news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/09/30

دیدار اعضای ستاد پیگیری قطعنامه 598 با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد پیگیری اجرای قطعنامه 598 با ایشان، پیروزی های بزرگ بدست آمده در صحنه های نظامی،سیاسی و اقتصادی را مرهون مکتب حیاتبخش اسلام و اعتقاد و ایمان اسلامی ملت پرافتخار ایران دانستند و با استناد به روند تحولات جهانی از قرن حاضر به عنوان عصرگرایش بشریت به معنویت و دین یاد کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از ایمان مذهبی بعنوان معیاری اساسی در اتخاذ سیاستهای مختلف یاد کردند و فرمودند:پیروزیهای رزمندگان ما در جبهه های نظامی و سیاسی مصادیق بارزی از تحقق وعده‌ی خداوند در یاری کردن بندگان صالح اوست. دستاوردهای عظیم نظام اسلامی مرهون عمق ایمان اسلامی در دل ملت مسلمان ایران و استحکام و اقتدار معنوی امام عظیم الشأن است و همه ی تصمیم گیریها، عملکردها و جهت گیریهای ما باید با معیار دین و حکم اسلامی و ایمان مذهبی سنجیده شود و این امر ضامن پیشرفت نظام و دلگرمی مردم به مسئولین خواهد بود. حضرت آیت الله خامنه ای لزوم تبیین اهمیت و عظمت پیروزیهای اخیر سیاسی در عرصه ی بین المللی و پیگیری مراحل بعدی قطعنامه 598 را مورد تأکید قراردادند و این پیروزی بزرگ را تسلی بخش ملت ایران و بویژه کسانی که ضایعات جنگ تحمیلی را متحمل شدند، دانستند.

مقام معظم رهبری به تلاش دست اندرکاران پیگیری قطعنامه 598 که به متجاوز شناخته شدن رسمی رژیم عراق در جنگ تحمیلی انجامید اشاره کردند و فرمودند: کسانی که در جبهه سیاسی مسئول دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بودند فضای سرد سیاسی و توطئه های گوناگون دشمنان اسلام در عرصه ی بین المللی رابیش از دیگران احساس کردند. آنان با فداکاریهای خود در کنار ارتش، سپاه، بسیج و آحاد ملت ما دشمن را مبهوت کردند و من این پیروزی بزرگ سیاسی و بین المللی را به دست اندرکاران پیگیری قطعنامه 598 که تلاش قابل تحسینی را به انجام رساندند،تبریک می گویم.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان انکار وجود خداوند و بی اعتقادی به معنویت را یکی از عوامل مؤثر و مهم در متلاشی شدن اتحاد جماهیر شوروی و تحولات عمیق در شرق اروپا توصیف کردند و فرمودند: تصور غربی ها بر این است که شکست سوسیالیزم در شوروی از نادرست بودن مبانی اقتصاد آنها ناشی می شود و ازاینرو فروپاشی نظام سوسیالیزم را بحساب استحکام اقتصاد جوامع سرمایه داری می گذارند و این محاسبه به هیچ وجه درست نیست و علت آن را باید در دشمنی با دین و فقدان ایمان معنوی جستجو کرد. قرن حاضر عصر گرایش عمومی بشریت به معنویت و دین است و تلاشی و نابودی در انتظار کشورهایی است که به شکل های گوناگون به مقابله با دین برخاسته اند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان موفقیت رئیس جمهورکشورمان در سفر به سنگال و سودان را برای ملت ایران مسرت بخش و شادی آفرین توصیف کردند و فرمودند: هیچ کار خیری بالاتر از خوشحال کردن ملت بزرگوار ایران نیست و دستاوردهای شرکت رئیس جمهور محترم در کنفرانس اسلامی و سفر ایشان به سودان که نتیجه تلاشها، زحمات و فداکاریهای مسئولان سیاسی کشور است، غمها را از دلها زدود و مردم ما را خوشحال کرد.

بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، دکتر ولایتی وزیر امور خارجه گزارشی از تلاشهای بعمل آمده در جهت استفای حقوق تضییع شده ملت ایران را به استحضار مقام معظم رهبری رساند و طی آن پیروزی اخیر سیاسی در صحنه ی بین المللی را محصول رهنمودها و حمایتهای حضرت امام قدس سره الشریف و رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبر و پایداری مردم و همکاری و هماهنگی ارگانها و دستگاههای گوناگون در ستاد پیگیری قطعنامه 598 ذکر کرد.

در این دیدارحجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجةالاسلام والمسلمین فلاحیان وزیر اطلاعات و آقای عطاءالله مهاجرانی معاون حقوقی رئیس جمهور بهمراه دیگر اعضای ستاد پیگیری قطعنامه 598 مستقر در وزارت امور خارجه حضور داشتند.

برچسب‌ها: قطعنامه 598؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی