news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/11/05

برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در حضور رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش ازظهر امروز در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم که در حسینیه امام خمینی ودر محظر معظم له برگزار شد، طی سخنانی اهمیت فهم معانی آیات قرآن کریم را به قاریان قرآن خاطرنشان ساختند و هدایت صحیح و استوار بشریت را تنها در سایه قرآن مجید ممکن دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دراین مراسم که نزدیک به سه ساعت بطول انجامید، مسلمان بودن یک ملت را منوط به آمیخته شدن با قرآن و معارف قرآنیدانستند و فرمودند: امروز ادعای مسلمانی و تفاخر به اسلام کم نیست. اما مسلمان واقعی بودن نیازمند آمیخته شدن با معارف و مفاهیم حیاتبخش قرآن کریم است وبرگزارکنندگان مراسم و مسابقات مرتبط با قرآن کریم، ‌ باید آشناکردن ملتهای مسلمان با قرآن و استفاده از رهنمودهای الهی را هدف این کار ارزشمند خودقراردهند.

رهبرانقلاب اسلامی آشنایی یک ملت مسلمان را با قرآن کریم و معارف الهی موجب عزت و عظمت آن ملت توصیف کردند و افزودند: مسلمانان به برکت قرآن، ‌ تاریخ را عوض کردند و سازنده تاریخ بشر شدند، بزرگترین تمدنها را بوجود آوردند، علم، فلسفه، اخلاق و بسیاری از دانشهای بشری را به پیش بردند و امروز اگر مسلمانان باقرآن انس بگیرند، سیادت دنیا در دست آنان قرارخواهدگرفت.

مقام معظم رهبری دوریاز قرآن کریم را عامل ضعف و سستی دولتهای اسلامی دربرابر کفار دانستند و ضمن اظهار تأسف از اسلامی نبودن قوانین اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی حاکم برکشورهای اسلامی فرمودند: درهای قرآن کریم به برکت انقلاب اسلامی به روی ملت مسلمان ایران گشوده شد و امروز مردم ما در مسیر آشناشدن با قرآن کریم گام نهادهاند و همین امر ملت ما را در برابر قدرتهای استکباری سرفراز و اراده و ایمان اورا قوی و نیرومند کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت تدبر و اندیشه در آیات الهی را برای فهم قرآن کریم مورد تأکید قراردادند و افزودند: باید تدبیریاندیشیده شود که مردم بتوانند همزمان با شنیدن آیات الهی با معانی و مفاهیم آننیز آشنا شوند و کلمات خدا را که رساترین و گویاترین موعظه هاست در دستور کار وزندگی خود قراردهند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان ادعاهای سران قدرتهای استکباری را برای رهبری جهان به سبب دوربودن آنان از ارزشهای انسانی، غاصبانه ومردود دانستند و بر این نکته تأکید کردند که رهبری واقعی بشر تنها در سایه قرآن کریم بعنوان نجاتبخش انسانها از ظلالت و گمراهی عملی و ممکن خواهدبود.

برپایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین امام جمارانی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی را از چگونگی برگزاری نهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم ارائه کرد و طی آن تصمیماین سازمان را برای برگزاری مسابقاتی در زمینه تفسیر و بیان موضوعات قرآنی با هدف اشاعه ی فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی یادآورشد.

خاطرنشان می سازد دراین مراسم تعدادی از قاریان برجسته قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجیدپرداختند و نفرات برتر این دوره از مسابقات و نیز نفرات اول مسابقات شکوفه های انقلاب جوائز خود را از دست رهبر انقلاب اسلامی دریافت کردند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی