news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/07/03

دیدار جمع کثیری از خانواده های شهدا و ایثارگران و پرسنل نیروهای مسلح با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی ازخانواده های معظم شهداء، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و پرسنل نیروهای مسلح با ایشان طی سخنانی سیاستهای حاکم بر جهان را شدیداً مورد انتقاد قرار دادند و اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل علیه ملت مظلوم فلسطین و در حمایت از رژیم نژادپرست و دژخیم صهیونیستی را موجب عمیق تر شدن نفرت مسلمانان، آزادیخواه و عدالت طلب دنیا از شیطان بزرگ توصیف کردند.

در این دیدار که در آستانه هفته وحدت و فرارسیدن میلاد خجسته و مبارک پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و همچنین ولادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام جعفر صادق (ص) انجام شد مقام معظم رهبری هفته دفاع مقدس را یادآور فصل مهمی از زندگی ملت سرفراز و تاریخ پرافتخار ایران پس ازانقلاب اسلامی خواندند و افزودند: در این روزها باید یاد و نام فداکاران دوران جنگ که برای حفظ آبروی اسلام و ملت و نیز حراست از حیثیت جهاد در راه خدا جان برکف به مصاف باطل شتافتند گرامی داشته شود. جنگ تحمیلی یک امتحان بزرگ بود و این ملت بادفاع مردانه از کشور،‌ انقلاب و نظام اسلامی، مجموعه قدرتهای ترکیب شده دشمنانش را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت و عزت و افتخار را از آن خود کرد لذا تجلیل از نیروهای مسلح و آحاد بسیج عظیم و بی پایان مردمی و خانواده های معظم شهدا،جانبازان، آزادگان و مفقودین که این حماسه بزرگ را آفریدند یک وظیفه بزرگ ملی و اقدامی لازم و شایسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای از مردم مسلمان ایران بعنوان یک ملت ذلت ناپذیر و سرآمد تمامی ملتها یاد کردند و فرمودند: ازبین بردن روحیه دفاع و سلحشوری در ملتهای مسلمان، بزرگترین جنایت استعماری و ایادی خائن آنها برای تسلط و حکومت بر کشورهای اسلامی بوده است. آنها برای تحقق اهداف خود ملتها را به شعارهای پوچی نظیر قومیت گرایی های افراطی سرگرم کردند و هر زمان به نحوی در تحقیر، ذلت و غارت آنان کوشیدند. اما ملت ایران با الهام از اسلام به قدرت،عزت و کرامت واقعی دست یافت و سرمشق ملتهای دیگر شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان سیاستهای جهانی را که براساس زور، ظلم و نادیده گرفتن حقوق انسانها اداره می شود مورد انتقاد قرار دادند و فرمودند: ملت مظلوم فلسطین امروز در حال مقابله با ظلم، جور، قساوت،‌ نامردمی، تبعیض نژادی و نژادپرستی عده ای سرمایه دار و سیاستمدار ظالم در فلسطین اشغالی است و این درحالی است که صهیونیستها با نژادپرستیِ خشونت بار و وحشیانه خود بر فلسطین اشغالی حکومت می کنند. رژیم صهیونیستی جوانان مسلمان فلسطین را تحت بدترین شکنجه ها زندانی کرده و با شکستن استخوان دست و پای آنان خبیث ترین چهره ی نژادپرستی را به نمایش گذاشته اند.

مقام معظم رهبری ادعای طرفداری آمریکا از حقوق بشر را مورد استهزاء قراردادند و فرمودند: سازمان ملل محلی است که در آن باید از حقوق ملتها دفاع شود.اما رئیس جمهور آمریکا همانند یک جبار و زورگو از تریبون سازمان ملل علیه ملت مظلوم فلسطین و در دفاع از رژیم دژخیم و نژادپرست صهیونیستی سخنرانی کرده است.رئیس جمهور آمریکا امروز نفرت ملتهای مسلمان، آزادیخواه و عدالت طلب دنیا را نسبت به خود عمیق تر کرده است. چنین سیاستمدارانی که همراه و همدست صهیونیستهای نژادپرست هستند حق سخن گفتن از حقوق بشر را ندارند. آنها از حقوق بشر تنها بعنوانحربه ای برای متهم کردن مخالفین خود استفاده می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای درپایان سخنانشان بر راست قامتی ملت مسلمان ایران در برابر قدرتمندان ظالم و ستمگر تأکید کردند و فرمودند: ما اعلام می‌کنیم رژیم صهیونیستی، نژادپرست، ظالم ، خشن و وحشی است و مبارزه قهرآمیز و جنگ به معنای واقعی کلمه با این رژیم حق ملت فلسطین است.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و طی آن میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) و ولادت پربرکت ششمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق (ع) را به محضر رهبر انقلاب اسلامی تبریک گفت و آمادگی کامل نیروهای مسلح در اطاعت از فرامین فرمانده کل قوا را مورد تأکیدقرارداد.

این گزارش حاکیست در این دیدار جمعی از رزمندگان، پرسنل و مسئولان ستاد فرماندهی کل قوا، ستاد مشترک و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و قرارگاه حمزه سیدالشهداء بهمراه مسئولین حفاظت و اطلاعات و عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و پرسنل نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رزمندگان تیپ 12 قائم سمنان ،اعضای بسیج وزارت اقتصاد و دارایی، جمعی از بسیجیان تهران، سمنان و دماوند همراه با خانواده های شهداء و جانبازان از شهرهای تهران، همدان، یزد، قزوین و نیز آزادگان بهار همدان و اعضای تعاونی تاکسیرانی همدان حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی