news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/03/29

دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضاء ستادبرگزاری مراسم هفتم تیر با ایشان، فاجعه شهادت هفتاد و دو تن از شخصیتهای برجسته و محبوب مردم در حادثه هفتم تیر را نشانه بی رحمی، کینه توزی و خباثت دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار که در آستانه نهمین سالگرد فاجعه هفتم تیر انجام شد، لزوم زنده نگهداشتن خاطرات گذشته و دشوار انقلاب را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: کینه توزانی که نام عارض سیاسی بر خود نهاده بودند با هدف بدست گرفتن قدرت تا آنجا پیش رفتند که حاضر شدند با خباثت تمام تروریسم را در خدمت نابود کردن شخصیت های برجسته ای همانند شهید مظلوم آیت الله بهشتی بکار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای به بیان آسیب ناپذیری انقلاب پرداختند و فرمودند حادثه هفتم تیر نه تنها به خاموش شدن شعله انقلاب نیانجامید بلکه بواسطه آن انقلاب اوج گرفت و مردم مصمم تر و صفوفشان مستحکم تر شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هنگامه ای که مردم در تشییع پیکرهای پاک شهدای هفتم تیر کردند فرمودند: دشمنان ما در آن روز تصمیم داشتند تمامی چهره های مؤثر و معروف انقلاب را به شهادت برسانند. با شهادت استاد مطهری مشخص شد که برای مسئولین انقلاب مافیت نیست و خطر بطور جدی آنان را تهدید می کند اما مردم و مسئولین با اعتقاد به راه خود و با پشتیبانی و حمایت یکدیگر ایستادند و انقلاب را به پیش بردند و این خود نشانه صداقت و حقانیت انقلاب است.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام باغانی گزارشی از برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت خاطره ی شهدای گرانقدر هفتم تیر را به استحضار ایشان رساند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی