news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1370/08/15

دیدار دانشجویان و دانش آموزان با رهبر انقلاب در هفته تربیت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی ازدانشجویان و دانش آموزان با ایشان طی سخنانی از جوانان به عنوان پیشتازان و محورحرکتهای انقلابی، سیاسی،‌فرهنگی و سازندگی کشور یادکردند و ضرورت هوشیاری جوانان، در برابر طرحها و نقشه های آمریکا که برای بیرو ن نکردن نسل جوان از صحنه ی مقاومت به اجراء‌ در می آید را مورد تأکید قراردادند.

دراین دیدار که با شعارهایی نظیر« مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» و «فلسطین ـ‌ فلسطین پیروز است، اسرائیل نابوداست » توأم بود مقام معظم رهبری همچنین به برگزاری کنفرانس نکبت بار مادرید اشاره کردند و از دولتهای عربی خواستند که برای جبران بخشی از آثار کار زشت خود در کنفرانس مادرید، به دنیا اعلام کنند مذاکرات انجام شده به دلیل رفتار وقیحانه رژیم صهیونیستی منتفی بوده و اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت.

حضرت آیت الله خامنه ای دوران جوانی را یکی از درخشندگی های آفرینش الهی ذکر کردند و با اشاره به توطئه های چپاولگران برای بی اثر کردن قدرت نسل جوان فرمودند: طی دو قرن گذشته استعمارگران برای ضایع کردن نسل جوان برنامه همه جانبه ای را در کل جهان سوم ازجمله در کشورهای اسلامی به اجراء در آورده اند زیرا به این حقیقت دست یافته اندکه جوانان با فرهنگ، با اراده و با رشد، سلب کننده آرامش بیگانگان و چپاولگران هستند. غرق کردن نسل جوان در فسادهای گوناگون و اعتیاد به مواد مخدر و سکر آور یک سیاست پیاده شده استعمار و استکبار است.

مقام معظم رهبری،‌ تبلیغات اسلامی وتبلور جلوه های ایمان در جوانان را عامل مؤثری در عدم تحقق طرحهای ضد انسانی آمریکا و رژیم ستمشاهی برعلیه نسل جوان ایران دانستند و فرمودند: انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشأن به عنوان یک قیام عظیم مردمی و حرکتی بی نظیر در جهان با میدان داری جوانان به پیروزی رسید. در این پیروزی، میدان مبارزه با استکبار ومهمتر از آن سرزمین دل جوانان میهن توسط اسلام، انقلاب و امام فتح شد و در جنگتحمیلی هم باز جوانان بودند که جنگ را به زیان دشمن تمام کردند. لذا طراحان استکبار جهانی با مشاهده معجزات جوانان مؤمن و تربیت یافته اسلام انقلابی،‌درصدد هستند تا با اجرای نقشه های ضد مردمی و ضد اسلامی خود این موج عظیم انسانی را ازمقابله و مقاومت در برابر آمریکا کنار بزنند.

رهبر انقلاب اسلامی متزلزل کردن ایمان نسل جوان به اسلام،‌اصول انقلاب و جمهوری اسلامی و نیز بیگانه کردن جوانان با آرمانهای انقلابی را بعنوان بخشی از طرحها و نقشه های استکبار جهانی خاطرنشان ساختند و فرمودند: دانشجویان و دانش آموزان جوان باید همراه با تقویتِ بینش سیاسی و قدرت تحلیل،‌ خود را با تربیت دینی بسازند و حکم الهی را در محدوده ی شخصی خویش به اجراء‌ در آورند.

اهمیت دادن جوانان به نماز، دعا، توکل و توجه به خدا آنانرا پولادین خواهدکرد و این همان چیزی است که آمریکا از آن می ترسد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین لزوم اقامه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از روشهای صحیح و منطقی ازجمله بهره گرفتن از کلام نافذ و مؤثر را مورد تأکیدقراردادند و در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به برگزاری کنفرانس خیانتبار سازش میان اعراب و رژیم صهیونیستی فرمودند: رژیم غاصب و دروغین اسرائیل که با گذشت بیش از چهل سال آرزو می کرد چنین حادثه ای اتفاق بیفتد، این کنفرانس را با زدن شدیدترین و وقیح ترین حرفها در برابر اعراب، ترک کرد. چرا اعراب در مقابل چنین توطئه و فریبی سلاح بر زمین انداختند؟ تاریخ به آنها چه پاسخی خواهد داد و ملتهای عرب با آنها چه خواهندکرد؟ دولتهای عرب برای جبران بخشی از این کار زشت باید اعلام کنندکه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و به خاطر رفتار وقیحانه رژیم صهیونیستی در این کنفرانس مذاکرات انجام شده ازنظر آنها منتفی و ملغی است. حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان بر عدم بقای رژیم اشغالگر قدس و نابودی قطعی این رژیم تأکید کردند و یادآور شدند که با همت و غیرت مسلمین، حق، پیروز و فلسطین به پیکر اسلامی بازگردانده خواهد شد.

بر پایه ی همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای نجفی وزیر آموزش و پرورش طی سخنان کوتاهی محور فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی«هفته ی تربیت »را مسئله فلسطین و انتفاضه ذکر کرد و گزارشی از برنامه هایی که درطول هفته ی تربیت به اجرا در می آید را ارائه داد.

این گزارش حاکیست در این دیدار جمع کثیری از دانش آموزان و معلمین و همچنین دانش آموزان ممتاز جشنواره های هنری بهمراه وزیر آموزش و پرورش و مسئولین این وزارتخانه، جمعی از خانواده‌شهدای چهاراُیماق هشترود به همراه مسئولین و نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی اعضاء و دانش آموزان وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ـ مسئولین بسیج دانش آموزی و دانشجویی ـ گروهی از دانشجویان دانشگاههای تهران، اصفهان و یزدـ مسئولان و اساتید و کارکنان و دانشجویان دانشگاه شاهد ـ دانشجویان و اساتید وکارکنان مراکز تربیت معلم کرمان، نطنز و اراک حضورداشتند.

برچسب‌ها: استعمار؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی