news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/07/04

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از طبقات مختلف امت حزب الله با ایشان طی بیاناتی به نهمین سالگرد شکسته شدن حصر آبادان اشاره کردند و از توکل به خدا، فداکاری و وحدت کلمه به عنوان عناصر اصلی ومؤثر در تمامی پیروزیهای گذشته و آینده ی ملت مسلمان و انقلابی ایران نام بردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز و مخلصانه حاضرین و نیز شعارهائی دراطاعت و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری همراه بود حضرت آیت الله خامنه ای تصریح فرمودند که با توکل به خدا، احترام برای ارزشهای اسلامی، تبعیت از مسئولین امر و حفظ وحدت کلمه، پیروزی ملت بزرگ ایران بر هر قدرت مادی جهانی امری قطعی و حتمی است.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانشان خطاب به مسئولان دفاتر نهضت سواد آموزی که در این دیدار حضور داشتند فرمودند: علم و سواد ارزنده ترین هدیه ای است که معلمان نهضت سواد آموزی آن را در شهرها، روستاها و نقاط دور افتاده در اختیار مردم قرارمی دهند. در عصری که قدرتهای بزرگ از بی سوادی و نا آگاهی مردم در جهت تأمین منافع خود بهره برداری میکنند تعلیم و تعلم به بی سوادان جهاد محسوب میشود.

ایشان از بی سوادی به عنوان یک لکه ی ننگ برای جوامع مختلف بویژه در یک جامعه مسلمان و انقلابی نام بردند و همگان را به تلاش در جهت زدودن آن فراخواندند.

مقام معظم رهبری به بیان اهمیت علم و دانش از دیدگاه اسلام و قرآن و نیز پیشرفتهای علمی جوامع اسلامی در ادوار گذشته پرداختند و ضرورت مبارزه ی جدی برای ریشه کن کردن بیسوادی را به عنوان یک وظیفه اسلامی مورد تأکید قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی سخنانشان به روز پلیس اشاره کردند و فرمودند: مردم در حوادث روزمره به پلیس متوسل می شوند لذا در جمهوری اسلامی ایران پلیس یک دستگاه امین مردم درنظر گرفته میشود.افسران، درجه داران و کلیه ی مأموریان پلیس باید در مسیر تحولات خود و به کمک واحدهای عقیدتی، سیاسی مجاهدت کنند و نمونه های بارز و کامل پلیس اسلامی باشند تا مردم آنها را همچون گذشته امین و مأمن خود بدانند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به نزدیک بودن برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و اهمیت فوق العاده ی این انتخابات اشاره کردند و فرمودند: ناظرین و اعضاء هیئت های اجرائی انتخابات باید بر اساس معیارها و موازین قانونی عمل کنند و در انجام وظایف خود حب و بغضها، خط بازیها و جهات سیاسی را به هیچ وجه در نظر نگیرند تا به این ترتیب از بدگوئی دشمنان و بدخواهان نسبت به این انتخابات مهم جلوگیری بعمل آید.

ایشان هیئتهای اجرائی و ناظرین بر انتخابات مجلس خبرگان را به کنار گذاشتن سلیقه های شخصی توصیه کردند و فرمودند: معیار و ضابطه آن است که مغایر قانون نباشد. دین،اسلام و انقلاب همان چیزی است که امروز در قالب قوانین مجلس شورای اسلامی ازتصویب شورای محترم نگهبان گذشته باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنانشان چگونگی شکسته شدن حصر آبادان توسط جوانان و رزمندگان مخلص و فداکار رااشاره کردند و فرمودند: حصر آبادان در جریان یک فداکاری بزرگ شکسته شد و این در شرایطی بود که استکبار جهانی تصور میکرد با سقوط آبادان مسئله ی جمهوری اسلامی نیز حل خواهد شد. اما نیروهای سپاهی، ارتشی و بسیجی ما با توکل به خدا، فداکاری و وحدت کلمه بر دشمن تاختند و او را سرکوب کردند.

رهبر انقلاب اسلامی کشورهای مطیع استکبار جهانی را زندانی برای ملتهای به بند کشیده ی آنها دانستند و بااشاره به زندگی شرافتمندانه و افتخار آمیز ملت مسلمان ایران فرمودند: در سایه ی مجاهدتها و استقامت ملت مسلمان ایران امروز هیچ سیاستی از سیاستهای بیگانه و دشمن بر این کشور حاکم نیست و این مردم هستند که در مورد سرنوشت خود تصمیم میگیرند.افرادی نظیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای هر کشور و ملتی مایه ی افتخارهستند و نیز رئیس جمهور و سایر مسئولین همه از مردم زجر کشیده، درد شناس، سرافراز، آزاد و مستقل هستند که هیچ چیز جز منافع مردم برای آنان مطرح نیست.

ایشان زندگی سالم، رسیدن به خودکفائی و فعال شدن صنعت، کشاورزی، کار وخلاقیت و نیز احیاء زمینها، معادن، منابع و استعدادها را در پرتو فداکاری واستقامت امکان پذیر دانستند و در پایان سخنانشان آحادمردم را به حفظ وحدت کلمه،توکل به خدا در انجام وظایف و مقدم دانستن منافع کشور، انقلاب و ملت بر منافع شخصی و گروهی خاص فرا خواندند.

بر اساس همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نماینده ولی فقیه در نهضت سواد آموزی طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و گزارشی از فعالیت گسترده و رو به افزایش نهضت سواد آموزی در اقصی نقاط کشور را ارائه کرد.

این گزارش حاکی است در این دیدار مسئولان دفاتر نهضت سواد آموزی سراسر کشور، جمعی از مردم آبادان و گروهی از رزمندگان شرکت کننده در عملیات شکست حصر آبادان بهمراه مسئولین و امام جمعه ی این شهر، جمعی از آزادگان شوشتر، شماری از ناظرین و اعضای هیئت نظارت شورای نگهبان درانتخابات مجلس خبرگان و جمعی از اعضاء هیئت اجرائی بر این انتخابات بهمراه مسئولین وزارت کشور و استانداری تهران، جمعی از مردم و فرماندهان پایگاههای مقاومت استان لرستان، گروهی از پرسنل و مسئولین ستاد فرماندهی کل قوا و نیز رئیس و جمعی ازمسئولان ادارات شهربانی جمهوری اسلامی ایران بهمراه نماینده ی ولی فقیه و مسئولین عقیدتی سیاسی در این نیروی انتظامی حضور داشتند.

برچسب‌ها: نیروی انتظامی؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی