news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/05/28

دیدار جمعی از آزادگان استان تهران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از آزادگان استان تهران با ایشان، طی سخنانی از مسئله فلسطین به عنوان یکی ازبزرگترین و مهمترین مسائل و مصائب دنیای اسلام نام بردند و با انتقاد شدید از سکوت کشورهای اسلامی در قبال توطئه آمریکا برای قربانی کردن آرمان فلسطین، تصریح کردند که تنها راه حل مسئله فلسطین، انهدام رژیم غاصب صهیونیستی است.

در این دیدار که به مناسبت اولین سالگرد بازگشت پیروزمندانه آزادگان به کشور انجام شد و با ابراز احساسات پرشور آزادگان و شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل توأم بود،مقام معظم رهبری به بیان تحولات منطقه خاور میانه طی یکسال گذشته و روند اجرای سیاستهای توسعه طلبانه و استکباری آمریکا علیه امت اسلام، پرداختند و افزودند:آمریکا بر اساس این باور که با استفاده از تانک، توپ، ناوها و هواپیماهای جنگی توانسته است قدرت عربده جویانه ای را از خود به نمایش گذارد، به مسئله فلسطین که موضوع اصلی منطقه محسوب می شود، پرداخته است و قصد دارد آرزوی همیشگی استکبار، یعنی قربانی کردن آرمان فلسطین در پیش پای صهیونیست های غدار را تحقق بخشد، اما امیدما آن است که غیرت امت اسلام و جوانان فلسطین، مانع رسیدن آمریکا و صهیونیسم به این هدف شوم شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سکوت کشورهای اسلامی در قبال تلاش قدرتهای جهانی برای حل مسئله فلسطین به زبان امت اسلامی را مورد سؤال قرار دادند و فرمودند:

آنها که ملتی را از خانه، زندگی و سرزمین خود آواره کرده و با گماشنتن یک رژیم غاصب، مزدور و خبیث بر منطقه و صحه گذاشتن بر جنایات او، دستشان را در خون مردم مسلمان فرو برده اند، امروز قصد دارند از مسلمانان و صاحب آن سرزمین امضاء بگیرند که، فلسطین نه به صاحب واقعی بلکه به غاصب آن تعلق دارد، اما مگر جوانان غیور فلسطین و کشورهای همجوار آن و دیگر کشورهای اسلامی مرده اند که آمریکا براحتی بتواند بزرگترین مسئله جهان اسلام را به سود خود و به زیان امت اسلامی حل کند. مسئله فلسطین متعلق به ملت فلسطین و ملتهای مسلمان است و آمریکا حق ندارد به عنوان یک متولی و صاحب اختیار، امیال و خواسته های خود را به دیگران دیکته کند.

رهبر انقلاب اسلامی، متلاشی شدن رژیم غاصب و اشغالگر قدس را تنها راه حل مسئله فلسطین ذکر کردند و با تأکید بر بغض و عداوت آحاد مردم هوشیار و آگاه منطقه نسبت به آمریکا و اسرائیل فرمودند: به برکت رهبریهای امام بزرگوار و راحلمان و پایمردی ملت پرافتخار ایران، پیشرفتهای زیادی در صحنه سیاسی داشته ایم و در دنیا کشوری نیرومند و برخوردار از اعتبار محسوب می شویم. امروز علی‌رغم موفقیتهای زیادی که در مأیوس کردن دشمن بدست آورده ایم،‌تهدید نسبت به اصل انقلاب و نظام اسلامی همچنان باقی است، زیرا تنها این ملت و نظام است که در برابر خودکامگی ها و افزون طلبی های آمریکا، ایستاده است و سیاست های استکباری او را افشاء می کند.

رهبر انقلاب اسلامی به تحقق پیشگوئی امام راحل امت اسلام در اضمحلال قدرت شرق اشاره کردند و با تأکید بر امکان پذیر بودن نابودی رژیم صهیونیستی، فرمودند: قدرت استکباری و جهنمی آمریکا ماندنی نیست و از بین خواهد رفت. ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می دانند که در راه نابودی غاصبین فلسطین تلاش کنند و ما اطمینان داریم که در سایه هوشیاری ملتهای مسلمان،این کار عملی خواهد شد.

مقام معظم رهبری به تلاش استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه، تشتت و از بین بردن وحدت در میان ملت ایران اشاره کردند و افزودند: ملت ایران، سرباز اسلام است و برای اسلام بپا خاست و آمریکا را از کشور بیرون راند لذا این ملت نمی تواند در برابر مصائب دنیای اسلام و تجاوز دشمنان سکوت کند و بی تفاوت باشد. استکبار با استفاده از هر دستاویزی برای ایجاد جنجال علیه جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است تا بلکه این ملت، آرمانخواهی نسبت به اسلام و ارزشهای اسلامی را فراموش کند و با پرداختن به مسائل روزمره زندگی، اسلام و ملتهای مسلمان منطقه از این پشتوانه عظیم، محروم شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپایان سخنانشان خطاب به آزادگان فرمودند: شما با این تجربه سنگینی که پشت سر گذاشته اید، باید هر یک همانند ستاره ای بدرخشید و مظهر و سرمشق وفاداری به آرمانهای اسلامی و اصرار بر پیمودن راه انقلاب و کانون روشنگری علیه مطامع استکبار باشید.

بر پایه همین گزارش، پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام ابوترابی نماینده ولی فقیه در امور آزادگان طی سخنان کوتاهی، اطاعت و تبعیت آزادگان از اوامر و دستورات مقام معظم رهبری را اعلام داشت و آمادگی آزادگان برای بکار گرفتن تمامی توان خود در خدمت به آرمانهای والای اسلام و ملت بزرگ ایران را مورد تأکید قرار داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی