news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/11/30

دیدار خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان قم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در اجتماع خانواده های معظم شهدا ، جانبازان، آزادگان و مفقودان شهرستان قم که در محل مصلای قم برگزارشد حضور یافتند و ضمن سخنانی از مقام شامخ شهداء و تأثیر فداکاری های آنان در پیروزی های بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی تجلیل بعمل آوردند.

مقام معظم رهبری در این اجتماع،یکپارچگی و اتحاد ملت مسلمان و انقلابی ایران درمقابله با دشمنان اسلام را یک حادثه استثنایی و بی نظیر توصیف کردند و فرمودند: ما شهداء، جانبازان، آزادگان و مفقودالاثرها را از جمله ذخایر الهی برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی می دانیم. ادامه راه شهدا به مجاهدت و صبر ما نیاز دارد. فداکاری جوانان با ایمان و جان برکف ما درطول 13 سال گذشته پرچم اسلام را در دنیا به اهتزاز درآورده و به ملتهای مسلمان شخصیت و هویت بخشیده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزت امروز اسلام را ناشی از ایثار خون پاک شهدا دانستند و افزودند:

مستبکرین جهان از اسلام می ترسند زیرا تجربه ی تلخی از رشادتهای مردم مخلص و با ایمان ما دارند. آنها اسلام را مانع غارتگری های خود می دانند و حاضر نیستند نظامی را که برپایه مقررات اسلامی برای اولین بار بعد از صدر اسلام تشکیل شده است تحمل کنند لذا برای ضربه زدن به آن درحال تلاش و توطئه هستند و ما باید با حفظ هوشیاری، در همه حال خود را یک سرباز و بسیجی بدانیم.

مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران را نظامی نیرومند، آبرومند و آماده برای حرکتهای بزرگ توصیف کردند و فرمودند: انقلاب و نظام اسلامی ما معجزه بزرگ اسلام ناب و انقلابی بود که از اخلاص امام عظیم الشأن، ‌آن بنده صالح و رهبرحقیقی و پیرو خط پیامبران الهی نشأت گرفت و ما راه امام را با قاطعیت ادامه خواهیم داد. دراین مراسم، جشن تکلیف و عبادت بیش از 200 نفر از دختران «شاهد» برگزارشد.این گروه از دختران شاهد که لباسهای سفیدی را بر تن و پارچه هایی با مضمون «اللهم لبیک» بر پیشانی داشتند سرود زیبایی را در بزرگداشت میلاد مبارک امام عصر (عج) وگرامیداشت مقدم رهبر معظم انقلاب اجرا کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی