news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/11/06

دیدار جمعی از فرماندهان و پاسداران سپاه و نیروی انتظامی با رهبر انقلاب

در آستانه برگزاری جشنهای پانزدهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی و در سالروز ولادت پربرکت سرور آزادگان جهان حضرت حسین‌بن‌علی (ع)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمع زیادی از فرماندهان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با ایشان، طی سخنان بسیار مهمی منشور سیاست داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران را ترسیم فرمودند.
در این دیدار که با ابراز احساسات دیدارکنندگان و شعارهایی در اطاعت و تبعیت از اوامر فرمانده کل قوا توأم بود مقام معظم رهبری متقابلآ سالروز ولادت باسعادت حضرت حسین‌بن‌علی(ع) رابه مسلمانان و ظلم ستیزان جهان تبریک گفتند و در بیان ابعاد مهم زندگی آن حضرت ازحادثه ی مهم عاشورا به عنوان حرکتی عظیم و مجاهدت آمیز در دو جبهه ی مبارزه بادشمنان خارجی و داخلی نام بردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دشمنان خارجی و اضمحلال داخلی را دو تهدید و خطر عمده علیه اسلام توصیف کردند و فرمودند: اسلام، جهاد با کفار و منافقین را به عنوان راه علاج و دفاع در برابر آفتهای بیرونی و درونی ارائه کرده است. لذا مقابله با اضمحلال درونی که خطری بزرگتر محسوب می شود و ممکن استبر اثر خستگی، اشتباه در فهم و شناخت راه درست، مغلوب احساسات نفسانی شدن و فریب جلوه های مادی را خوردن عارض شود، نیازمند جهاد با نفس است و ماجرای زندگی حسین‌بن‌علی(ع) نیز تلفیقی از اعلی درجه مبارزه و جهاد با دشمنان بیرونی و درونیاست.
رهبر انقلاب اسلامی از اشرافیت و دنیاطلبی عناصری با نام اسلام و عناوین اسلامی به عنوان بیماری مسری، فاسدکننده و مهلک در صدر اسلام نام بردند وفرمودند: در شرایطی که بیماری اخلاقی، دنیازدگی و شهوت‌رانی در داخل جامعه تسرییافته بود و دیگر کسی شهامت مخالفت با دستگاه ظلم و فساد یزید بن معاویه رانداشت، قیام عظیم امام حسین‌(ع) علیه دشمن بیرونی و علیه روحیه راحت طلبی وفسادپذیر مردم،‌ وجدان مسلمانان را بیدار کرد و موجب قیامهای اسلامی متعددی درجهان اسلام و تقویت اراده مبارزه با دستگاه ظلم و فساد در دورانهای مختلف شد.
مقام معظم رهبری، حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) را پاسدار حقیقی و حیات بخش اسلام دانستند و در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به خباثت های دشمنان نظام اسلامی در عرصه های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی فرمودند: دشمنان اسلام بیدارند و منتظر غفلت ما هستند تا ضربه ی خود را در هر بخشی که بتوانند به ما بزنند. آنان در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ نظامی، سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی شکست دهند و ما را از درون تباه کنند و در اراده مان خلل وارد آورند.دشمنان اسلام تضعیف اراده ی جوانان مؤمن را هدف تبلیغات مسموم خود قرارداده اند زیرا با قدرت و کارآیی آن در میدان نبرد و عرصه های پیشرفت و مبارزات انقلابی بخوبی آشناهستند لذا مردم،‌مسئولین، نویسندگان و گویندگان باید با هوشیاری مراقب ترفندهای گوناگون دشمن باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتشار مطالبی در برخی ازمطبوعات پیرامون ادعای دورشدن جمهوری اسلامی ایران از آرمانهای انقلاب و سازش بادشمن را نه یک واقعیت مربوط به نظام بلکه سلیقه ی شخصی نویسندگان آن دانستند وفرمودند: حرکت عمومی و سیاست نظام جمهوری اسلامی تابع سلیقه ی افراد نیست. این نظام، نظامی انقلابی و اسلامی است و بطور قاطع با دشمنان مستکبر انقلاب اسلامی وکسانی که در طول عمر نظام به آن ضربه زده اند برای همیشه قهر است و هیچگاه با آن آشتی نخواهدکرد.
رهبر انقلاب اسلامی در بیان نقش ارزشمند نیروهای مؤمن پاسدار وبسیجی در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی فرمودند: جوانان با ایمان و مخلص پاسدار و بسیجی که بهترین فرصت زندگی خود را برای رضای خدا و حفاظت از انقلاب و آرمانهای والای آن درمیدان جنگ صرف کردند، چگونه می توانند نظاره گر اظهارنظرهاییدرمورد ارتباط و آشتی با مستکبران و دشمنان و به تعبیر امام، گرگها باشند. مواضع نظام را باید مسئولان نظام بیان کنند و هماهنگونه که بارها عرض کرده ام نظام جمهوری اسلامی، هرگز دلش با دشمنان انقلاب صاف نخواهدشد.
مقام معظم رهبری ضمن افشای ماهیت دشمنان اسلام خطاب به مسئولان و دست اندرکاران فرمودند: آن دشمنی که در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است، با روی خوش نشان دادن و لبخندزدن به او، علم و تکنولوژی خود را در اختیارتان قرار نخواهدداد. اما هنگامی که نشان دادید با استغنای از او می توانید امور خود را به پیش ببرید، درها به روی شما بازخواهد شد ولی اگر نشان داده شود که چشمها به دست اوست، درها بسته خواهدماند.
حضرت آیت الله خامنه ای استعدادها، نیروها و توانایی های درونی ملت سرفراز ایران راتکیه گاه اصلی نظام و کشور دانستند و فرمودند: آن روزی که استعدادهای جوانان ما از درون جوشید و احیاء شد و کارگاهها به راه افتادند، همه فهمیدند که پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مؤمن ما در ارتش، جهاد سازندگی و دیگر دستگاهها نه تنهادر میدان جنگ، رزمنده خوبی هستند، بلکه در میدان علم نیز آزمایشگر، سازنده ومخترع ثمر بخشی بشمار می روند. لذا از اطراف دنیا به راه افتادند و به سراغ ماآمدند. ملت ما به کسی احتیاج ندارد تا بخواهد به او التماس کند و یا باج بدهد وراه، خط و بینش دولت، رئیس جمهور و فرماندهان ما نیز همین است.
رهبر انقلاب اسلامی هرگونه اقدامی را با هدف خشنودکردن قدرتهای استکباری برای دریافت کمک ورفع احتیاجات مردود و مذموم دانستند و فرمودند: ما به کمک آنها احتیاجی نداریم بلکه آنها نیازمند ما و محتاج نفت و دوستی با ملت 60میلیونی ما و دولت نیرومندجمهوری اسلامی ایران در این مطنقه حساس هستند. لذا تنها با حفظ عزت، کرامت وشرافت این ملت است که ما حاضر به انجام مبادلات با آنها خواهیم شد.
مقام معظم رهبری ادعاهای غرب را درمورد کمک ایران به تروریسم و رعایت نکردن حقوق بشر، بهانهای برای ابراز دشمنی با جمهوری اسلامی ایران توصیف کردند و در تبیین علل مخالفت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با ایران اسلامی فرمودند: ما در مسأله فلسطین آشتی ناپذیر هستیم و همواره تأکید کرده ایم که فلسطین متعلق به فلسطینی هاست،دولت اسرائیل غاصب است و باید از بین برود و دولت فلسطین بجای آن بر سر کار آید.این یک مسأله اساسی است و بر مبنای آن ما با هر حرکتی که مغایر با این هدف باشدمخالفیم. ما همیشه توطئه های استکبار را علیه اسلام و ملتهای مسلمان افشاء کردهایم و امروز شاهد انواع توطئه ها برای تضعیف مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات ملتهای مسلمان هستیم که فاجعه ی بوسنی و هرزگوین و تخریب مسجد بزرگ و تاریخی بابری در هند نمونه هایی از این توطئه ها هستند و این درحالی است که دنیا دربرابر این اقدامات وحشیانه کاملاً سکوت کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ازفاجعه قتل عام، تباه کردن زندگی و آواره کردن مسلمانان مؤمن در تاجیکستان و سکوت مجامع بین الملی در برابر آن بعنوان نمونه دیگری از توطئه های قدرتهای استکباری علیه مسلمانان یاد کردند و فرمودند: ما به لحاظ ایمان و احساسات اسلامی و موضع سیاسی درکنار مسلمانان مظلوم دنیا قرارداریم و در همه جا نظر خود را با کمال صراحت و قاطعیت اعلام می کنیم اما قدرتهای استبدادی که از موضعگیریها وافشاگریهای جمهوری اسلامی ایران خشمگین هستند، از ابراز صریح علت دشمنی خود باجمهوری اسلامی ایران که همان دفاع از حقوق مسلمانان جهان است، اجتناب می ورزند.زیرا این مسأله به نفع ایران اسلامی تمام خواهدشد. بنابراین آنها خصومت خود را باطرح ادعاهای بی اساسی چون حمایت از تروریسم و رعایت نشدن حقوق بشر نشان میدهند.
حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تأکید بر نفی زورگویی و قلدری بعنوان یک سیاستاصولی جمهوری اسلامی ایران فرمودند: ما با قلدری و زورگویی از هرکس که باشدمخالفیم و آن را زشت می دانیم. ادعای آمریکا برای رهبری جهان و دخالت در اموردیگران قلدری و زورگویی است و ما می گوییم آمریکا در آن سوی دنیا حق دخالت در امور کشورهای دیگر را ندارد و باید به حل مشکلات عظیم انسانی و اخلاقی و نیز فقدانامنیت در جامعه خود بپردازد.
رهبر انقلاب اسلامی در انحصارگرفتن دانش و تکنولوژی پیشرفته بشری را نشانه دیگری از زورگویی و خوی استبدادی آمریکا دانستند و فرمودند: قدرتهای استکباری و در در رأس آن آمریکا، دانش و تکنولوژی پیشرفته بشری را درانحصار خود گرفته اند و می خواهند به همه دنیا زور بگویند اما ما درمقابل آنهاایستاده ایم و به هیچ وجه حاضر نیستیم این قلدری را نسبت به خودمان و هیچ ملت دیگری قبول کنیم.
مقام معظم رهبری پای بندی دولت و ملت ایران به اسلام و مقررات اسلامی را برای آمریکا تحمل ناپذیر و دلیل دیگری بر دشمنی با نظام اسلامی دانستندو فرمودند: استکبار جهانی نمی پسندد که ملتی با همه وجود درمقابل او بایستد، قرآن را پیاده کند و احکام اسلامی را به اجرا درآورد. لذا آنها بخوبی می دانند که آنچه علیه جمهوری اسلامی ایران درمورد نقض حقوق بشر گفته اند تهمت و دروغی بیش نیست وتهمت کمک به تروریسم نیز بیش از هرکس زیبنده خود آنهاست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر آگاه بودن آمریکا به اینکه نظام جمهوری اسلامی مردمی ترین نظام درسرتاسر جهان است، فرمودند: مسئولین نظام ازمیان مردم برخاسته اند و بین مردم ومسئولین صمیمیت بی نظیری وجوددارد. در تمام دنیا برای همه مسئولان کشورها پرداختن به امور شخصی و زخارف دنیوی و التذاذ و دنیاطلبی یک امر عادی است درحالیکه در نظام جمهوری اسلامی ایران این کار یک عیب محسوب می شود.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان پاسداران را به حفظ صلاحیت ها، تقویت بنیه معنوی و مقدم داشتن آرمانها بر همه چیز توصیه کردند و خطاب به آنان فرمودند: وظیفه بزرگ جوانان مؤمن کشور این است که این نظام را به شکل پیراسته، سالم و خالص حفظ کنند. پاسداران وجوانان مؤمن بسیجی به معراج رفته هایی هستند که ثابت قدمی خود را در میدان جنگنشان داده اند و مناظر معنوی را از دریچه عبادت و مناجات با خدا شاهد بوده اند لذا حجت بر آنان تمام است و باید خود را و شرف و آبرویی را که به برکت مجاهدتها برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورده اند، حفظ کنند.
برپایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجةالاسلام‌والمسلمین موحدی کرمانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درسخنان کوتاهی سالروز ولادت باسعادت سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان را به محضررهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا تبریک گفتند و روز پاسدار را گرامی داشتند.
برپایه همین گزارش در این دیدار رئیس ستاد مشترک سپاه و فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان و اعضای یگان ویژه پاسدار نیروی انتظامی، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان بهمراه جمعی از جانبازان استان تهران و شهر گلپایگان، مسئولان بنیاد شهید بهمراه جمعی از خانواده معظم شهدای استان تهران، جمعی از پاسداران، بسیجیان، خانواده شهدا و مردم آمل و جمعی از اعضای واحد خواهران نیروی مقاومت بسیج حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی