news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/04/06

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار گروه‌های مختلفی از اقشار مردم مسلمان کشورمان، با ایشان، حادثه زلزله اخیر در استانهای شمال و شمال غرب کشور را یک امتحان بزرگ الهی توصیف کردند و فرمودند: ملت ما در طول 11 سال گذشته از تمامی حوادث طبیعی و غیر طبیعی سربلند بیرون آمدند و حضور قاطع و همگانی آنان در صحنه کمک رسانی به مصیبت زدگان این زلزله اعجاب جهانیان را برانگیخته است.

در این دیدار که در آستانه ی سالگرد هفتم تیرماه فاجعه ی افنجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و سالگرد فاجعه ی خونین مکه معظمه در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برگزار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن اشاره به مصیبت های بزرگی چون فاجعه ی هفتم تیر و فقدان شهدای عالیقدری نظیر شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و همچنین فاجعه ی جمعه ی خونین مکه مکرمه اظهار داشتند: خاطره ی مصیبت بزرگ زلزله که امتحان دشوار الهی برای ملت ما بود و داغ قربانیان و نفوس طیبه ای که در این حادثه از بین رفتند و ویرانی خانمان برانداز آن هیچگاه از یاد ملت ما زدوده نخواهد شد.اینگونه حوادث، حوادثی هستند که عواطف انسانی را متأثر می کند، دلها را می سوزاند و احساسات را جریحه دار می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه انسانها در فهم این حوادث با هم متفاوت هستند، فرمودند: بر خلاف تلخی و مصیبت بار بودن اینگونه حوادث برخی از افراد رموز و اسرار آن را می فهمند و از آن درس می گیرند و برای آنها حکم یک داروی تلخ را دارد و گروهی این حادثه و امتحان الهی را درست درک نمی کنند و از آن عبرت نگرفته و برای آنان این گونه حوادث حکم زهر و سم را دارد. مقام معظم رهبری با استناد به آیات الهی و به برخورد اسلام با این گونه حوادث اشاره کردند و فرمودند: از دیدگاه اسلام بروز این گونه حوادث انسانها را به مقام قرب الهی رسانده و دلهای آنان را متوجه پروردگار می سازد. مصائب دنیا در حکم بارهای سنگینی است که بر دوش انسانها قرار می گیرد و اگر آنان توانستند این بار را از طریق مسیر صعب العبور و ناهموار به مقصد برسانند به مقامات عالیه راه یافته و در جایگاه شایسته و مناسب خود قرار خواهند گرفت. رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند: اگر مردم با تعاون. همکاری و دلسوزی از هر طریق به کمک هموطنان خود بشتابند که البته تاکنون نیز بدین گونه بوده است، و با سرعت و نظم این مصیبت را بر مصیبت دیدگان هموار کنند، در این آزمایش الهی سربلند خواهند بود.

ایشان با تأکید بر پایداری مردم مسلمان ایران در حوادث تلخی چون هفتم تیر و فاجعه ی خونین مکه مکرمه اظهار داشتند:مردم ما در حادثه ی هفتم تیر با جرأت، آگاهی و شجاعت دشمن را رسوا کردند و موجب استحکام هر چه بیشتر پایه های نظام شدند.

ولی امر مسلمین با اشاره به ابعاد عظیم فاجعه ی زلزله فرمودند: حرکت مردم و حضور قاطع آنان در صفوف همکاری و کمک به مصیبت زدگان یک درس بزرگ برای ملتهای دیگر و نشان دهنده ی عظمت مردم ماست. نیروهایی که زمانی در میدان جنگ بسیج می شدند امروز در سطح وسیع به یاری همنوعان زلزله زده ی خود شتافتند.

حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تشکر صمیمانه از کمکهای بی دریغ مردم به هموطنان زلزله زده اظهار داشتند: مردم کشورهای مسلمان و کشورهای مختلف جهان با احساس مسئولیت به کمک مردم ایران شتافتند و این بخاطر احترامی است که ملت ایران در دل مردم جهان بوجود آورده است. ایشان افزودند: هنگامی که ملت بزرگ شجاع و قهرمان ما با یک حادثه تلخ و ناگوار این گونه روبرو می شود دنیا تکان می خورد و اعجاب جهانیان را بر می انگیزد و ملتها و دولتها به صحنه ی مددکاری وارد می شوند و من ازهمه ی آنان تشکر می کنم. مقام معظم رهبری ضمن تشکر از دولت، هلال احمر، نیروهای مسلح و دستگاههای مختلف که با سرعت عمل به یاری مردم آسیب دیده از زلزله شتافتند،بر آمادگی همه جانبه ی ملت مسلمان ایران در این خصوص تأکید کردند و فرمودند: این ملت پرچم عظیمی را در دست دارد که با اهتزاز آن مسلمانان اقصی نقاط جهان بیدار شده اند و اسلام جای خود را در دنیا باز کرده است. امروز با همت ملت انقلابی ایران مساجد در کشورهای مختلف محل تجمع جوانان مسلمان و کانون جنبش هاست. و این حرکت جهانی بوسیله ی امت قهرمان و رهبری امام عظیم الشأن بوجود آمده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز هر کس با اسلام مخالف باشد باید از بین برود فرمودند: استکبار آمریکا و صهیونیست چه بخواهند و چه نخواهند اسلام امروز دوباره بیدار شده و قهرمان بزرگ قرنها از نو به میدان آمده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه به خاک و خون کشیده شدن زائران خانه ی خدا در حریم امن الهی و بازداشتن عاشقان خدا از برگزاری حج بوسیله ی دشمنان اسلام و ایادی و مزدورانشان سرانجام به عظمت اسلام خواهد انجامید، فرمودند: هر چند جای مردم ما در مراسم حج خالی است اما یاد آنان در مناسک حج غایب نیست و مسلمانان جهان آنچه را که چند سال قبل از مردم ما آموختند امروز تکرار می کنند و به مظلومیت و حقانیت ما پی خواهند برد.

ولی امر مسلمین سپس ضمن عرض تسلیت به هموطنان زلزله زده و آرزوی صبر و تحمل برای آنان از مردم و دولت خواستند با برنامه ریزی و سازماندهی به امداد و کمک رسانی به مصیبت دیدگان زلزله به نحو احسن استمرار بخشند و از قوه ی قضائیه خواستند افرادی را که در مناطق زلزله زده با شیطنت و خباثت در صدد راهزنی، دزدی و تضعیف روحیه ی مردم هستند و قصد دارند از مصیبت دیگران برای خود طرفی ببندند شناسایی و مجازات کنند.

بر اساس این گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حاضرین با سردادن شعار ولی امر مسلمین تسلیت تسلیت، فاجعه ی دلخراش زلزله و سالگرد فاجعه جمعه ی خونین مکه و هفتم تیرماه را به رهبر انقلاب اسلامی تسلیت گفتند. سپس حجت الاسلام خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنان کوتاهی به نمایندگی از سوی حاضرین ضمن عرض تسلیت بمناسبت حادثه ی دلخراش زلزله شمال و شمال غرب کشور گفت:امسال سومین سالی است که حجاج ما بخاطر اسلام خواهی و مخالفت با سلطه ی ابرقدرتها بر کعبه از انجام مناسک حج محرومند. وی افزود: امروز جنایت کشتار حجاج در حرم امن الهی نیاز به قضاوت تاریخ ندارد زیرا همه ی مسلمانان چهره جنایتکاران را شناخته اند. وی گفت: صف بندی آشتی ناپذیر اسلام ناب محمدی(ص) سه سال پیش با اسلام آمریکائی آشکار شد و انسانهای آزاده به جرم برائت از مشرکین و استکبار جهانی به خاک و خون کشیده شدند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: امروز انقلاب اسلامی به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با همه ی وجود از اصول و ارزشهای اسلام ناب محمدی(ص) دفاع می کنند.

این گزارش حاکیست در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی و سرپرست بنیاد شهید انقلاب اسلامی،خانواده های معظم شهدا. اسرا، مفقودین و اقشار مختلف مردم شهرهای اسدآباد همدان،گناباد، رامیان، شرق تهران و جمعی از نمایندگان این شهرها در مجلس شورای اسلامی،خانواده ی معظم شهدای انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر، حجت الاسلام والمسلمین امام جمارانی نماینده ولی فقیه در سازمان حج و اوقاف و امور خیریه بهمراه خانواده ی معظم شهدای فاجعه ی مکه مکرمه و شرکت کنندگان در سمینار هفته حج و هفته ی برائت از مشرکین و جمعی از ائمه جمعه و علمای اهل تسنن و تشیع، آیت الله جنتی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی و کارکنان و مسئولین این سازمان، رئیس دیوان عالی کشور و جمعی از مسئولین و کارکنان قوه ی قضائیه، خانواده معظم شهدا و نمازگزاران مساجد ابوذر و بنی هاشمی و کارخانه فخر ایران، طلاب مدرسه ی معصومیه ی قم و خواهران دانشجوی مرکز تربیت معلم شهیدبهشتی نیشابور حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی