news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1394/09/30

دیدار اعضای ستاد جشنواره شعر حوزه با رهبر انقلاب

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد جشنواره‌ی بین‌المللی شعر حوزه که در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۴ برگزار شده بود، بعدازظهر امروز (دوشنبه) در محل برگزاری این جشنواره در تالار ایوان شمس تهران منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به سابقه و اهمیت مقوله‌ی شعر در حوزه‌های علمیه و در نظر برخی از فقها و علمای بزرگ شیعه خاطرنشان کردند: توجه به مقوله‌ی شعر و شاعرِ خوب بودن، منافاتی با علمیّت و فضل و هیچ یک از مقولات مهم حوزه‌های علمیه ندارد.
رهبر انقلاب، برخاستن رایحه‌ی شعر در فضای علمی متراکم حوزه‌های علمیه را مایه‌ی تنفس خواندند و افزودند: امروز استعدادهای خوبی در زمینه‌ی شعر در حوزه‌های علمیه وجود دارد و چون تفکر شاعران حوزوی نیز تفکر اسلامی و منبعث از منابع درست دینی است، اشعار آنها نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران جشنواره‌ی شعر حوزه: شعر یکی از مقولاتی است که درحوزه‌های علمیه به آن می‌پرداخته‌اند، به‌جا هم هست و هیچ منافاتی با علمیت و فضل ندارد؛ شاعر خوب بودن نه با فقاهت منافات دارد، نه با فلسفه؛ با هیچ یک از مقولات مهم حوزه منافاتی ندارد.
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضاى ستاد برگزارى سومین جشنواره‌ى بین‌المللى شعر حوزه‌، عصر امروز در مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره منتشر شد. این دیدار در سیزدهم مهرماه گذشته برگزار شده بود.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی