: دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ طی‌ 8 سال‌ سبب‌ شد که‌ اقیانوس‌ مواج‌ فضایل‌ انسانی‌ به‌ شکل‌ معجزه‌آسایی‌ در درون‌ آحاد مردم‌ ایران‌ و بویژه‌ جوانان‌ جریان‌ یابد و معنویات‌ انسانها رشد کند و سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و بسیج‌ مردمی‌ که‌ بیشترین‌ فضیلت‌ و معنویت‌ را کسب‌ کرده‌اند باید این‌ دستاورد مهم‌ را برای‌ خود حفظ کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از گرایش‌ روزافزون‌ جوانان‌ به‌ سوی‌ معنویت‌ به‌ عنوان‌ نشانه‌ای‌ روشن‌ از حرکت‌ مادیت‌ به‌ سوی‌ اضمحلال‌ و نابودی‌ یاد کردند و فرمودند: پیدایش‌ و تداوم‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و استحکام‌ پایه‌های‌ آن‌ و نیز مهمتر از آن‌ استقامت‌ نظام‌ اسلامی‌ بر خط صحیحی‌ که‌ از آغاز آن‌ را با هوشیاری‌ انتخاب‌ کرده‌ است‌ حقایق‌ شیرینی‌ محسوب‌ می‌شوند که‌ سبب‌ ناکامی‌ سردمداران‌ نظام‌های‌ مادی‌ و بی‌اثر شدن‌ سرمایه‌گذاری‌های‌ آنان‌ در جهت‌ انحراف‌ جوانان‌ از مسیر معنویت‌ شده‌ است‌.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ زرق‌ و برق‌های‌ مادی‌ را یک‌ انحراف‌ در زندگی‌ بشری‌ خواندند و با تاکید بر ضدیت‌ آن‌ با کامیابی‌ و اقناع‌ انسانیت‌، فرمودند: به‌ رغم‌ انکار سیاستمداران‌ غرب‌ و فریاد تبلیغات‌چی‌های‌ استعمار، امروز حکیمان‌ غرب‌ به‌ این‌ واقعیت‌ اعتراف‌ دارند که‌ زرق‌ و برق‌های‌ مادی‌ انحراف‌ در زندگی‌ بشریت‌ است‌ و تنها بی‌اعتنایی‌ به‌ آن‌ است‌ که‌ می‌تواند انسان‌ را نجات‌ بخشد و عدالت‌ را در زندگی‌ بشر برقرار سازد و خط مستقیم‌ الهی‌ را حاکم‌ گرداند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ قرار گرفتن‌ علم‌ در خدمت‌ زور و تزویر را یک‌ حقیقت‌ تلخ‌ توصیف‌ کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ برای‌ مقابله‌ با این‌ حرکت‌ خباثت‌آمیز و خطرناک‌ دشمنان‌ بشریت‌، ضرورت‌ بکارگیری‌ نیروهای‌ توانمند و مجهز به‌ سلاح‌ عقل‌ و حکمت‌ و دین‌، منطق‌ و استدلال‌ و سلاحهای‌ رایج‌ روز را مورد تأکید قرار دادند.

براساس‌ این‌ گزارش‌ در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ یگانهای‌ هوایی‌، دریایی‌ و زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ که‌ دکتر فیروزآبادی‌ رئیس‌ ستاد فرماندهی‌ کل‌ قوا، سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌، نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در سپاه‌، جانشین‌ فرمانده‌ و رئیس‌ ستاد مشترک‌ سپاه‌ و فرماندهان‌ نیروهای‌ سپاه‌ حضور داشتند، فرمانده‌ کل‌ قوا از واحدهای‌ مستقر در میدان‌ سان‌ دیدند و با حضور در برابر یادواره‌ شهدا با قرائت‌ فاتحه‌ نسبت‌ به‌ مقام‌ رفیع‌ آنان‌ ادای‌ احترام‌ کردند.

پس‌ از استقرار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در جایگاه‌ ویژه‌ تلاوت‌ آیاتی‌ چند از کلام‌ الله‌ مجید، سرود ویژه‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ به‌ اجراء درآمد و آنگاه‌ پنج‌ تن‌ از پرسنل‌ نمونه‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ به‌ افتخار دریافت‌ جوائزی‌ از دست‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ نائل‌ آمدند.

در این‌ مراسم‌ همزمان‌ با رژه‌ یگانهای‌ مستقر در میدان‌ از مقابل‌ کلام‌ الله‌ مجید و فرمانده‌ کل‌ قوا، گروهی‌ از چتربازان‌، هواپیماها و هلیکوپترهای‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ به‌ اجرای‌ مانور پراختند.

در پایان‌ این‌ مراسم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از نمایشگاههای‌ فرماندهی‌ پدافند، عملیات‌ و تعمیرات‌ و سایت‌ موشکی‌ و نیز غرفه‌ یگان‌ موشکی‌ سپاه‌ بازدید کردند و در هر قسمت‌ مسئولان‌ نظامی‌ در مورد آخرین‌ دستاوردهای‌ نظامی‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ پاسداران‌ توضیحاتی‌ را ارائه‌ دادند.

فرمانده‌ کل‌ قوا پس‌ از این‌ بازدید در جمع‌ فرماندهان‌ عالیرتبه‌ و معاونین‌ آنان‌ در نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ پاسداران‌ و خلبانان‌ این‌ نیرو حضور یافتند و طی‌ سخنانی‌ از ایثارگری‌ و فداکاریهای‌ پرسنل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در دفاع‌ از اسلام‌ و قرآن‌ و ارزش‌های‌ الهی‌ تمجید کردند و آینده‌ کشور اسلامی‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ را در پرتو فضل‌ و رحمت‌ الهی‌ نویدبخش‌ و امیدآفرین‌ دانستند. بنابر همین‌ گزارش‌ در این‌ مراسم‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، سردار سرتیپ‌ جلالی‌ فرمانده‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ پاسداران‌ گزارشی‌ از پیشرفت‌ها و برنامه‌های‌ نیروی‌ هوایی‌ سپاه‌ پاسداران‌ به‌ استحضار فرمانده‌ کل‌ قوا رساند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی