news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/04/21

دیدار و بیعت اقشار مختلف مردم کشور با رهبر انقلاب

کاروان های راهپیمایان عشق و ایثار از شیراز، مدافعان خلیج فارس از بندرعباس، برادران رزمنده سپاه پنجم عاشورا از نواحی مراغه، قزوین، زنجان، تبریز، اردبیل و یگان های رزمی تیپ های امام زمان، صاحب الامر و المهدی و شهرهای ابهر، ساری، کیاسر، بهشهر، فریدون کنار و شاهین شهر اصفهان به همراه حجةالاسلام والمسلمین حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، حجةالاسلام احمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، استانداران فارس و هرمزگان و نیز ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، خانواده معظم شهدا، جانبازان، مدیران و مسؤولین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان و برادران رزمنده سپاهی و بسیجی و اقشار مختلف مردم استان های فارس و هرمزگان و شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، شاهین شهر، ساری، کیاسر، فریدون کنار و بهشهر همچنین مسؤولین و فرماندهان منطقه یکم دریائی و سپاه پنجم عاشورای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار و با ایشان به عنوان رهبر و ولی امر مسلمین بیعت کردند.

در این دیدار باشکوه که با ابراز احساسات زاید الوصف حاضرین همراه بود ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین حائری شیرازی طی سخنان کوتاهی، ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تسلیت گفت و بیعت دیدار کنندگان با ایشان را اعلام داشت.

وی در سخنان خود بر دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و افزود: ما تا پای جان برای اجرای فرامین رهبر خود ایستاده ایم و راه طولانی را با پای پیاده از محیط کویری طی کرده ایم تا با جان و مال و اهل و اولاد با شما بیعت کنیم.

سپس رهبر کشورمان ارتحال جانسوز قائد عظیم الشأن اسلام امام خمینی را متقابلاً به حاضرین تسلیت گفتند و طی سخنانی ضمن تقدیر از ملت مسلمان ایران و ستایش از احساسات پاک مردم مسلمان کشورمان خطاب به دیدار کنندگان فرمودند: من از شما که در این هوای گرم این راه های طولانی را با پای پیاده طی کردید و عشق و وفای خود را نسبت به امام و انقلاب به نهایت رساندید تشکر می کنم. آنچه ملت بزرگ ایران در این چهل روز از خود نشان داد در تاریخ به عنوان یک درس همیشگی ثبت خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با بر شمردن خصوصیات اسلام ناب محمدی افزودند: ما آن روزی که پشت سر امام عزیزمان این علمدار اسلام واقعی به سمت مطرح کردن اسلام ناب محمدی حرکت کردیم می دانستیم که دشمنان و ابرقدرت ها در برابر ما صف آرائی می کنند. این خاصیت اسلام ناب و حقیقی است که هرجا ظاهر شد در مقابل آن گروه های شر و فساد با همه توان با آن به مبارزه برمی خیزند اما اسلامی که از شعارهای اصلی و روح خود تهی شد و با ظلم در نیافتاد، قدرت ها با آن مقابله نمی کنند و شریرها در برابر آن نمی ایستند. اسلامی که با ظلم و زورگوئی درافتاد و چپاولگری و فساد را محکوم کرد باید انتظار دشمنی ابرقدرت ها، آمریکا، صهیونیزم و رؤسای مفسد امروز دنیا را داشته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به محبوبیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در میان مسلمانان جهان افزودند: اینکه صدها میلیون مسلمان در سرتاسر عالم به خاطر درگذشت یک انسان این چنین عزادار و داغدار شدند به خاطر اسلام بود و تا وقتی که ملت رشید و مسلمان ایران با این روحیه و ایمان قوی از اسلام و ارزش های اسلامی دفاع می کند و در خط صحیح اسلام ناب یعنی خط امام به پیش می رود هیچ قدرتی قادر نخواهد بود این ملت، این نظام و این انقلاب الهی را از حرکت به سوی اهداف مقدس خود بازدارد.

رهبر کشورمان در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که همه ملت باید با چنگ زدن به ریسمان الهی و وحدت کلمه بر محور اسلام به سمت استقرار ارزشهای اسلامی، عمق بخشیدن به انگیزه های انقلابی، تأمین عدالت اجتماعی و نیازهای مادی به پیش روند اظهار داشتند: علاج همه دردها و بر طرف کننده همه موانع و کوبنده دشمنان و راز اصلی پیروزی ملت ایران، اتحاد کلمه بر اساس اسلام است. همان اسلامی که امام عزیز در طول زندگی پر برکت خود به ویژه در این ده سال درخشان آخر عمرشان با تمام وجودبرای آن سرمایه گذاری کردند.

بنا بر همین گزارش مدافعان خلیج فارس و اقشار مختلف مردم بندرعباس اعم از شیعه و سنی با امضاء طومار بلندی که به دفتر مقام معظم رهبری تسلیم شده است بیعت خود را با رهبر مسلمین جهان اعلام داشته و پیروی از فرامین و اوامر ایشان را برخود واجب دانسته اند. همچنین تعداد 280 قطعه طلا و زیورآلات توسط حجت‌الاسلام احمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس به منظور پشتیبانی مالی از رزمندگان اسلام به دفتر مقام معظم رهبری تسلیم شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی