news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/04/20

دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب

بمناسبت عید سعید غدیر و آغاز پانزدهمین قرن اعلام ولایت در غدیر خم مجموعه ی مسئولان و مدیران بخش های اجرایی، قضایی و قانونگذاری کشور صبح امروز به همراه رئیس جمهوری. رئیس قوه قضائیه. اعضای شورای نگهبان. جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت دولت، گروهی از فرماندهان و مسئولان نیروهای نظامی و انتظامی،جمعی از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بحضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان رسیدند و با ایشان دیدار کردند.

در این دیدار که در محیطی آکنده از صفا و معنویت و عشق به امامت و ولایت برگزار شد،‌حضرت آیت الله خامنه ای طی بیانات مبسوطی از عید غدیر بعنوان یکی از عظیم ترین اعیاد اسلامی نام بردند و ضمن تشریح فضیلت های این روز بزرگ فرمودند: حکومت و ولایت، مدیریت و حاکمیت والای مردم و جامعه، مهمترین، حساس ترین و تعیین کننده ترین مسأله برای هر ملت است. روزی که درآن مسأله ولایت و حکومت برای کی ملت حل شود آن هم به شکلی که در غدیر خم حل شد آن روز حقیقتا برای آن ملت عید است. در روز عید غدیر، ولایت اسلامی بعنوان رشحه ای و پرتوی از ولایت خدا در میان مردم تجسم یافت. لذا دین کامل شد و نعمت اسلام بر مردم تمام گردید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این نکته که سرپرستی جامعه ی اسلامی متعلق به خداوند متعال است، فرمودند که اداره ی امور انسانها حق خداوند خالق و عالم به مسائل انسانها و مالک امور آنهاست. ولایت امور مسلمین آن گونه که در مورد امیر المؤمنین و ائمه معصومین(ع) تحقق یافت خود ولایت و قدرت الهی است که از مجاری خاصی بر مردم اعمال می شود. ولی امر مسلمین باید مظهر قدرت خدا و عدالت،رحمت و حکمت الهی باشد. کسانی که دست خوش جهالتها، شهوات نفسانی، هوی و هوس،سلیقه های شخصی و متکی به منافع فردی و گروهی باشند حق سرپرستی اداره ی امور زندگی و تعیین سرنوشت مردم را ندارند. حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین حاکمیت دین، تقوی، عدالت، رحمت و علم بر مردم را بعنوان نمونه ای از ولایت الهی بر شمردند و با تصریح این مطلب که غدیر برای همه ی مسلمانان آموزنده و حاوی درس است، فرمودند: امروز گرفتاریهای عمده ی ملت ها در دنیا از فساد مدیران و گردانندگان جوامع آنها ناشی می شود. فساد در میان سران آنان تمامی ارزشها و اصالتهای انسانی را ریشه کن کرده و همین امر موجب ضلالت، بردگی و نوکر صفتی ملتها و در نتیجه تسلط قدرتهای شیطانی بر سرنوشت مردم می شود. بلای بی ایمانی، سردرگمی و عدم تکیه ی روحی به یک نقطه ی مطمئن، جوامع غربی را در بر گرفته و همین امر آنان را به نابودی و فنا خواهد کشاند.

حضرت آیت الله خامنه ای حرکت تمامی شاخه های مدیریت در جامعه ی اسلامی به سوی صلاح و سلامت را ضروری خواندند و افزودند: ولایت به معنای پیوند، ارتباط، اتصال و بهم پیوستگی مؤمنین به یکدیگر است. در جامعه ی اسلامی بین ولی و مردم یک رابطه ی ولایتی وجود دارد و دستگاه مدیریت و حاکمیت جامعه متکی بر مردم، جزو مردم و همراه و متصل به مردم است. در نظام اسلامی حاکم و ولی امر دوست، سرپرست، برادر و مرتبط با مردم است. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی توفیق در پیاده کردن ولایت اسلامی است و این امر علی‌رغم طرد، نفی و بغض قدرتهای جهانی در جامعه ی ما تحقق یافته است.

مقام معظم رهبری مسئولین کشور را به تحقق ولایت اسلامی در شکل پرجاذبه ی آن برای ملتهای اسلامی موظف دانستند و با بیان این نکته که پیروزیهای بزرگ اسلام، انقلاب و ایران اسلامی مرهون فداکاری پابرهنه ها و طبقات ضعیف و با ایمان مردم است فرمودند: ما نباید فراموش کنیم که همین مردم و کسانی که در معیارهای مادی چیزی به حساب نمی آیند، صاحبان اصلی کشورند. آنان بودند که اسلام را برای ایران خواستند و با اراده ی خود آن را تحقق بخشیدند. علاقمندی و دلبستگی روز افزون مردم به آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی پس از گذشت دوزاده سال از پیروزی انقلاب مایه ی افتخار و سرافرازی جمهوری اسلامی است.

ایشان به عجز و درماندگی دشمن در برابر اراده و خواست ملت بزرگ و مسلمان ایران اشاره کردند و افزودند: امروز هر چه اسلام در ایران قوی تر و واقعی تر پیاده شود مسلمانان در سراسر عالم امیدوارتر می شوند. جوانان مسلمانی که امروز مظلومانه در فلسطین و بسیاری از کشورهای دیگر با کفر و استکبار مبارزه می کنند به جمهوری اسلامی دلگرم و امیدوارند. ایستادگی ملت ایران آنان را شاداب نگه داشته و سختی ها را برایشان هموار کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی وجود حکام جائر در دنیای اسلام را برای ملتهای مظلوم و مسلمانان تحت حکومت آنها خطرناکتر از سم کشنده دانستندو با اشاره به فاجعه ی کشته شدن صدها تن از حجاج بیت الله الحرام در تونل منا فرمودند:حادثه تلخ و مصیبت باری که در منا اتفاق افتاد حادثه مشکوکی است و اظهارات حکام سعودی در مورد علت این فاجعه به آسانی قابل پذیرش نیست. مسلمانان و سران کشورهای اسلامی باید در مورد این حادثه مشکوک که طی آن صدها تن از حجاج مظلومانه کشته شده اند تحقیق کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارات حکام سعودی در مورد فاجعه ی کشته شدن صدها زائر خانه ی خدا را نشان بی اعتنایی آنان به نفوس و حیات مسلمانان توصیف کردند و فرمودند: اگر در این حادثه آنچنان که گفته شده و خلاف آن هنوز ثابت نشده است: عمد و خیانت مؤثر بوده باشد جنایت عظیمی صورت گرفته است و حرفهای ستایشگرانه ی چند آخوند درباری نیز مسئولیت حکام سعودی را از بین نمی برد. تکرار چنین فجایعی از جمله کشتار زشت و وحشیانه ی حجاج ایرانی بعنوان مسائل مهم جهان اسلام باید پیگیری و برای حل آن چاره اندیشی شود.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان انقلاب اسلامی و حرکت پربرکت ملت مسلمان ایران را مایه ی امید مسلمانان جهان خواندند و فرمودند: امروز هر کس که برای عزت و پیشرفت جمهوری اسلامی، اصلاح امور مردم و موفقیت های روز افزون این نظام مقدس تلاش کند برای کل اسلام تلاش و مجاهدت کرده و در حقیقت اسلام را یاری داده است.

مسائل ما، مسائل دنیای اسلام،اصل دین و اهتزاز پرچم و علم اسلام است. لذا هر کس که در تضعیف نظام جمهوری اسلامی اقدامی بکند دامنه ی کار خلاف او به همه ی ملتهای مسلمان گسترش می یابد و این کارفقط خیانت به ملت ایران نیست بلکه خیانت به اسلام و ملتهای مسلمان است.

معظم له به بیان بی اثر بودن حمله ی نظامی و فشار اقتصادی برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با اشاره به امید داشتن به ایجاد اختلاف و شکاف در میان مردم و مسئولین فرمودند: دشمنان اسلام. آگاهی مردم ما را طی 12 سال گذشته تجربه کرده اند. تحمل سختی ها و کمبودها از آگاهی مردم ناشی می شود. آحاد مردم می دانندکه هدف استکبار از وارد آوردن فشار بر جمهوری اسلامی چیست. این مردم با تکیه بر نیروی خود، پشتکار، صمیمیت و همکاری با دولت و مسئولان اجرائی مشکلات را حل خواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی به تلاش دستگاههای تبلیغاتی استکبار برای اثبات وجود اختلاف در دستگاههای اصلی نظام اشاره کردند و هدف از آن را مغشوش نشان دادن چهره ی نظام و ناامید کردن مردم ایران و مسلمانان و مستضعفان جهان دانستند. ایشان همچنین حرکتهای اختلاف انگیز و تضعیف کننده ی مسئولین خدمتگزار و دلسوز کشور راخلاف مصالح ملت و بر ضد خواسته های امام بزرگوار و فقیدمان توصیف کردند و درپایان سخنانشان فرمودند: در ایران اسلامی وظیفه ی دینی و معنویت حاکم است. خواست اسلام از ما تلاش برای ساختن ایران بر مبنای وحدت و مدیریت توأم با عواطف و محبت با مردم است و مطمئنا دست قدرتمند الهی پشتیبان ماست و اراده ی الهی نیز بر پیروزی کلمه ی حق قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین هاشیمی رفسنجانی رئیس جمهور طی سخنان کوتاهی عید سعید غدیر را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و امت بزرگ اسلام تبریک و تهنیت گفت و اظهار امیدواری کرد که شجره ی مقدس انقلاب اسلامی بعنوان ثمره و موهبت ولایت امر جهان را در بر بگیرد. وی از رنجی که مصیبت دیدگان از زلزله اخیر به آن دچار شده اند عمیقا ابراز تأسف و تأثر کرد و گفت: آنچه که در غیاب حضرت امام قدس سره مصیبتها توطئه ها و رذالتهای کفر جهانی نسبت به انقلاب اسلامی را برای تحمل پذیر می سازد و ما را محکم و استوار نگه می دارد، سرمایه گرانقدر ولایت فقیه است و همین سرمایه ی اسلامی امروز موجب ثبات، آرامش و تداوم حرکت انقلاب اسلامی می باشد. رئیس جمهور در پایان سخنانش گفت امروز پرچم ولایت در دست کسی است که از اولین لحظات شروع نهضت و در تمامی مراحل انقلاب در صف مقدم و پشت سر و همراه امام بوده و مورد توجه افکار عمومی، نیروهای مقاوم و مجاهد قرار داشته و بیش از همه رنج انقلاب را متحمل شده است با انتخاب ایشان به مقام ولایت امر مسلمین خداوند نعمت را بر ما تکمیل کرد.

این گزارش حاکیست در این دیدار رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان. اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین و مشاورین رئیس جمهور، هیئت دولت، مسئولان قوه قضائیه، مشاورین و معاونین رئیس قوه قضائیه و مسئولان سازمانهای وابسته به قوه قضائیه، رؤسای ستاد فرماندهی کل قوا،ستاد مشترم ارتش و ستاد کل سپاه و مشاورین نظامی فرماندهی کل قوا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان و معاونین نیروهای سه گانه ارتش، فرماندهان نیروهای انتظامی کمیته، شهربانی و ژاندارمری، معاونین وزارتخانه ها و رؤسای سازمانهای وابسته به وزارتخانه ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، جامعه ی مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان ولی فقیه در نهادهای انقلابی، نمایندگان ولی فقیه در دانشگاهها، جمعی از ائمه جمعه کشور و دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه و مسئولین عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح،مسئولین بنیاد شهید انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد جانبازان و مستضعفان، بنیاد مسکن، بنیاد 15 خرداد، هیئتهای 7 نفره واگذاری زمین، نهضت سوادآموزی، سازمان تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم، شهرداری تهران، جمعی از خانواده های معظم شهدا، اسرا و مفقودین و جانبازان، روحانیت و روحانیون مبارز تهران، رؤسا و اساتید دانشگاهها، جمعی از علماء و جامعه ی وعاظ تهران، حجت الاسلام والمسلمین فلسفی، جمعی از کارکنان دفتر حضرت امام و نهاد ریاست جمهوری، مسئولین ستاد برگزاری نماز جمعه. رؤسا و معاونین روزنامه های کثیر الانتشار و خبرگزاری جمهوری اسلامی و مسئولین اطاق بازرگانی و گروهی از مردم و علمای پاکستان حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی