news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/09/15

دیدار جمعی از پرستاران، پزشکان و اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار گروه های مختلف امت حزب الله از جمله جمعی از پرستاران و پزشکان کشور با ایشان ضمن حمله شدید به فرهنگ فاسد غرب به تشریح اهداف استکبار جهانی از برنامه ریزی در جهت گسترش فرهنگ مخرب و تباه کننده در سطح جوامع بشری پرداختند و مردم کشورمان را به هشیاری بیش از پیش در برابر این تلاش خطرناک بیگانگان فرا خواندند.

در این دیدار که با ابراز علاقه و احساسات پرشور حاضرین و نیز شعارهائی نظیر « ماهمه سرباز توأیم خامنه ای - گوش به فرمان توأیم خامنه ای » و « دست خدا برسر ماست - خامنه ای رهبر ماست،» توأم بود رهبر انقلاب اسلامی در بیانات مبسوطی که ایراد فرمودند ابتدا به خدمات و زحمات جامعه پرستاران و پزشکان کشور طی ده سال گذشته به ویژه در جنگ تحمیلی اشاره کردند و ضمن تقدیر از آنان فرمودند: پرستاران نزد مردم از محبوبیت برجسته و ویژه ای برخوردارند زیرا آنها در مواجهه مداوم با سختی و رنج همواره باید از خود متانت، محبت و خدمت نشان دهند و این خود امتحان بزرگی است که برای آنها تمرینی در جهت تکامل انسانی محسوب می شود.

حضرت آیةا...خامنه‌ای سپس به بیان اهمیت استقلال فرهنگی برای یک ملت انقلابی و مستقل پرداختند و فرمودند: با عدم وابستگی فرهنگی است که استقلال یک ملت تأمین می شود. اگر فرهنگ، اخلاق، عقاید و باورهای دشمنان و بیگانگان در میان ملتی رواج داشته باشد چنین ملتی نمی تواند علی رغم مستقل بودن در امور سیاسی و اقتصادی ادعای استقلال کند.تنها در صورتی می توان یک مجموعه بشری را مستقل دانست که بتواند خود را از سرایت امواج مسموم فرهنگی که توسط بیگانگان ساخته و پرداخته شده است حفظ کند.

رهبر مسلمین جهان ضمن افشای برنامه ریزان و صحنه پردازان فرهنگ فاسد و منحط غرب فرمودند: سر رشته این فرهنگ مبتذل در دست کسانی است که اخلاق و معرفت، کیفیت زندگی و حتی چگونگی لباس پوشیدن را برای انسان های بیگناه و بی خبر در سراسر جهان رقم می زنند و برای آنها سرمشق تعیین می کنند. امروز صدها ایستگاه رادیویی و تلویزیونی، روزنامه و مجله در سطح جهان تلاش می کنند تا با گسترش فرهنگ مطلوب استکبار جهانی ملت ها را با ارزش ها، درخشندگی ها و فضائل انسانی بیگانه کرده و آنها را به موجودات کاذب، مطیع، تسلیم و غافل از یاد خدا تبدیل کنند زیرا منافع آنها جز به این طریق تأمین نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی از فرهنگ برهنگی به عنوان یکی از پایه های اصلی فرهنگ غربی که هدف آن به فساد کشاندن انسان هاست نام بردند و با بیان این مطلب که تشکیلات صهیونیستی برای فاسد کردن نسل بشر در حال برنامه ریزی است اظهار داشتند: بزرگترین خبرگزاری ها و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی امروز در دست صهیونیست های سرمایه داری است که بزرگترین کارخانه ها و معادن و بیشترین ثروت ها را در اختیار خود دارند. آنها زنان و مردان را به فساد، راحت طلبی، تنبلی، مصرف گرائی و تن دادن به زندگی حیوانی سوق داده اند تا از بیداری، تعرض و مقابله به مثل آنها جلوگیری کرده و امپراطوری اهریمنی خود را حفظ کنند.

ولی امر مسلمین در ادامه بیانات مهم خود به اثرات اشاعه فرهنگ غرب توسط رژیم منفور پهلوی در ایران اشاره کردند و فرمودند: زندگی غربی یک زندگی لجن آلود و فاسدی است که در آن هیچ یک از بنیان های اصیل بشری، خانواده و شخصیت مرد و زن سالم نمی ماند. آمریکا و انگلیس همجنس بازی را قانونی کردند و خجالت هم نکشیدند. بدون تردید در چنین جوامعی بنیاد خانواده باقی نخواهد ماند و این چیزی است که امروز توده مردم آمریکا و اروپا از آن رنج می برند.

حضرت آیةالله خامنه‌ای با بیان این مطلب که خانواده محل آسایش انسان است فرمودند: مردم غرب از سست بودن بنیان خانواده نگرانند و زنان و مردان در یک حد از متلاشی شدن خانواده ها رنج می برند و این خود آخرین ضربه ای است که فرهنگ غربی بر انسان ها وارد کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که در ایران اسلامی که میدان رشد و تکامل به روی مردان و زنان باز است فرمودند: ما بین زن و مرد تفاوتی قائل نیستیم و به ارزش واقعی انسانی برای زنان مسلمان کشورمان معتقدیم. راه علم و دانش و حضور در صحنه ی سیاسی نیز به طور یکسان برای زنان و مردان فراهم است و این زنان بودند که حماسه جنگ را سرودند و آن را به عنوان یک ارزش در میان خانواده ها مطرح کردند.

ایشان ملت مشلمان و انقلابی کشورمان را به هشیاری در برابر نفوذ و تأثیرات فرهنگ منحط غربی فراخواندند و افزودند: باگشت به فرهنگ فاسد و منحط غربی در جامعه انقلابی و اسلامی ما محال و محکوم است و تحقق چنین چیزی ممکن نیست. ملت، مسؤولین و انقلاب ما اجازه نخواهند داد که زندگی مردم به سمت همان چیزی که فرهنگ فاسد غرب بر ملت ما تحمیل کرده بود سوق داده شود.

ولی امر مسلمین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را مسؤول تفهیم و ظهور درخشندگی های اسلام در شأن زن و مرد دانستند و با اشاره به نقش آموزشی رادیو و تلویزیون اظهار داشتند: امروز صهیونیست ها با صرف میلیاردها دلار، دستگاه های تبلیغاتی را در جهت آموزش فساد بکار گرفته اند و در کشورهایی همانند کشورهای مرتجع، رادیو و تلویزیون، غفلت، بی خیالی، شهوت‌رانی و میگساری را به مردم آموزش می دهند.

حضرت آیةالله خامنه‌ای در پایان سخنانشان با تأکید بر ضرورت سوق دادن مردم به سمت فرهنگ اسلامی و آشنا کردن آنها با درخشندگی های اسلامی و انسانی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فرمودند: نویسندگان، گویندگان و مجریان رادیو وتلویزیون باید مفاهیم و ارزش های اسلامی را در قالب برنامه های هنری، فیلم ها، نمایشنامه ها و بهره گیری از انواع مختلف روش های هنری به مردم عرضه کنند، چه در غیر این صورت صدا و سیمای ما اسلامی نخواهد بود.

در این دیدار که پزشکان، کارکنان و پرستاران از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و بیمارستان ها و مراکز درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه وزیر و معاونین این وزارتخانه، پرستاران و کارکنان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه امام حسین(ع) وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسؤولان، روحانیون و اقشار مختلف مردم زرین شهر اصفهان، امام جمعه و مسؤولان و نماینده مجلس شورای اسلامی، روحانیون، طلاب حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم شهرهای نوشهر، علمده، مرزن آباد، نور و کجور، کلاردشت و خواهران طلبه مدرسه عالی شهید مطهری تهران، خواهران جامعه زینب(س)، جمعی ازخواهران شهرستان علی آباد کتول و همچنین مسؤولان، کارکنان، پرستاران و رئیس سازمان بهزیستی کشور حضور داشتند، آقای دکتر ایرج فاضل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنان کوتاهی از خدمات پرستاران طی ده ساله گذشته به ویژه در طول جنگ تحمیلی تجلیل و قدردانی کرد و به معرفی دیدار کنندگان پرداخت.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی