news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/12/14

دیدار اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما با رهبر انقلاب

اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز به حضور حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی رسیدند و طی آن حجةالاسلام دعاگو مسئول این شورا گزارشی از عملکرد شورای سیاست گذاری طی یکسال و نیم گذشته را به استحضار ایشان رساند.

مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن رهنمودهائی که خطاب به حاضرین ایراد کردند سیاست گذاری به شکل صحیح،‌متین و مطلوب در صدا و سیما را موجب تبدیل شدن آن به یک وسیله اعتلای فکر، معرفت و رشد جامعه دانستند و فرمودند: صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید در خدمت تفکر اسلامی و انقلابی و رسوخ اندیشه اسلام ناب درمخاطبین خود باشد و در مسیر ایجاد تحول صحیح اخلاقی و عملی در زندگی مردم تلاشکند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای ضرورت حرکت صدا و سیما به سوی کمال روز افزون راخاطر نشان ساختند و با تأکید بر لزوم قرار گرفتن هنر در خدمت جامعه اسلامی فرمودند: لازم است پدیده های هنری منطبق بر ارزشهای اسلامی و انقلابی در صدا وسیما گسترش یابد و شواری سیاستگذاری بیش از پیش به موسیقی، داستانها، سریالها وگزارشهای هنری و تاریخی که از موارد مهم در صدا و سیماست توجه و رسیدگی کند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین از چگونگی ارائه چهره زن مسلمان در صدا و سیما بعنوان یک مسئله مهم یاد کردند و افزودند: زن سرشار از ارزش های اسلامی و انقلابی است لذا سیمای زن مسلمان و انقلابی باید با تکیه بر حجاب، نجابت، عفت، نقش اصلی و اساسی او در خانواده و جامعه، تأثیر زن در رشد مرد و جامعه و نیز نقش پراهمیت او در واقعیت های گذشته نظیر جنگ تحمیلی در صدا و سیما نشان داده شود.

مقام معظم رهبری اهمیت تقویت روحیه جهادی در جامعه از طریق پرداختن صدا و سیما به ایثارگریها، فداکاریهاو جانبازیهای ملت بزرگ ایران در جریان هشت سال جنگ تحمیلی را یاد آور شدند و ازتلاش های شورای سیاستگذاری و خدمات کارکنان و مسئولان بخش های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کردند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات رهبرانقلاب اسلامی حجةالاسلام دعاگو مسئول شورای سیاستگذاری و نظارت بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی گزارشی از روند فعالیت های این شورا را ارائه کرد و طی آن اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در چارچوب وظایف این شورا را بر شمرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی