news/content
نسخه قابل چاپ
1387/12/14

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با سخنرانی رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در مراسم آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین و در جمع سران و مقامات عالی‌رتبه‌ی مجالس جهان اسلام و شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان، با اشاره به شکست سنگین و خفّت‌بار نظامی سیاسی اسرائیل در جنگ سی‌و‌سه روزه در لبنان و نبرد بیست‌و‌دو روزه در غزه، مقاومت و ایستادگی را تنها راه نجات فلسطین خواندند و با تأکید بر ضرورت محاکمه ی سران جنایتکار صهیونیست اعلام کردند:‌ راهکار ایران برای حل مسأله‌ی فلسطین، برگزاری همه‌پرسی با حضور همه‌ی مسلمانان، مسیحیان، یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی و نیز آوارگان فلسطینی است تا در روندی منطبق بر مردمسالاری، نظام منتخب ملت فلسطین مشخص و مستقر شود.
رهبر انقلاب اسلامی در این همایش عظیم که در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شده است، با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و برخی دولت‌های غربی و نیز همدستی برخی منافقان جهان اسلام با اسرائیل، شکست دوباره‌ی این رژیم در مقابل نیروهای مقاومت را نشانه‌ی شیب تند سقوط و انحلال اسرائیل برشمردند و خطاب به همه‌ی مسلمانان و وجدان‌های بیدار تأکید کردند: همت کنید و با شکستن طلسم مصونیت جنایتکاران صهیونیسم، سران سیاسی نظامی اسرائیل را به پای میز محاکمه بکشانید و به مجازاتی که عدل و عقل حکم می‌کند، برسانید تا راه جنایت برای آنانی که انگیزه و جنون جنایت دارند، ناهموار شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جنایات وحشیانه‌ی جنایتکاران صهیونیست در فجایعی نظیر دیریاسین و صبرا و شتیلا تا حادثه‌ی تاریخی غزه را نشان‌دهنده‌ی تداوم خوی وحشیگری و جنایت و درندگی در سران دولت جعلی صهیونیست، برشمردند و افزودند: این واقعیت و نیز فروریختن هیبت دروغین رژیم غاصب در مقابل موج بیداری امت اسلامی باید کسانی را که با توهم شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها به سازش و تسلیم و یا همزیستی مسالمت‌آمیز با آنان دلبسته بودند، به خطای خود واقف کند و به خود آورد.
ایشان شصت سال تلاش شیطانی، گسترده و حیرت آور صهونیست‌ها و حامیان آن‌ها را برای حل مسأله‌ی مشروعیت این رژیم، تلاشی ناکام و متزلزل دانستند و افزودند: صهیونیست‌ها فلسطین را به بهانه‌ی هولوکاست غصب کردند، اما عدم تحمل رسانه‌های غربی و صهیونیستی و دولت‌های حامی اسرائیل در برابر طرح سؤال و تحقیق درباره‌ی هولوکاست نشان می‌دهد که مسأله‌ی مشروعیت آنان با گذشت زمان متزلزل‌تر و بغرنج‌تر و پرسش افکار عمومی جهان از دلیل پیدایش این رژیم جدی‌تر شده است.
رهبر انقلاب اسلامی وضع کنونی رژیم صهیونیستی را از همیشه‌ی تاریخ سیاه آن وخیم‌تر خواندند و با اشاره به اعتراض بی‌سابقه و خودجوش ملت‌های جهان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه افزودند: مقاومت اسلامی در لبنان و غزه، وجدان جهان را بیدار کرده و مقاومتی جهانی علیه صهیونیزم پدید آورده که در ۶۰ سال گذشته هرگز تا این حد جدی و گسترده نبوده است.
ایشان حمایت مردم جهان از مقاومت اسلامی را عبرتی بزرگ برای دشمنان امت اسلامی و درس فرخنده‌ای برای امت اسلامی و به‌ویژه جوانان غیور خواندند و افزودند: این حقایق نشان می‌دهد که مجاهدت در راه بازگرداندن حق، هرگز ضایع نمی‌شود و وعده‌های خداوند قوی عزیز برای نصرت مؤمنان و مجاهدان راستین و تخلف‌ناپذیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مغلطه‌ی بزرگی که اسرائیل را واقعیتی شصت ساله می‌داند و کنار آمدن با آن را توصیه می‌کند، افزودند: مگر کشورهای بالکان و قفقاز و آسیای جنوب غربی پس از هشتاد سال بی‌هویتی و تبدیل شدن به بخش‌هایی از شوروی سابق، بار دیگر هویت اصلی خود را بازنیافتند؟ پس چرا فلسطین که پاره‌ی تن جهان اسلام است، نتواند بار دیگر هویت اسلامی و عربی خود را بازیابد و چرا جوانان فلسطینی که در شمار باهوشترین و مقاوم‌ترین جوانان عربند، نتوانند اراده‌ی خود را بر این واقعیت ظالمانه فائق گردانند؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی این حرف را که تنها راه نجات ملت فلسطین، مذاکره است! مغالطه‌ی بزرگ دیگری خواندند و افزودند: آنان که به این بازیچه و فریب خود را دلخوش کردند، چه به دست آوردند؟ آن‌چه آن‌ها به عنوان حکومت خودگردان از صهیونیست‌ها گرفتند، ماهیتی تحقیر‌آمیز و اهانت‌بار داشت که با هزینه‌ی سنگینِ اعتراف به مالکیت رژیم غاصب بر تقریباً سراسر فلسطین همراه بود. ضمن این‌که صهیونیست‌ها حتی همان حکومت نیم‌بند و دروغین را هم با بهانه‌های واهی زیر پا لگدکوب کردند و با پاشیدن تخم کینه در میان گروه‌های فلسطینی آن‌ها را به جان یکدیگر انداختند.
ایشان در همین زمینه افزودند: البته همین دستاورد ضعیف هم فقط به برکت جهاد مجاهدان و مقاومت مردان و زنان فلسطین بود، چرا که اگر انتفاضه‌ها رخ نمی‌داد، صهیونیست‌ها حتی به حکومت تحقیر‌آمیز و اهانت‌بار دولت خودگردان هم تن نمی‌دادند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: حتی رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم که با شعار تغییر در سیاست‌های دولت بوش بر سر کار آمده، با تکرار همان کژراهه‌ی دوران بوش، از تعهد بی‌قید و شرط به امنیت اسرائیل سخن می‌گوید و در واقع از تروریسم دولتی و قتل عام مردم فلسطین دفاع می‌کند. بنابراین آیا در مسأله‌ی فلسطین مذاکره با آمریکا و یا انگلیس معنایی دارد؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عملکرد سازمان ملل و شورای امنیت را در شصت سال مسأله‌ی فلسطین، آزمونی رسوا‌کننده خواندند و افزودند: به همین علت، مذاکره با مجامع وابسته به سازمان ملل هم، رویکردی عقیم و بی‌نتیجه است.
رهبر انقلاب اسلامی ایستادگی و مقاومت را در پرتو «توحید کلمه و کلمه‌ی توحید» تنها راه نجات فلسطین برشمردند و خاطرنشان کردند: گروه‌های مجاهد و مردم مؤمن فلسطین و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در سراسر جهان دو رکن اساسی مقاومت و نجات فلسطینند و اگر وجدان‌های بیدار -به‌ویژه عالمان دینی، روشن‌فکران و نخبگان سیاسی و دانشگاهی- در هر نقطه‌ی عالَم به یاری مظلوم بشتابند، دستگاه استکبار همچنان که در روزهای پرشکوه مقاومت غزه دیدیم، در برابر طوفانی از اندیشه و احساس و عمل قرار خواهد گرفت و با شکسته‌شدن طلسم شیطانی غصب فلسطین، فوری‌ترین مسأله‌ی جهان اسلام -یعنی فلسطین- با انرژی عظیم امت اسلامی حل خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت محاکمه‌ی سران جنایتکار سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی افزودند: اگر امت اسلامی پس از فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها در جنگ سی‌و‌سه روزه در لبنان، مسأله‌ی به خاک و خون کشیده شدن مردم افغانستان و جنایات اشغالگران در عراق، محاکمه‌ی جنایتکاران را به طور جدی مطالبه می‌کرد، اکنون شاهد کربلای غزه نبودیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز تأسف عمیق از بی‌اعتنایی کامل برخی دولت‌ها و سیاستمداران جهان به مسائل اخلاقی و بشری افزودند: امت بزرگ اسلامی که امروز به برکت بیداری اسلامی دارای قدرت عظیمی است، از این تجربه‌ها درس می‌گیرد و باور می‌کند کلید حل مشکلات فراوان کشورهای اسلامی تنها در دست همت و یکپارچگی این مجموعه‌ی شگرف است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان کسانی که می‌گویند مسأله‌ی فلسطین، مسأله‌ای عربی است، افزودند: اگر منظور از این سخن، ابراز احساسات پرشورتر و تمایل بیشتر اعراب به خدمت و مجاهدت در قضیه‌ی فلسطین است، ما این مسأله را تبریک می‌گوییم، اما اگر عربی‌بودن مسأله‌ی فلسطین به معنای بی‌توجهی به ندای یاری‌خواهی مردم مظلوم فلسطین و همکاری با دشمن غاصب است، هیچ مسلمانی و نیز هیچ عرب غیور و با وجدانی این سخن را نمی‌پذیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کمک همه‌جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان را برای همه‌ی مسلمانان، واجب کفایی اعلام کردند و افزودند: دولت‌هایی که به ایران و برخی از کشورهای مسلمان به علت کمک به فلسطین انتقاد می‌کنند، بهتر است خودشان به حمایت از فلسطین برخیزند تا تکلیف از دیگران ساقط شود. و اگر همت و شجاعت این کار را ندارند، لااقل به جای کارشکنی، قدرشناس اقدامات مسئولانه و شجاعانه‌ی دیگران باشند.
ایشان در بخش پایانی سخنانشان در کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در تشریح راهکار جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل فلسطین اعلام کردند: پیشنهاد ما که کاملاً منطبق بر مردمسالاری است برگزاری همه‌پرسی با حضور همه‌ی صاحبان حق در سرزمین فلسطین -اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی- و نیز همه‌ی آوارگان فلسطینی است تا ساختار نظام منتخب ملت فلسطین مشخص و مستقر شود.
ایشان تأکید کردند: اگر دنیای غرب این راه حل را نپذیرد، پایبند نبودنش به دموکراسی افشا می‌شود؛ همان‌گونه که نپذیرفتن دولت حماس که نتیجه‌ی انتخابات مردمی کرانه‌ی باختری و غزه است، نشان داد که مدعیان غربی، دموکراسی را تا جایی می‌پذیرند که منطبق با خواسته‌ی آنان باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازسازی غزه را از فوری‌ترین مسائل فلسطین دانستند و خاطرنشان کردند: دولت حماس که منتخب اکثر قاطع فلسطینیان است و حماسه‌ی مقاومتش در غزه، درخشان‌ترین نقطه‌ی تاریخ صدساله‌ی اخیر سرزمین فلسطین است، باید مرکز همه‌ی فعالیت‌های مربوط به بازسازی غزه باشد و شایسته است برادران مصری نیز راه کمک را باز کنند تا همه‌ی کشورها و ملت‌های مسلمان به وظایف خود در این مسأله‌ی مهم عمل کنند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی