news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/12/05

دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش و هوانیروز با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدار فرماندهان یگان های عمده ی ‌عملیاتی نیروی زمینی و هوانیروز با ایشان طی بیاناتی به بیان ارزش والای دفاع از نظامی که هدفش رستگاری و فضیلت اخلاقی و معنوی انسان است پرداختند و ضرورت جدی گرفتن آموزش، سازماندهی، انضباط و آمادگی کامل نیروهای رزمی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه در نیروی زمینی را مورد تأکید قرار دادند.

در این دیدار که فرمانده، معاونین و مدیران نیروی زمینی، فرماندهان قرارگاه ها، لشگرها و واحدهای فرهنگی، آموزشی، لجستیکی، تعمیر و نگهداری بهداری این نیرو به همراه چند تن از فرماندهان هوانیروز حضور داشتند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف انسان از تلاش مستمر در زندگی را تشریح کردند و ضمن تبیین جنبه های عرفانی و اخلاقی دفاع از یک نظام نجات بخش بشری فرمودند: دفاع از نظامی که رستگاری انسان و نجات بشریت از همه رنج ها و ناراحتی ها را هدف خود قرار داده است بسیار با ارزش تر از تنها دفاع از مرزهاست. جلب رضای خداوند و عمل به تکلیف الهی و انسانی هدف نهائی است و پیروزی ما در انجام وظیفه و تکلیف الهی نهفته است.

رهبر انقلاب اسلامی بی علاقگی و عدم دلسوزی نسبت به وظیفه و مسؤولیت را نشانه ی دوری از خدا و موجب نگرانی دانستند و خطاب به فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند: رسیدن به هدف هنگامی است که شما از تلاشتان راضی و نسبت به تکلیف خود علاقمند و احساس مسؤولیت و دلسوزی کنید و استمرار این حالت رستگاری و فوز دائمی را برایتان به همراه خواهد داشت.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از بیاناتشان از نیروی زمینی به عنوان بخش عمده ی ارتش یاد کردند و افزودند: امروز نیروهای مسلح ما باید در منطقه ی تحت حفاظت خود از آمادگی صد در صد و واقعی برخوردار باشند و نیروی زمینی نیز درچارچوب امکانات موجود در حد اعلای آمادگی حقیقی به سر برد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ضرورت تأمین خود کفائی درونی از طریق کار و تلاش وسیع نیروهای مسلح تأکید کردند و دستور دادند که تجهیزات نظامی و وسایل مهندسی رزمی در حالت بهره برداری و آماده بکارگیری نگه داشته شوند.

فرمانده کل قوا ضرورت جدی گرفتن مسئله ی آموزش در مراکز آموزش نظامی را یاد آور شدند و تصریح فرمودند: سازماندهی عمیق در داخل نیروهای نظامی باید همراه با انضباط واقعی صورت گیرد و هر فرد نظامی خود را از نظر اخلاقی و وجدانی ملزم به اجرای دستور فرمانده ی مافوق بداند زیرا وجود هرگونه بی نظمی و بی انضباطی در ارتش به ویژه در خطوط دفاعی مردود بوده و پذیرفتنی نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور مستمر فرماندهان عالی رتبه ی نظامی در خطوط مقدم را برای تقویت روحیه ی رزمندگان اسلام و استحکام سنگرها و خطوط دفاعی واجب و ضروری خواندند و در پایان سخنانشان با اشاره به برخورداری ارتش جمهوری اسلامی ایران از عزت واقعی نزد مردم و مسؤولین فرمودند: امروز ارتش به معنای واقعی کلمه عزیز است و مسؤولین کشور قدرشناس آحاد قوای مسلح بوده و آنها را دوست دارند. همچنین امام بزرگوارمان همواره برای ارتش احترام قائل بودند و هشت سال جنگ تحمیلی نیز نشان داد که نیروهای مسلح تا چه حد برای مردم ارزشمند است.

بنا بر همین گزارش پیش از فرامین رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، تیمسار حسنی سعدی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهور اسلامی ایران گزارشی از گردهمایی سالانه فرماندهان یگان های عمده ی این نیرو جهت بررسی مشکلات و فعالیت های انجام شده و نیز تعیین خط مشی های آینده ارائه داد و طی آن اقدامات یک ساله گذشته در زمینه امور پرسنلی، سازماندهی، آموزشی، لجستیکی، تعمیر و نگهداری و آمادگی رزمی نیروی زمینی را بر شمرد.

فرمانده نیروی زمینی در سخنان خود همچنین به بیان خدمات هوانیروز در مناطق عملیاتی، مانورها، سرکوب اشرار و قاچاقچیان و نیز کمک رسانی به سیل زدگان پرداخت و اظهار امیدواری کرد که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بتواند تحت حمایت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا موفقیت های بیشتری را برای سرافرازی در پیشگاه تاریخ و ملت شریف و مسلمان ایران به دست آورد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی