news/content
نسخه قابل چاپ
1392/03/22

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در خجسته‌میلاد اسوه‌ی عشق و ایمان و ایثار، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام، در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، قانون‌گرایی را گفتمان تحسین‌برانگیز ملت در انتخابات ۲۴ خرداد خواندند و با تجلیل از شور و شوق مبارک مردم برای شرکت در انتخابات تأکید کردند: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، از هر چیز دیگری برای کشور مهم‌تر است و ملت با حرکت مقتدرانه‌ی روز جمعه، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات، و دشمن را بار دیگر ناکام و ناامید خواهد کرد.
ایشان با تبریک میلاد پربرکت حضرت امام حسین علیه‌السّلام شور و اشتیاق انتخاباتی ملت را نشان‌دهنده‌ی شکل‌گیری حماسه‌ی سیاسی برشمردند و افزودند: حماسه‌ی سیاسی از همین امروز شروع شده و انشاءالله روز جمعه با امید، توکل و همت مردم، به نقطه‌ی اوج خود خواهد رسید و به معنای واقعی تحقق خواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  انتخابات ۲۴ خرداد را برخوردار از رنگ و بویی خاص دانستند و افزودند: دشمنان اسلام و انقلاب و ایران، همه‌ی امکانات مالی، رسانه‌ای و سیاسی خود را به کار گرفتند تا مردم را از نظام جدا و به انتخابات و دستگاه برگزارکننده‌ی آن بدبین کنند، اما ملت روز جمعه با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات می‌کند و با نمایش قدرت عظیم خود، دشمن را بار دیگر شکست‌خورده و مأیوس خواهد ساخت.
ایشان انتخابات ۲۴ خرداد را تجربه‌ای مهم و بزرگ برای ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور یکپارچه، متحد، پرشور، قدرتمند و امیدوارانه‌ی ملت در انتخابات و حفظ و تقویت اعتماد متقابل مردم و مسئولان موجب یأس دشمن، کاهش فشارها و از دست رفتن کارایی دشمن می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی روال انتخابات را تا امروز روالی خوب خواندند و افزودند: گفتمان مردم در این انتخابات، قانون‌گرایی است و همه‌ی مردم در همه‌جا از ضرورت پایبندی به قانون سخن می‌گویند که این مسأله، بسیار باارزش و برجسته است.
ایشان عدم تبعیت از قانون را مبنای حوادث سال ۸۸ دانستند و خاطرنشان کردند: مردم و کشور از آن بی‌قانونی لطمات فراوان دیدند و این واقعیت باعث شده ملت در انتخابات پیش رو درباره‌ی ضرورت قانون‌گرایی  کاملاً حساس باشد.
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: مسئولان و نامزدهای مختلف و محترم هم تاکنون جهات قانونی را رعایت کرده‌اند که انشاءالله این روند ادامه خواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنان هشت نامزد با هشت گرایش و هشت نوع نگاه را در مناظره‌های صدا و سیما باعث آگاهی مردم از افکار و دیدگاه‌های مختلف نامزدها و نشان‌دهنده‌ی آزادی بیان در ایران اسلامی خواندند و با قدردانی از این حرکت مفید و باارزش رسانه‌ی ملی افزودند: تهمت‌زنندگان به نظام جمهوری اسلامی سال‌ها نعره می‌زدند که در ایران آزادی نیست و تریبون نمی‌دهند، اما اکنون خجالت‌زده شده‌اند.
رهبر انقلاب حضور کامل همه‌ی جریان‌های سیاسی و فکری کشور در مناظره‌ها و بیان دیدگاه‌های متفاوت را از نقاط قوت انتخابات امسال دانستند و افزودند: البته من درباره‌ی بعضی حرف‌هایی که در مناظره‌ها زده شد، حقایق و مطالبی دارم که انشاءالله بعد از انتخابات بیان خواهم کرد، اما به هر حال این حرکت خیلی خوب و خوشحال‌کننده بود.
ایشان گرایش‌های پرشور مردم در انتخابات امسال را مشابه شور و شوق انتخابات سال ۱۳۸۸ خواندند و در عین حال افزودند: خوشبختانه امسال از بی‌ادبی و بی‌احترامی که گاهی در احساسات و گرایش‌های سال ۸۸ بروز می‌کرد، خبری نیست که این پیشرفت بسیار باارزش را باید شکرگذاری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی را مهم‌ترین و اولین توصیه و خواست خود اعلام و تأکید کردند: این حضور عمومی از هر چیز دیگر برای کشور مهم‌تر است و به همین علت حتی کسانی که فقط دلبسته به ایران هستند، باید در انتخابات حضور یابند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هیچ‌کس از تقدیر الهی ملت در روز جمعه خبر ندارد، اما منتخب ملت هرقدر با آراء بیشتر و محکم‌تری انتخاب شود، می‌تواند با قدرت بیشتر در مقابل دشمنان کشور و ملت بایستد و از منافع ملی دفاع کند.
ایشان خاطرنشان کردند: عرصه‌ی بین‌المللی، عرصه‌ی تعارف و رودربایستی نیست و هر قدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید، دشمن جلوتر می‌آید.
رهبر انقلاب در اثبات واقعیت یادشده خاطرنشان کردند: گاهی به خاطر مصلحت، بعضی حرف‌ها را قبول کردیم، اما دشمن پا روی حرف خودش گذاشت و با جسارت بیشتر جلو آمد. بنابراین باید در مقابل خواسته‌های نامشروع بیگانگان باقدرت ایستاد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پایداری و استقامت در مقابل دشمن بین‌المللی را نیازمند اعتماد به ملت شجاع و رشید ایران، اتکاء به عزت ملی، توکل به خدا و حسن ظن به وعده‌های پروردگار خواندند و افزودند: باید در راه پرعزتی که ملت و نظام انتخاب کرده‌اند، عاقلانه و مدبرانه پیش رفت.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان درباره‌ی انتخابات ابراز امیدواری کردند: امتحان مهم روز جمعه به فضل الهی و در پرتو حضور پرشور و یکپارچه‌ی ملت در پای صندوق‌های رأی، به آزمون موفق و پیروز دیگری برای ملت ایران و نظام اسلامی تبدیل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، روز باعظمت سوم شعبان را پرتوی از عظمت قیام بی‌نظیر حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام دانستند و افزودند: امام حسین علیه‌السّلام برای بقای اسلام و باقی‌ماندن ظلم‌ستیزی به عنوان یک اصل در تاریخ بشریت با فداکاری بزرگ و تقدیم جان خود و عزیزان خود و اسارت خانواده و حرم اهل بیت علیهم‌السّلام الگویی پرشکوه و ماندگار در مقابل همه‌ی بشریت قرار دادند.
ایشان سراسر زندگی امام حسین علیه‌السّلام را درس و الگو خواندند و خاطرنشان کردند: البته عظمت حادثه‌ی کربلا و درخشندگی آن به قدری است که همه‌ی نورها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مهم‌ترین درس قیام امام حسین علیه‌السّلام آمادگی همیشگی برای اقامه‌ی حق و عدل، و مقابله‌ی دائم و همه‌جانبه با ظلم و ستم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسی که در مسیر امام حسین علیه‌السّلام قدم می‌گذارد، باید آماده‌ی شهادت باشد. البته حرکت در این مسیر همیشه به شهادت منجر نمی‌شود، اما در هر حالت موجب سعادت و عزت است.
ایشان با اشاره به حرکت قاطبه‌ی ملت ایران در مسیر حرکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام خاطرنشان کردند: ملت ایران با روحیه‌ی حسینی و عاشورایی وارد میدان شد و توانست یک بنای ظلم ملّی و بین‌المللی را ویران و به جای آن یک بنای رفیع اسلامی را پایه‌گذاری کند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران این مسیر را تا به امروز ادامه داده است و پیشرفت‌های ملت نیز به دلیل حرکت در همین مسیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تفاوت بسیار زیاد ایران سال ۱۳۵۷ با ایران سال ۱۳۹۲ و پیشرفت‌های چشمگیر در علم، سیاست، امنیت، امید، اعتمادبه‌نفس و تأثیرگذاری در حوادث منطقه و جهان تأکید کردند: ملت ایران اکنون به مرحله‌ای رسیده است که در مسیر سعادت و عزت پیش می‌تازد و به فضل خدا این حرکت، پرشتاب‌تر خواهد شد.
ایشان همچنین با اشاره به فضیلت ماه شعبان به عنوان ماه عبادت و توسل و مناجات افزودند: باید از برکات این ماه بزرگ، به‌ویژه مناجات شعبانیه برای ارتباط بیشتر با خدا و جلب رحمت و مغفرت الهی استفاده کرد.
رهبر انقلاب اسلامی  راه عزت و عظمت ملت ایران را توکل به خدا و ارتباط با پروردگار دانستند و خاطرنشان کردند: نقش ارتباط با معدن نور و عظمت بسیار فراتر از تکیه‌ی صرف بر محاسبات مادی و دنیوی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وضع کنونی دنیای غرب را نمونه‌ی غفلت از ارتباط با خداوند برشمردند و افزودند: با این که مستکبران عالَم دارای محاسبات مادی و دنیوی دقیقی هستند، اما هر روز مشکلات و ضعف‌های آنها بیشتر می‌شود و این مشکلات روزافزون، سرانجام تمدن غرب را از پا خواهد انداخت.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • رهبرانقلاب:در راه عزت و پیشرفت ایران،توکل به خدا اهمیت ویژه ای دارد/عده ای غافلند و در محاسباتشان کانه توکل بخدا جایی ندارد/این محاسبات مادی را مستکبران عالم بهتر از شما میکنند اما هر روز عقب میروند.
  • رهبرانقلاب: توصیه اول من حضور پرشور پای صندوق رای است، ممکن است بعضی بدلیلی نخواهند از نظام اسلامی حمایت کنند، اما از کشورشان که می‌خواهند حمایت کنند.همه باید بیایند/هرکس که انتخاب شد اگر دارای رای سدید و محکم باشد بهتر میتواند مقابل دشمنان و معارضین بایستد.
  • رهبرانقلاب بااشاره به مناظره ها:کار صداوسیما در انتخابات،تهمت زنندگانی که میگفتند آزادی بیان نیست را خجالت زده کرد/البته بنده در زمینه آن مسائلی که آقایان مطرح کردند،مطالبی دارم که بعدا خواهم گفت.
  • ‫رهبر انقلاب: بحمدلله روال انتخابات تا امروز روال خوبی بوده و یکی از نقاط برجسته این است که گفتمان مردم، گفتمان قانون‌گرایی است / مردم در سال 88 از عدم تبعیت و لگد زدن عده ای به قانون ضربه دیده اند‬
  • ‫رهبرانقلاب، امروز: بنده اصرارم بر حضور حداکثری ملت در انتخابات بخاطر این است که حضور قدرتمندانه ملت ایران باعث میشود که دشمن مایوس شود و فشار را کم کند و راه دیگری را دنبال کند.‬
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی