news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/11/17

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در حضور رهبر انقلاب

مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم صبح امروز در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برگزارشد.

دراین مراسم که میهمانان خارجی شرکت کننده در مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم و جمع کثیری از مشتاقان این کتاب آسمانی حضور داشتند مقام معظم رهبری طی سخنانی خطاب به اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم فرمودند: قرآن مشعل هدایت است و ملتی که با قرآن ارتباط داشته باشد، مشی و حرکت او با دیگران متفاوت است. امروز دشمنان اسلام سعی دارند با سوء استفاده ازفاصله ی ملتها با قرآن اصول و محکمات قرآن کریم را زیر پا گذارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در دوران طاغوت، رژیم ستمشاهی نگذاشت جوانان و نوجوانان ما با قرآن کریم انس گرفته و آشنا بشوند، تأکید فرمودند: جوانان و نوجوانان عزیز باید روز بروز رابطه و انس خود را با قرآن مجید بیشتر کنند و خانواده ها عطرقرآن را در خانه ها بیفشانند. مردم ما باید قرآن را بخوانند، بفهمند و به آن عمل کنند. قرآن دریای عمیق و بحر واسعی است که نهایت ندارد و هرچه در آن تعمق کنیم،امکان حرکت بیشتر در اعماق آن وجوددارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بیاناتشان،‌ از دست اندرکاران برگزاری مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم بویژه حجت الاسلام والمسلمین امام جمارانی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای ذیربط تشکرکردند.

برپایه همین گزارش در ابتدای این مراسم، تعدادی از اساتید، قاریان وحافظان ایرانی و میهمانان خارجی مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم،‌آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کردند و ازسوی گروهی از قاریان برنامه ی تواشیح نیز اجرا شد. آنگاه حجت الاسلام و المسلمین امام جمارانی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از برگزاری مسابقات بین المللی حفظ وقرائت قرآن کریم را که با شرکت میهمانان خارجی از 40 کشور جهان برگزار شده بود به محضر رهبر انقلاب اسلامی ارائه کرد. سپس نفرات اول تا سوم رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم جوایز خود را از دست حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دریافت کردند.

در این مراسم همچنین چند تن از نوجوانان حافظ و قاری قرآن،‌ ازسوی مقام معظم رهبری مورد تشویق و تفقد قرارگرفتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی