news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/12/12

دیدار رئیس جمهوری نامیبیا با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز آقای سام نجوما رئیس جمهور نامیبیا و هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند.

دراین دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری و چند تن از وزرای دو کشور نیز حضور داشتند مقام معظم رهبری توجه و علاقمندی جمهوری اسلامی ایران به سرنوشت ملتهای مظلوم وتحت ستم را خاطرنشان ساختند و بر آمادگی ایران اسلامی برای ادامه همکاری با ملتهای جنوب آفریقا تأکید کردند. رهبر انقلاب اسلامی همچنین حل مشکلات نامیبیا را برپایه‌ی تلاش و مقاومت دولت و ملت آن کشور ممکن دانستند و برای این منظور ضرورت ایمان به خداوند و اعتماد به نفس و اتکاء نکردن به دشمنان را به رئیس جمهوری نامیبیا یادآور شدند.

آقای سام نجوما نیز طی سخنانی به تلاش دولت خود برای حل مشکلات اقتصادی نامیبیا اشاره کرد و در این زمینه خواستار کمک و همکاری جمهوری اسلامی ایران شد. وی از فقر،‌ جهل، گرسنگی و بیکاری بعنوان دشمنان ملت نامیبیا یاد کرد و عزم راسخ دولت نامیبیا را برای مقابله با مشکلات و نارساییهای داخلی آن کشور موردتأکید قرارداد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی