news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/11/29

اعطای درجه به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط فرمانده کل قوا

در این مراسم ابتدا آقای محسن رضائی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپس سرتیپ علی شهبازی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران درجات لشکری خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت داشتند و بدنبال آن آقای رحیم صفوی جانشین فرماندهی کل سپاه و بیست و شش تن دیگر از فرماندهان و مسئولان رده های مختلف سپاه پاسداران که طی قریب هشت سال جنگ تحمیلی رشادت ها وخدمات بزرگی را در راه دفاع از حریم مقدس اسلام، انقلاب و میهن اسلامی به انجام رسانیده اند به افتخار دریافت درجه سرتیپی نایل شدند.

در این مراسم حضرت آیت الله خامنه ای همچنین به خانواده های معظم یازده تن از شهدای سپاه پاسداران در رده فرماندهی لوح درجه سرلشکری و به بستگاه پنج تن دیگر از فرماندهان شهید لوح درجه سرتیپی اهداء کردند. فرمانده کل قوا همچنین شرح وظایف نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران را به حجةالاسلام والمسلمین محمدی عراقی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه و شرح وظایف نیروی هوایی سپاه پاسداران را به محسن رضائی فرمانده کل سپاه اعطاءفرمودند.

در پایان این مراسم حضرت آیةالله خامنه ای طی بیاناتی که خطاب به حاضرین ایراد فرمودند مجاهدتها و فداکاریهای رزمندگان اسلام را مورد تمجید قرار دادند وهدف از اعطاء لوح درجه به بستگان معظم شهدا را ادای نوعی احترام نسبت به مقام شامخ آنان ذکر کردند.

فرمانده کل قوا از نظم دقیق به عنوان اساس موجودیت یک سازمان نظامی نام بردند و افزودند: درجه به معنای یک نظم دقیق و تعیین موضع و ارتباط ویژه در بین کسانی است که در خدمت دفاع از انقلاب و کشور قرار دارند و این نظم وسازمان منظم با درجات نظامی ظهور پیدا میکند. منطق نظامی منطق نظم است. نظم دقیق حد فاصل بین یک سازمان نظامی با تشکیلات دیگر است و بدون آن نظام و یک سازمان نظامی موجودیت نخواهد یافت.

حضرت آیةالله خامنه ای در پایان سخنانشان مسئولیت سنگین فرماندهان سپاه و ارتش را به آنان خاطر نشان ساختند و اظهار امیدواری کردندکه اعطای درجه به نیروهای سپاه پاسداران موجب افزایش همکاریها و هماهنگی های بیشتر بین سازمانهای نظامی در جهت دفاع از ارزش ها و اهداف والای انقلاب اسلامی شود.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا طی سخنان کوتاهی سالروز ولادت پر برکت امام حسین علیهالسلام مقتدای پاسداران اسلام را به رهبر انقلاب اسلامی تبریک گفت و مراتب تشکرفرماندهان سپاه و ارتش را به خاطر دریافت درجات سرداری از دست فرمانده کل قوا یادآور شد.

این گزارش حاکیست در این مراسم رئیس گروه و مشاوران نظامی فرمانده کل قوا، رؤسای دفاتر عقیدتی - سیاسی و حفاظت و اطلاعات ستاد فرماندهی کل قوا، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش و نیروهای مختلف سپاه پاسداران و رؤسای سازمانهای عقیدتی ـ سیاسی و حفاظت و اطلاعات ارتش، سپاه، وزارت دفاع و فرماندهان نیروهای انتظامی حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی