news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/05/24

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان صبح امروزدر دیدار اقشار مختلف امت حزب الله با ایشان طی بیانات مبسوطی بر موضع قاطع وتغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر محکومیت تجاوز در منطقه تأکید کردند وآمادگی کشورمان را برای مقابله با هرگونه تجاوز از سوی هر کس اعلام داشتند.

دراین دیدار که در محل حسینیه ی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه انجام شد دیدارکنندگان با ابراز احساسات پر شور خود و سردادن شعارهائی نظیر « اطاعت از خامنه ای، اطاعت از امام است»و« ما همه سرباز توأیم خامنه ای - گوش بفرمان توایم خامنه ای»، بر تبعیت و پیروی خود از فرامین حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی امرمسمین تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از اصلاح و تزکیه نفس بهعنوان نقطه ی اصلی و محوری برای اصلاح امور جوامع بشری یاد کردند و فرمودند:جهاد، مقاومت و صبر بدون برخورداری از نفس تزکیه شده امکان پذیر نیست. حرکت تاریخ در خط اسلام و گسترش و غلبه ی اسلام بر مذاهب مشرکانه ی عالم به برکت وجودانسانهای مسلمانی بوده است که نفس خود را از آلودگی ها و ناخالصی ها تصفیه کرده بودند.

ایشان نقاط قوت و پیشرفت در جامعه اسلامی ایران را ناشی از نفوس خالص وپاک دانستند و افزودند: نفس اماره بزرگترین و خطرناکترین دشمنی است که در وجود ما کمین کرده است و زمانی که ما موفق به مهار آن شویم قادر به مقاومت و جهاد فی سبیل الله خواهیم بود لذا ما به عنوان کسانی که بار سنگین هدایت و نجات بشر را بر دوش گرفته ایم باید به خود پرداخته و نفس خود را اصلاح کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی درادامه ی بیاناتشان به تحولات منطقه خلیج فارس، اشغال کویت از سوی عراق و لشگر کشیهای آمریکا اشاره کردند و فرمودند: استکبار جهانی و ارتجاع منطقه که در مقابل تجاوز هشت ساله به ایران نامردانه سکوت کردند و متجاوز را در مقابله با اسلام وانقلاب اسلامی یاری دادند اکنون در برابر اشغال کویت به هیجان آمده و برای حفظ منافع خود تلاش های وسیعی را بکار گرفته اند.

حضرت آیت الله خامنه ای ضمن مقایسه ی اشغال خاک کویت توسط عراق با تجاوز آمریکا به گرانادا و پاناما فرمودند: آمریکا مدتها پیش در اندیشه ی مستحکم تر کردن حضور نظامی خود در خلیج فارس بسر برده است و حضور نظامی قدرتهای خارجی در منطقه پس از اشغال کویت جنگ قدرت طلبان عالم بر سرمنافع و منابع مادی است.

ولی امر مسلمین نظام سلطه حاکم بر جهان را به عنوان یک نظام جهنمی که سرنوشت بشر را در اختیار خود گرفته است مورد حمله قرار دادند وفرمودند: راه نجات کشورهای اسلامی از زورگویی، اشغال و سلطه گری استکبار جهانی بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) و بصیرت کامل نسبت به دشمن واقعی است. ملتهای مسلمان باید ترفندها و خدعه های استکبار را درک کنند. امروز زمان پی بردن به این مطلب است که چرا شرق و غرب، آمریکا، شوروی، ارتجاع و ایادی آنها در دنیا دست به دست هم دادند و بیشترین فشارها را طی یازده سال گذشته بر جمهوری اسلامی ایران وارد کردند.

مقام معظم رهبری به بیان مخالفت و ممانعت اسلام با تجاوز به حدود وحقوق ملتها و انسانها پرداختند و با اشاره به وحشت و هراس استکبار از اسلام ناب وانقلابی فرمودند: دولتهائی که آمریکا را برای دفاع از خود به کشورشان فرا می خوانند، دولتهایی بی ریشه اند و از حمایت مردم خود برخوردار نیستند و به همینخاطر قادر به دفاع از خود و خاک کشورشان نمیباشند آنها با سرکوب روح اسلام وایمان اسلامی در مردمشان در حقیقت به کشور و ملتشان ضربه زده اند و حضور نظامی آمریکا به عنوان یک نیروی زورگو برای آنان گران تمام خواهد شد.

ایشان از حضور نظامی آمریکا در عربستان به عنوان بی حرمتی به مردم مسلمان و نوامیس آن کشور یادکردند و با مورد سؤال قرار دادن برخورد آمریکائی ها با مسلمانان ساکن حجاز فرمودند: آمریکا و قدرتهای هم پیمان او پس از استقرار در پایگاههائی که در منطقه برای خود بوجود آورده اند قدرت و سلطه خود را بیش از پیش توسعه خواهند داد و این به خاطر آن است که در آنجا چیزی به نام اراده و رأی و خواست مردم میدان ظهور وبروز نیافته است و حکومت باری بر دوش مردم میباشد.

حضرت آیت الله خامنه ای ازنظام جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت دلسوز و شجاع که مایه ی عزت مردم ایران است نام بردند و در تشریح مواضع تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در برابر تحولات منطقه فرمودند: مواضع ما بر خلاف کشورها و دولتهای دیگر قاطع و تغییر ناپذیر است.ما تجاوز را چه از سوی عراق و یا آمریکا محکوم می کنیم. ما هر گونه تجاوزی را درمنطقه و نیز حضور نیروهای آمریکایی در عربستان را به سود صهیونیسم و استکبار و برعلیه اسلام و مسلمین و در ضدیت با انقلاب اسلامی میدانیم.

مقام معظم رهبری اسلام و انقلاب و راهبری های پیامبر گونه ی امام فقید و عظیم الشأن را عامل بیداری ملت بزرگ ایران دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام در جنگ تحمیلی هشت ساله بر جمهوری اسلامی ایران حامی همه جانبه ی عراق بودند و شکست انقلاب اسلامی، تجزیه ی ایران و ذلت ملت انقلابی ما را دنبال میکردند اما با نصرت الهی و حضور همه جانبه ی امت اسلامی کشورمان، دشمنان به اهداف خود نرسیدند و ناکام ماندند و این در حالی است که اگر چنین تهاجمی به هر کشور دیگری صورت گرفته بود قطعاً به زانو در می آمد اما ایران اسلامی نه تنها به زانو در نیامد بلکه روز بروز قدرتمندتر شد و همواره به برکت ایمان مردمی و وحدت کلمه در مقابل قدرتها پایدار خواهد ماند.

حضرت آیت الله خامنه ای مسئولین را به حفظ وحدت کلمه و مردم را به حمایت مضاعف از مسئولین دعوت کردند و فرمودند: جوانان، رزمندگان، دانشجویان، خانواده های شهدا، روحانیون واقشار مختلف مردم باید تنها به پرچم انقلاب و اسلام چشم بدوزند و پشت سر آن حرکت کنند. ارکان جمهوری اسلامی امروز بسیار مستحکم است و اسلام بر دلها حکومت می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از خدمات دلسوزانه ی رئیس جمهور و سایر مسئولین در مجلس شورای اسلامی و دستگاههای اجرائی و قضائی کشور تقدیر و تمجید کردند و درپایان سخنانشان دانشجویان را به اهمیت دادن به درس و علم و نیز حفظ روحیه ی اسلامی و انقلابی به عنوان پیشتازان و پیشگامان حرکت انقلابی جامعه توصیه کردند.

بر اساس همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد شهید انقلاب اسلامی طی سخنان کوتاهی به اوضاع جاری در منطقه ی خلیج فارس اشاره کرد و با بیان محکومیت تجاوز به کویت و حضور نیروهای بیگانه در منطقه خلیج فارس از سوی جمهوریاسلامی ایران گفت: در طول جنگ تحمیلی امام عظیم الشأن و فقید جهان اسلام بارها کشورهای منطقه و جهان و نیز مجامع بین المللی را به خاطر صلح، امنیت و حفظ حقوق ملتها به محکوم کردن متجاوز فرا خواندند اما آنها با تقویت و حمایت از متجاوز بهاو جرأت و جسارت بیشتری دادند تا جائیکه اکنون خود هدف تجاوز قرار گرفته اند.

وی همچنین دولتهائی که پای آمریکا را در منطقه باز کرده و حضور نظامی او را درکشورشان خواستار شده اند استیضاح کرد و در پایان سخنانش به معرفی دیدار کنندگان پرداخت.

بر پایه همین گزارش در این دیدار مسئولان بنیاد شهید انقلاب اسلامی درسراسر کشور مسئولان فرهنگی بنیاد شهید مراکز استانها ـ فرزندان شاهد شرکت کننده ی در کلاس های آموزش مربیان قرآن ـ جمعی از خانواده های معظم شهدای تهران و مربیان پیش دبستانی شاهد به همراه قائم مقام سرپرست بنیاد شهید - جمعی از دانشجویان و جانبازان دوره فوق لیسانس و مسئولین بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی -دانشجویان رشته های غیر پزشکی خارج از کشور شرکت کننده در اردوی وزارت فرهنگ وآموزش عالی به همراه رؤسای دانشگاهها، مسئولان، معاونین و وزیر فرهنگ و آموزش عالی ـ دانشجویان رشته های پزشکی خارج از کشور شرکت کننده در اردوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بهمراه معاونین و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی -نمایندگان مسئولان دفاتر ولی فقیه در دانشگاههای تهران - مسئولین واحد تبلیغات وانتشارات عقیدتی، سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سراسر کشور به همراهنماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی ـ مسئولین تبلیغات، عقیدتی سیاسی یگانهای تابعه نیروی زمینی ارتش جمهوریاسلامی ایران ـ اساتید و دانشجویان و دانش آموزان دارالقرآن اصفهان حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی