news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/06/11

دیدار دانش‌آموزان و دانشجوبان نمونه شاهد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دانش آموزان و دانشجویان نمونه شاهد با ایشان ضمن بیان مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و فرزندان عزیز آنان، توجه هر چه بیشتر به امور معنوی و فرهنگی خانواده های معظم شهدا و فرزندان آنان را در کنار رسیدگی به مسائل مادی مورد تأکید قراردادند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار خطاب به خانواده ها و فرزندان عزیز شهدا فرمودند: شما بر همه اقشار ملت ما امتیاز ویژه ای دارید و آن امتیاز این است که بین شما و اسلام، قرآن و انقلاب یک پیوند خونین وجود دارد. دشمنان اسلام و استکبار جهانی عزیزترین افراد ما را بدلیل اینکه در راه اسلام، ریشه کن کردن زورگویی و استقرار عدالت مبارزه می کردند، از شما و ما گرفتند و این چیز کمی نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه ی سخنانشان ضمن تأکید بر اینکه شهدای انقلاب اسلامی، تنها شهدای ملت ما نیستند بلکه شهدای امت اسلامی هستند، فرمودند: آزادی کشورهای بلوک شرق از سلطه ی نظامهای کمونیستی و الحادی و نیز وزیدن نسیم بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی مثل شمال آفریقا و حتی مبارزه ی قهرمانانه ی جوانان فلسطینی درسرزمینهای اشغالی و بیت المقدس عزیز، مرهون ایثارگریها و فداکاریهای شهداست.
مقام معظم رهبری فرزندن شاهد را ذخیره های انقلاب و کشور دانستند و افزودند: شما حامیان اصلی اسلام و انقلاب هستید و دشمنان اسلام و قرآن از شما میترسند. شما باید در فکر خودسازی علمی و روحی باشید و برای نورانی کردن قلب و جانتان مجاهدت کنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ظرافت و سنگین بودن مسئولیت بنیاد شهید انقلاب اسلامی در کار رسیدگی به خانواده های معظم شهدا فرمودند: آنچه که باید برای مسئولین محترم این بنیاد از همه چیز مهم تر باشد، معنویات خانواده های شهداست. مسئولین بنیاد شهید باید ضمن اینکه به فکر امور مادی بازماندگان محترم شهدا در حد لازم و ممکن باشند، به ابعاد روحی، روانی و معنوی آنها نیز توجه ویژه داشته باشند. فرزندان عزیز شهدا باید بدانند که پدران آنها نه برای مسائل مادی بلکه برایم معنویت و به خاطر خدا به جبهه ها رفتند و به شهادت رسیدند. آنچه که به انسان کمک میکند تا به سمت هدفها و آرمانها حرکت کند، مادیات نیست بلکه ایمان روشن، عقیده و معنویت است. شما باید روح توکل و انس با خدا را در خود تقویت کنید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر لزوم هوشیاری ملت ایران بویژه خانواده ها و جوانان عزیز شاهد نسبت به توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام و استکبار جهانی، فرمودند: شهدای عزیز ما را، استکبار و دشمنان اسلام از ما گرفتند و همان دستهای مرموزی که شهدای گرانقدر ما به مقابله با آنها برخاستند امروز هم وجود دارند و همه ملت، مسئولین و بازماندگان عزیز شهدا باید در ادامه راه شهدا با دشمنان حیله گر و خونخوار جهانی، مبارزه کنند. حضرت آیةالله خامنه ای در پایان سخنانشان مسئولیت سنگین ریاست بنیاد شهید انقلاب اسلامی را موهبتی الهی دانستند و اظهار امیدواری کردند که حجةالاسلام رحیمیان با تجربه، اطلاع و آمادگی و روح خدمتگزاری که دارند و نزد خانواده های شهدا هم خدمات ایشان روشن و مشخص است، به بهترین وجه ممکن انجام وظیفه کنند.
بر پایه ی همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ضمن معرفی حاضران، گزارشی از وضعیت تحصیلی فرزندان شاهد را به محضر مقام معظم رهبری ارائه کرد.
این گزارش حاکیست در این دیدار معاونین و مسئولین بنیاد شهید انقلاب اسلامی مرکز، دانش آموزان ممتاز شاهد سراسر کشور، گروهی از دانشجویان شاهد رشته های پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مسئول و اعضای ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد نیز حضور داشتند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی