news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/02/21

مصاحبه پیش از بستری شدن در بیمارستان‌

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند که برای مداوای بیماری عارض شده در کیسه‌ی صفرا امشب تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

مقام معظم رهبری در یک گفتگوی رادیو تلویزیونی به بیان سابقه ی عارض شدن نارسایی در کیسه ی صفرا پرداختند و مطالبی را به این شرح ایراد کردند: من یک دل درد قدیمی داشتم که از سال 1353 بصورت درد شدید ظاهر می شد. هنگامی که به پزشک ها مراجعه می کرد علت آن را گاهی وجود زخم در انثی عشر و گاهی زخم معده عنوان می کردند. اولین باری که مرا بخاطر بیماری نزد دکتر بردند در زندان بسر می بردم و این بیماری با من همراه بود و من هم رعایت این زخم دستگاه گوارشی را میکردم تا اینکه آخر ماه مبارک رمضان گذشته چند بار به طور پی در پی دردهای شدیدی عارض شد که آخرین بار آن در روز آخر ماه رمضان بود و این درد در شب عید فطر شدت زیادی داشت بطوریکه پزشکان با مسکن های قوی درد را آرام می کردند. هنگامی که معاینات دقیقی بعمل آوردند معلوم شد که این دردها به سنگ کیسه ی صفرا مربوط می شود. اما در عین حال این مسأله، تشخیص های قبلی پزشکان مبنی بر وجود آفاتی در دستگاه گوارش را نفی نمیکند. اما آنچه که در اواخر ماه رمضان مرا در فشار زیادی قرار داد و من نتوانستم در نماز عید فطر حضور پیدا کنم و آقای هاشمی رفسنجانی اعلام کردند، همین مسأله ی کیسه ی صفرا است. دکترها گفتند برای درمان این درد شدید که ضعف و بی حالی زیادی را با خود به همراه می آورد چاره ای جز انجام عمل جراحی نیست و باید عمل شود. من می خواستم زودتر عمل کنم اما منتظر بودم تا جناب آقای هاشمی رفسنجانی سفرشان را به خارج انجام دهند و اکنون بنا شده است که این عمل در ساعات آینده انجام شود. و به من گفته اند که شاید دو روزی را در بیمارستان باشم.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی