news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/12/27

دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب

در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، مراسم تلاوت آیات قرآن کریم ، عصر امروز درمحضر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و با حضور قاریان برجسته ی قرآن در حسینیه امام خمینی (رض) ‌برگزار شد.

مقام معظم رهبری در پایان این مراسم که بیش از دوساعت بطول انجامید ضمن سخنانی پیشرفت کیفی و کمی قاریان ایران در تلاوت و قرائت قرآن را بسیار ارزنده توصیف کردند و فرمودند: شمار کسانی که با صدای دلنشین و قدرت خلاقیت خود استعداد درخشانی را در تلاوت آیات الهی نشان می دهند در کشورما روزافزون است و جوانان ما در این زمینه نباید به هیچ حدی قانع باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت حفظ قرآن کریم را به قاریان قرآن خاطرنشان ساختند و افزودند: طی چند سال گذشته نوجوانان و جوانان ایران از حفظ قرآن استقبال خوبی کرده اند اما در این باره باید به مرحله ای از پیشرفت برسیم که هزاران حافظ قرآن داشته باشیم و عموم مردم نیز با‌ آیات الهی کاملاً آشنا باشند.

رهبر انقلاب اسلامی رشد قاریان قرآن را در باب تجوید و ادای صحیح حروف عربی بسیار چشمگیر دانستند و فرمودند: قاریان ما باید تلاوت و تبیین کلمات قرآنی بگونه ای عمل کنندکه استماع کنندگان را بطور عمیقی تحت تأثیر قرار دهند و خود نیز صاحب سبک شوند.هیچ مضمونی شایسته تر از کلام خدا برای جای گرفتن در الحان خوش و دلنشین نیست ومن اعتقاد قاطع دارم که برای جاری شدن قرآن در متن جامعه، افزایش شمار قاریان قرآن کریم ضروری است.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان رشد و پیشرفت همخوانی قرآن کریم در ایران را بسیار خوب و کم نظیر خواندند و بر لزوم نوآوری دراین زمینه تأکید کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی