news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/06/31

دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب

ائمه جمعه سراسر کشور صبح امروز در آخرین روز از هشتمین گردهمایی خود با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. مقام معظم رهبری در این دیدار طی سخنانی به تشریح حرکت منظم و تدوین شده قدرتهای استکباری علیه اسلام وملت های مسلمان پرداختند و برای مقابله با آن بر ضرورت هوشیاری، اتحاد و اتفاق امت اسلامی و پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی تأکید کردند.
مقام معظم رهبری بیداری مسلمانان را موجب تهدید منافع قدرتهای جبار و سلطه گر در مناطق حساس جهان دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام به روشنی دریافته اند که ملت های مسلمان با تمام وجود تصمیم دارند برای تحقق اصول و مبانی اساسی خود در برابر دنیای زر و زور بایستند، لذا قدرتهای استکباری امروز با استفاده از تبلیغات پیچیده و روشهای سیاسی بسیار موذیانه ای در برابر اسلام صف آرائی کرده اند و در تلاش هستند تا با حفظ ظواهر و پرهیز از مخالفت علنی با اسلام به اهداف خبیث خود دست یابند.
رهبر انقلاب اسلامی از سکوت قدرتهای اروپایی در برابر قساوت ها و جنایات صربها علیه مسلمانان بوسنی و هرزگوین به عنوان دلیل روشنی از وجود یک حرکت مرموز و پیچیده برای مقابله با امت اسلامی یاد کردند و فرمودند: دهها هزار انسان بی گناه از جمله زنان، کودکان، پیران و افراد غیر نظامی طی چند ماه در قلب اروپایِ به ظاهر متمدن، با استفاده از سلاحهای مختلف، جان باخته اند و بی تفاوتی دولتهای اروپایی در برابر این نسل کشیِ آشکار، نشان از بغض و عناد این کشورها نسبت به اسلام و مسلمانان دارد و در حقیقت مسلمان بودن و عشق به اسلام، تنها دلیل کشتار مردم بوسنی و هرزگوین است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اتکاء حکومت اسلامی بر مردم و برخورداری نظام اسلامی از اعتماد و اطمینان ملت را موجب درماندگی قدرتهای طمع کار آمریکا و انگلیس در تحقق اهداف شوم آنان دانستند و فرمودند: از آنجا که مردم ما در کشور خود اسلام را حاکم می بینند و حرکت نظام را در مسیر جلب رضایت خدا میدانند، با عواطف، احساسات و افکار خود آن را مورد تأیید قرار می دهند و همین مسئله مشکل بزرگی برای قدرتهای استکباری محسوب میشود زیرا به رغم استفاده از تمامی امکاناتشان علیه این نظامِ مردمی، همواره در برابر آن ناکام شده اند و نتوانسته اند خواست خود را عملی کنند.
مقام معظم رهبری تمسک به ریسمان الهی، از بین بردن اختلافات و هوشیاری و وحدت امت اسلامی را لازمه ایستادگی در برابر دسیسه ها و توطئه های دشمنان اسلام دانستند و افزودند: همه باید در سخنرانی ها، رفتارها، تعبیرات و بیانِ کلمات به اتحاد و دوستی میان مسلمانان کمک کنند. امروز هوشیاری، آگاهی و اتحاد ملت و استحکام هر چه بیشتر ارتباط میان مردم و مسئولین و همکاری در جهت حفظ و تقویت نظام ضرورت دارد و برای این منظور نمازهای جمعه از اهمیت بسیار زیادی برخور دارند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان از نماز جمعه به عنوان یک نعمت بزرگ الهی نامبردند و ضمن تأکید بر لزوم عمق بخشیدن به معارف دینی و سیاسیِ مردم، در مراسم نمازهای جمعه فرمودند: جامعه ما بر خلاف بسیاری از جوامع دیگر یک جامعه سیاسی است که در آن آحاد مردم از درک بالائی نسبت به مسائل سیاسیِ بین المللی برخوردارند. ائمه جمعه باید با دادن آگاهی های سیاسی، قدرت تحلیل سیاسی را در مردم افزایش دهند. زیرا به این ترتیب مردم خود، راه صحیح را خواهند یافت و دشمن نیز در اهدافش ناکام میماند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین نماز جمعه را محلی برای نمایش عزم سیاسی جامعه، بروز احساس برادری و صمیمیت میان مردم و جایگاهی برای حل برخی ازمشکلات اجتماعی و از بین بردن نگرانی ها و اضطرابهای ناشی از تبلیغات مسموم و غیرواقعی دشمنان اسلام دانستند و در پایان سخنانشان با اشاره به یأس و اندوه دشمنان اسلام از برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم نماز جمعه، خواستار حضور گسترده آحاد مسلمان و با ایمان کشورمان درمراسم نماز عبادی سیاسی جمعه شدند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی