news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/11/02

دیدار فرماندهان و رؤسای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح صبح امروز در دیدار مسؤولان‌ ادارات سازمان‌ عقیدتی‌ ـ سیاسی‌ نواحی‌ مختلف‌ نیروی‌انتظامی در سراسر کشور و فرماندهان نیروی انتظامی استان تهران با ایشان،‌ضمن بیاناتی از حفظ امنیت در جامعه اسلامی بعنوان اساسی ترین و بزرگترین وظیفه ی نیروی انتظامی یاد کردند و انجام این مهم را در دینداری و پایبندی به اصول اعتقادی واسلامی ممکن دانستند.

مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را نهادی انقلابی و مجموعه‌ای موردنیاز و خواست انقلاب توصیف کردند و فرمودند: جهتگیری در نیروی انتظامی باید مبتنی بر حفظ روح دیانت و احساس حضور در محضر قادر متعال باشد زیرا این امر لازمه‌ی کارآیی، خستگی ناپذیری و احساس قدرتمندی در پرسنل این نیروست وتلاش روحانیون و مسئولان دوایر عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی نیز باید در همین جهت متمرکز باشد.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای از صحت عمل،‌ بلندنظری، بی اعتنایی به زخارف دنیوی، صلابت در بیان و اجرای حقایق و ثابت قدم بودن درانجام وظایف، بعنوان معیار سنجش افراد نام بردند و افزودند: اعجازی که ما در تحقق انقلاب عظیم و جمهوری مستحکم و پر برکت اسلامی و نیز سرفرازی و جایگاه رفیع اسلام در دنیای سیاست شاهد بوده ایم در پرتو این حقیقت بدست آمد که قائد و امام بزرگوار کاروان انقلاب، چیزی را نگفت، مگر آنکه به آن عمل کرد و همانند کوهی استوار بر مواضع اعلام شده خود در عمل شخصی و جمعی ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت انطباق عمل با گفتار و ادعاها و نیز پایبندی به اصول اسلامی و مقررات نظام جمهوری اسلامی و عمل به رهنمودهای امام بزرگوار را خاطرنشان ساختند و فرمودند: انتظار عمومی ازنیروی انتظامی برقراری امنیت اسلامی است. ما امروز نیرویی یکپارچه و فراگیر درامور انتظامی داریم که ازلحاظ تأثیرات مثبت کمی و کیفی، برخورداری از احترام عمومی و مقبولیت در بین مردم چهره ی درخشانی دارد و نیروی انتظامی تنها با استحکام در انجام صحیح وظایف خود می تواند این نعمت الهی را حفظ کند. فرمانده کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از بیاناتشان ایجاد اعتماد و اطمینان لازم در دل آحادشهروندان را یکی از رموز پیشرفت کار نیروی انتظامی ذکر کردند و ضمن اشاره به مواردی از تخلفات اجتماعی فرمودند: در جامعه ی اسلامی نباید اجازه داده شود که عناصر ناباب به حیثیت دینی مردم اهانت کرده و آن را هتک کنند. نیروی انتظامی باید با این مسأله و همچنین نقض هر آنچه که طبق قوانین شرعی و مقررات رایج کشور در زندگی آشکار مردم ممنوع است،‌ برخورد کند و قدرتمندانه مانع قانون شکنی در سطح جامعه شود. مقام معظم رهبری محبوبیت نیروی انتظامی را در پرتو قاطعیت براساس قانون میسر دانستند و ضمن برحذر داشتن این نیرو از رعایت ملاحظات قشری و یا گروهی فرمودند: نیروی انتظامی باید در اجرای قانون رعایت اخلاق را مدنظر قرار دهد و قانون را در عین قاطعیت با خوشرویی و مهربانی اعمال کند. در جامعه ای که معیار و ملاک آن اسلام است نیروی انتظامی باید متناسب با آن به حفظ و حراست از حساسیتهای جامعه بپردازد که تأمین امنیت اخلاقی جامعه نیز از آن جمله است.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان با اشاره به واکنش دشمنان اسلام در برابر بروزاحساسات اسلامی در کشورهای مسلمان فرمودند: در شرایطی که استکبار جهانی از تمامی وسایل خود برای سرکوب جبهه ها و جناحهای اسلامی در کشورهای مسلمان استفاده میکند،‌ اقدامات ما باید بگونه ای باشد که عمل و خواست اسلامی در کشور ما با برجستگی در برابر چشم ملتها قرارگیرد و اسلام بعنوان تفکری پرجاذبه و موفق دلهارا به آینده ای روشن که فراروی ملتها بویژه مسلمانان است، متوجه و امیدوار سازد.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی حجةالاسلام والمسلمین رحمانی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی طی سخنان کوتاهی وظایف روحانیون در دوایر عقیدتی سیاسی این نیرو را حساس و مهم خواند و اظهار اطمینان کرد که نیروی انتظامی وظایف قانونی خود را در خدمت به انقلاب و نظام اسلامی با استحکام و قدرت انجام خواهد داد.

این گزارش حاکیست در این دیدار فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده حفاظت اطلاعات این نیرو به همراه رؤسای ادارات ودوایر عقیدتی ـ ‌سیاسی نواحی انتظامی سراسر کشور، معاونین، مدیران کل و فرماندهان مناطق تهران بزرگ و استان تهران، معاونین، مدیران کل و جمعی از پرسنل حفاظت واطلاعات نیروی انتظامی و نیز گروهی از دانشجویان و پرسنل دانشگاه این نیرو حضورداشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی