news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1397/08/08
پیش از ظهر امروز در حضور رهبر انقلاب برگزار شد؛

مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور هیئت‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی

در اربعین حسینی علیه‌السلام، حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان دلداده‌ی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دل‌های پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مؤمن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه‌ی اهداف بزرگ و آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام سعدی در سخنانی اربعین را روز بازخوانی سنت الهی مبنی بر تحقق پیروزی جریان حق و شکست دشمن دانست و گفت: پایه‌های تمدن حسینی علیه‌السلام بر اساس ارتباط با خدا و تسلیم در برابر حق، زیارت اربعین و ایستادگی در برابر استکبار شکل گرفته است.

آقای سعدی، تمدن‌سازی با محور اربعین را وظیفه‌ی دانشگاه و نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواند و افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اربعین و فرهنگ حسینی علیه‌السلام باید مسئله‌ی امروز دانشگاه باشد.

در این مراسم، آقای میثم مطیعی نیز به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداخت.

در پایان مراسم، دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • همزمان با اربعین حسینی، مراسم عزاداری هیئتهای دانشجویی از سراسر کشور، پیش از ظهر امروز در حسینیه امام خمینی و در حضور رهبر انقلاب برگزار شد/ رهبر انقلاب پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دلهای پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مؤمن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه اهداف بزرگ و آرمانهای بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند.
  • هم‌اکنون؛ مراسم عزاداری اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام، با حضور هیئتهای دانشجویی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در حسینیه امام خمینی در حال برگزاری است.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی