news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1388/01/25

دیدار رئیس‌جمهور ارمنستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار آقای سرژ سرکیسیان -رئیس‌جمهور ارمنستان- مناسبات دو کشور را بسیار خوب دانستند و تأکید کردند: اجرای توافق‌های سفر به تهران را باجدیّت پیگیری کنید.
ایشان با اشاره به استقبال دولت و ملت ایران از گسترش روابط صمیمانه با مردم و دولت ارمنستان، از نقش هم‌میهنان ارمنی در مقاطع مختلف تجلیل و خاطرنشان کردند: هم‌میهنان ارمنی ما در ۸ سال جنگ تحمیلی دوش‌به‌دوش برادران مسلمان خود از انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گسترش روابط کشورهای همسایه را موجب افزایش استحکام درونی و تقویت صدمه‌ناپذیری آن‌ها دانستند و افزودند: قدرت‌های بزرگ سعی می‌کنند با بهانه‌های مختلف، مانع از افزایش پیوندهای منطقه‌ای شوند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در تحریک صدّام برای حمله به ایران افزودند: در غالب جنگ‌ها و مناقشه‌های منطقه‌ای، دست‌های آشکار و پنهان قدرت‌های بزرگ دیده می‌شود، همچنان که حمله‌ی رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان نیز با پشت‌گرمی به آمریکا انجام شد، اما ناکامی صدام در جنگ تحمیلی و ناکامی صهیونیست‌ها در حمله‌ی ۲۲ روزه به غزّه و جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان، نشان می‌دهد که وابستگی به مراکز بیرونی، عملاً راه به جایی نمی‌برد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ایده‌ی ایجاد آرامش میان ارمنستان و همسایگان این کشور را ایده‌ای بسیار خوب دانستند و تلاش برای تحقق آن را ضروری خواندند.
در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد نیز حضور داشت، آقای سرژ سرکیسیان -رئیس‌جمهور ارمنستان- با ابلاغ سلام‌های گرم مردم این کشور به رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرد با آمادگی کامل برای گسترش همه‌جانبه‌ی روابط به ایران آمده‌ایم و درباره‌ی آینده‌ی روشن‌تر روابط دو کشور، اطمینان داریم.
رئیس‌جمهور ارمنستان جمهوری اسلامی ایران را دارای رفتاری منطقی و متعادل در مسائل منطقه و کشوری برخوردار از اراده‌ای قوی خواند و با اشاره به مذاکرات بسیار خوب خود با آقای احمدی‌نژاد گفت: همه‌ی توافق‌های این سفر را اجرا خواهیم کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی