news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/12/01

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

در پایان اجلاس یک روزه دومین دوره مجلس خبرگان رهبری، اعضای این مجلس عصر امروز به حضور حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند و با ایشان دیدارکردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن اظهارامیدواری از اینکه مجلس خبرگان تحت توجهات خاصه ی حضرت ولی عصر(عج) همواره بتواند در راه روشن اسلام وانقلاب پیش رود فرمودند: با توجه به حضور جمع بزرگی این چنین از علماء ، بزرگان،چهره های موجّه علمی و انقلابی و شخصیتهای مؤثر در حرکت عمومی ملت ایران در این مجلس، برای مردم این اعتماد و اطمینان وجود دارد که ثبات و پایداری سرنوشت نظام اسلامی خود را تضمین شده به حساب آورند.

رهبر انقلاب اسلامی نهایت اهتمام همگان بویژه چهره های موجه از اندیشمندان را در استحکام بخشیدن به وحدت عمومی، موردتأکید قرار دادند و افزودند: ائمه جمعه و علمای اعلام و شخصیتهایی که مقام رسمی دارند اولی ترین افرادی هستند که میتوانند با محبت و جذب قلوب، مردم را صمیمانه به اتحاد و یکپارچگی و استحکام بخشیدن به وحدت دعوت کنند و اجازه ندهند افرادی ازروی عناد و غرض و یا از روی جهالت و نادانی میان مردم تفرقه و جدایی ایجاد کنند وبه وحدت مردم که از عالیترین اصول جامعه ما میباشد خدشه وارد سازند. بحمدالله امروز نظام جمهوری اسلامی در مرحله ی استنتاج از جهادها و تلاشهای گذشته میباشد ومراحل سخت و خطرهای عمده را پشت سر گذاشته است. متزلزل ساختن وحدت موجود زحمات گذشته را به هدر خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت از مسئولان دلسوز وانقلابی کشور را یکی دیگر از وظایف اصلی همه اقشار جامعه دانستند و فرمودند:حمایت و پشتیبانی بدون قید و شرط از مسئولان کشور به ویژه مسئولان اجرائی و بخصوص رئیس جمهور محترم که خود را وقف کشور و ملت کرده اند یک وظیفه مهم بشمار میرود ونباید در مرحله ی حساس کنونی دولت و مسئولین کشور را تنها گذاشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان اساسی انقلاب اسلامی با انگیزه های شناخته شده در صدد هستند که میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد کنند فرمودند: تذکر و انتقاد دوستانه و برادرانه به معنای عدم حمایت نیست. بلکه طرح مطالب خلاف واقع و حمله کردن و متهم ساختن مسئولان از سوی هر کسی که باشد خیانت میباشد. امروزرئیس جمهور، دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته احتیاج به حمایت و پیوند عاطفی با مردم دارند. لذا پشتیبانی عمومی و حفظ پیوند و علاقه موجود میان مردم و مسئولین یک تکلیف و وظیفه است.

حضرت آیةالله خامنه ای با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در صورتی بطور کامل محقق میشود که آحاد مردم به مردمی مسلمان ومؤمن تبدیل شوند فرمودند: بخشی از اسلام در عمل مردم که نظام اجتماعی و حرکت عمومی آنان را ترسیم میکند، تحقق یافته و بخش دیگر آن عقاید و کیفیات روحی و عمل شخصی مردم است. لذا انقلاب بزرگ اسلامی باید با تمام امکانات مادی و معنوی خود اندیشه ها، دلها و اخلاقیات مردم و حقیقت وجودی آنانرا به یک مسلمان بودن واقعی تبدیل کند. از آنجا که انقلاب، انقلاب مردم است، انقلاب مناسبات اجتماعی واقتصادی فرع بر انقلاب مردم محسوب میشود و تا مردم حقیقتاً منقلب نشوند انقلاب وتغییر و تبدیل مناسبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پدید نخواهد آمد. بحمدالله باانقلاب روحی مردم ما به این مرحله کنونی رسیده ایم و اگر آنچه واقع شده است ادامه نیابد و تعمیق نشود و تعمیم پیدا نکند و نسلهای آینده را فرا نگیرد قطعاً انقلاب موفقیت خود را از دست خواهد داد. از اینرو تمام دستگاهها بویژه علمای اعلام و روحانیون وظیفه دارند که بر روی تربیت نفوس مردم بویژه نسل جوان، و در راه تقویت روحیه معنوی، توجه و توکل و ارتباط و اتصال آنان با خداوند متعال بیش از پیش تلاش کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در پایان سخنانشان با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات دوره دوم مجلس خبرگان اظهار داشتند: کسانیکه به مجلس خبرگان نیامدند شخصیت و قدر معنوی آنان محفوظ است و این نشانه عدم صلاحیت آنان نیست. بلکه بسیاری از آنان صلاحیتهای والا و بالایی هم دارند و به صدق و صفا و جهاد فی سبیل الله مشهور میباشند و در مراحل گوناگون انقلاب بوده و هستند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی بهخدمات مجلس خبرگان گذشته و یکی از بزرگترین و تاریخ ترین تصمیمات آن مجلس یعنی انتخاب رهبری لایق بجای امام راحل و عظیم الشأن رضوان الله تعالی علیه اشاره کردو ضمن تشکر از دست اندرکاران انتخابات دومین دوره مجلس خبرگان، به تشریح فلسفه حکومت اسلامی بر مبنای نظام ولایت فقیه پرداخت و اظهار داشت: پس از گذشت قرن ها خداوند متعال توفیق داد و حکومت اسلامی برقرار گردید و امروز اسلام مبتنی برولایت و حکومت صالحه و حاکم صالح در این کشور تحقق یافته است.

وی در پایان افزود: اعضای مجلس خبرگان بعنوان بازویی توانا برای رهبری معظم انقلاب محسوب می شوند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی