news/content
نسخه قابل چاپ
1385/11/24

ابلاغ پیام مکتوب امیر کویت به رهبر انقلاب

آقای شیخ محمد صباح السالم الصباح -معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی کویت- بعدازظهر امروز با دکتر ولایتی -مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل- دیدار و پیام مکتوب امیر کویت خطاب به رهبر معظم انقلاب را تسلیم وی کرد.
در این دیدار، آقای السالم الصباح اظهار داشت: دولت کویت بر گسترش روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران مصمم می‌باشد.
معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ی کویت افزود: ترکیب بلندپایه‌ی هیأت همراه و امضای توافقنامه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی نشان روشنی از این تصمیم می‌باشد.
وی ضمن اشاره به مصوبه‌ی اخیر شورای همکاری خلیج فارس در استفاده از انرژی هسته‌ای و تأکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی در استفاده‌ی صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای تصریح کرد.
 
آقای دکتر ولایتی -مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل- در این دیدار، ضمن تشکر از اقدام مثبت و سازنده‌ی امیر کویت اظهار داشت: همبستگی و همکاری مسلمانان عامل مهمی در جلوگیری از دخالت نامشروع بیگانگان در امور داخلی می‌باشد و ما از پیشنهاد دولت کویت در همکاری‌های همه‌جانبه استقبال می‌کنیم.
همچنین در این ملاقات، طرفین بر ضرورت حمایت و تقویت دولت آقای نوری المالکی در عراق، تلاش همه‌جانبه در جهت وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی، همکاری در جهت اعاده‌ی صلح و امنیت در عراق و مقابله با تفرقه‌افکنی‌های مذهبی و هرگونه جنگ‌افروزی بیگانگان در منطقه تأکید کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی