news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/04/08

دیدار خانواده شهدای هفتم تیر با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار خانواده های معظم شهدای هفتم تیر و مسئولان ستاد برگزاری مراسم دهمین سالگرد این فاجعه با ایشان طی سخنانی به بیان مخالفت عمیق و پایان ناپذیر آمریکا و سرمایه داران بزرگ بین المللی با اسلام و انقلاب اسلامی پرداختند و بر لزوم هوشیاری، آگاهی و روشن بینی ملت مسلمان ایران برای مقابله با فاجعه آفرینی های اردوگاه استکبار و در رأس آن آمریکای جهانخوار تأکید کردند.

مقام معظم رهبری هدف دشمنان اسلام از فاجعه هفتم تیر را انهدام نظام اسلامی ذکر کردند و فرمودند: رهبری الهی و بی نظیر امام خمینی(ره)، استثنایی بودن ملت و شعارها و شور انقلابی همراه با معارف ترویج شده درمیان مردم به بی اثر شدن این ضایعه بزرگ انجامید و ملت پرافتخار ایران همچنین توانست از جنگ ویرانگر سربلند بیرون آید و در برابر حوادث و طوفانهای منطقه ای و جهانی استوار و مستحکم بایستد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برخورداری انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران از هدایت و حمایت الهی را خاطرنشان ساختند و افزودند: فداکاریها،ایمان و صبر مردم،‌ خون شهیدان عالیقدر، صدق ملت در عشق به اسلام،‌ حضور مردم درصحنه، رهنمودها و خط روشن ارائه شده توسط رهبری بی نظیر امام امت، ازجمله عوامل مؤثر در برخورداری از حمایت الهی و دست هدایتگر خداوند بودند و با حفظ اینهاست که خداوند باز هم به حمایت خود ادامه خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی به خصومت همیشگی استکبار با اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کردند و فرمودند: دشمن همواره و در هر زمان به نوعی درصدد فاجعه آفرینی است و برای این منظور عناصر و گروههای پست،فرومایه و خودفروخته ای نظیر منافقین و رژیم عراق را بعنوان ابزار و آلت دست خود بکار می گیرد. استکبار، آمریکا و سرمایه داران بزرگ بین المللی با تمام وجود با اسلام و انقلاب اسلامی مخالفند و درصدد ضربه زدن هستند. دشمن از اسلام و این ملت سیلی خورده و سفره اش در این کشور برچیده شده و در دیگر کشورهای اسلامی نیز تهدید به جمع شدن است. لذا وظیفه ما هوشیاری و حفظ اصول و موازین انقلاب است.

مقام معظم رهبری فریاد الله اکبر مردم الجزایر بر پشت بامها را درس گرفته از ملت مسلمان و انقلابی ایران خواندند و فرمودند: این ملت به همه ی ملتها و بخصوص به مسلمانان دنیا راه مقابله با استکبار و اردوگاه دشمنان بشریت را نشان داده است. از این رو قدرتهای سلطه گر جهانی برای مواجهه با موج حرکتی که ملت ما بوجود آورده تلاش می کنند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و این ملت را از صحنه خارج کنند.

استکبار تا دهها سال دیگر از ضربه زدن منصرف نخواهد شد و ما باید هوشیار باشیم،فریب نخوریم، تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمن قرار نگیریم و ایمانمان را به نظام اسلامی مستحکم کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از منافقین بعنوان عمله مزدور رژیم صدام در سرکوب کردهای عراق و قتل عام شیعیان جنوب آن کشور یاد کردند و با تأکید بر لزوم روشن بینی مسائل ازسوی مردم فرمودند: این ملت تا زمانی که هوشیار، با ایمان و علاقمند به انقلاب، دلباخته نظام اسلامی و حامی مسئولین باشد آمریکا و مزدورانش کاری از پیش نخواهند برد.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان به تجلیل از شهید مظلوم آیت الله بهشتی بعنوان شخصیت عظیم القدر انقلاب پرداختند و با بیان این مطلب که فقدان چهره های مبارز، مخلص و پاکباخته برای نظام اسلامی یک ضربه ی سنگین و ضایعه ای بزرگ محسوب می شود، علو درجه و تعالی روح مقدس شهدای هفتم تیر را ازخداوند رحمان مسئلت کردند. بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام فردوسی پور از بازماندگان فاجعه هفتم تیر یاد هفتاد و دوتن از بهترین یاران انقلاب و امام که در این فاجعه به فیض شهادت نائل آمدند را گرامی داشت و فقدان شهید مظلوم آیت الله بهشتی و دیگر شهدای عالیقدر فاجعه هفتم تیر را به محضر مقام معظم رهبری تسلیت گفت.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی