news/content
نسخه قابل چاپ
1392/07/15

تقریظ رهبر انقلاب بر «لشکر خوبان» منتشر شد

بخشی از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «لشکر خوبان» منتشر شد.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر بخشی از این تقریظ را که عصر امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در تالار غدیر وزرات کشور رونمایی شد، منتشر می‌کند:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
ـ این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده‌ایم؛بی‌آن‌که از ریزه‌کاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشکیل‌دهنده‌ی آن و رنگ‌آمیزی‌های بی‌نظیر جزء‌جزء آن به‌درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه‌کاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن‌چه درباره‌ی عملیات بدر و والفجر ۸ و کربلای ۵ و کربلای ۴ و بیت‌المقدس ۲ و ۳ در این کتاب آمده، از بخش‌های برجسته‌تر آن است. همچنین مجاهدت‌ها در کوه‌های غرب؛ در ماووت و گرده‌رش و قامیش و دیگر آن بلندی‌های سخت، و نیز آن‌چه به یگان‌ها و دسته‌جات اطلاعات و غواص مربوط می‌شود و نیز بخش‌های دیگری از آن، درخور آن است که در شکل فیلم و رمان عرضه شود.
فروردین ۹۲»
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24150/C/13920715_0424150.jpg

رهبر انقلاب اسلامی پیش از این نیز در حاشیه‌ی یکی از دیدارهایشان فرموده بودند: «این کتاب لشکرخوبان پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم، بارها و بارها متأثر شدم.»
«لشکر خوبان» کتاب خاطرات آقای مهدیقلی رضایی از واحد اطلاعات عملیات لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس است که توسط خانم معصومه سپهری به رشته‌ی تحریر درآمده است.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • رهبرانقلاب در دیدار دست اندرکاران کتاب "لشکر خوبان": یکی از چیزهایی که ملتها را تحت سلطه قرار میدهد، این است که ملتها نفهمند چه تواناییها و نقاط قوتی دارند/ جوانها باید بفهمند حادثه جنگ چه بود و چگونه جوانان ما بدون سازوبرگ حسابی رفتند و چه کردند.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی