news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/08/09

برگزاری مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی دریائی ارتش در حضور رهبر انقلاب

صبح امروز در حضور حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح، مراسم معارفه تیمسار دریادار شمخانی فرمانده جدید نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

در این مراسم که آقای دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد کل قوا و معاونین این ستاد، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رؤسای ستاد مشترک ارتش و سپاه، رئیس گروه مشاوران فرماندهی کل قوا، نمایندگان ولی فقیه در سپاه و ارتش، فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش و سپاه و تنی چند از معاونین آنان نیز حضور داشتند، حضرت آیةالله خامنه ای فرمانده کل نیروهای مسلح طی بیانات مبسوطی فرمودند: از اینکه خدای متعال این توفیق بزرگ را به ما عنایت کرد تا قدمی مؤثر در جهت ایجاد پیوستگی و ارتباط هر چه بیشتر میان دو سازمان عظیم رزمی جمهوری اسلامی ایران یعنی سپاه و ارتش برقرار کنیم، سپاسگزاریم. و از اینکه توفیق یافتیم تا باانتقال یکی از سرداران برجسته و نام آور در صحنه جهاد مقدس از سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران، رابطه ی عمیق تری را که ملت ایران و پیشاپیش همه امام عزیز و بزرگوارمان رضوان الله تعالی علیه می خواستند میان این دو سازمان برقرار شود، در شکل برتری ایجاد کنیم، خرسندیم.

رهبرانقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود افزودند: این انتقال نیرو میان ارتش و سپاه البته بی سابقه نیست اگر چه بسیار کم سابقه است. ولی قبلا چهره ی درخشانی همچون شهید کلاهدوز داوطلبانه از ارتش جمهوری اسلامی ایران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتقل شده و در رتبه های بالا و ممتاز سپاه خدمات بسیار با ارزشی را نیز انجام داده بود و در پایان کار هم به درجه ی رفیع شهادت در راه خدا نایل گردید. شهید کلاهدوز افسری ارتشی بود که سپاه او را پذیرا شد و همواره حضور این ارتشی مطلع در زمان حیات آن عزیز بزرگوار، در رده های بالای سپاه پاسداران، آثار و برکات زیادی به همراه داشت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت مرزهای جنوبی کشور و حساسیت آن بر سرنوشت مسائل سیاسی و اقتصادی و استراتژیکی کشورمان، فرمودند: نیروی دریائی کارآمد و فعال و میداندار ما، خوشبختانه هم از نظر تجهیزات و هم از نظر نیروهای انسانی کارآمد و متخصصین آگاه و پرسنل آماده، نیروی پربار و پرذخیره ای است که تیمسار دریادار شمخانی نیز بایستی با گماردن عناصر زبده ارتشی در رده های مؤثر و بالا، کارآئی این نیرو را بیش از پیش افزایش دهند.

فرمانده کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود با تأکید بر ایجاد هماهنگی کامل میان نیروهای دریائی سپاه و ارتش فرمودند: بایستی کوشش شود تا هر چه بیشتر در نیروی دریائی عنصر تعهد و ایمان و تدین و علاقمندی بی قید و شرط و بی دریغ نسبت به سرنوشت کشور و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خصوصیت برجسته ی نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران گردد و میدان برای رشد و ترقی انسان های مستعد در این نیرو، باز، و روند ترقی و تعالی نیروی دریائی همچنان ادامه یابد.

بنا بر همین گزارش در پایان این مراسم حضرت آیةالله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، درجه دریاداری نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به آقای شمخانی فرمانده جدید نیروی دریائی ارتش اعطا کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی