news/content
نسخه قابل چاپ
1392/03/18

دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار اساتید، قاریان و حافظان شرکت‌کننده در سی‌اُمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یکی از دستورهای مهم قرآن خطاب به مسلمانان را حفظ اتحاد و یکپارچگی دانستند و تأکید کردند: امروز هر حنجره و زبانی که مسلمانان را به وحدت دعوت کند، حنجره‌ی الهی است و هر حنجره و زبانی که مسلمانان و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یکدیگر تحریک کند، زبان شیطان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با تأکید بر لزوم انس و آشنایی بیشتر مسلمانان با قرآن و معارف سعادت‌بخش و عزت‌آفرین آن افزودند: یکی از خطاب‌های قرآنی به مسلمانان، اتحاد حول ریسمان الهی و متفرق‌نشدن است که در مقابل آن، آموزش و روش استعماری قرار دارد که ایجاد اختلاف میان امت اسلامی و تشدید تعصب‌های مذهبی، دستور کار آن است.
ایشان با اشاره به فریب‌خوردن برخی حکومت‌ها و دولت‌های اسلامی و بازی آنان در زمین دشمن، خاطرنشان کردند: اتحاد و اتفاق میان مسلمانان، یک فریضه‌ی فوری است.
رهبر انقلاب اسلامی  کشتار و خونریزی، تروریسم کور و فجایع مربوط به آن و به‌وجود آمدن فرصت برای رژیم غاصب صهیونیستی را از نتایج اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی برشمردند و گفتند: امروز روز امتحان برای مسلمانان و دولت‌های اسلامی است و ملت‌های اسلامی باید کاملاً هوشیار باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به موج اسلام‌ستیزی که از جانب غرب بر ضد دنیای اسلام آغاز شده است، تأکید کردند: دشمنان غربی  شمشیر را بر ضد مسلمانان از رو بسته‌اند. بنابراین امت اسلامی باید عوامل اقتدار و توانایی درونی خود را تقویت کنند که یکی از مهم‌ترین این عوامل، اتحاد و یکپارچگی و تمرکز بر نقاط اشتراک است.
رهبر انقلاب با اشاره به این‌که دنیای اسلام امروز تشنه‌ی حقایق قرآنی است افزودند: بر خلاف گذشته که برجستگان دنیای اسلام برای رساندن صدای آزادی‌خواهی خود شعارهای سوسیالیستی و کمونیستی سرمی‌دادند، امروز از شرق تا غرب دنیای اسلام اگر کسانی بخواهند شعار عدالت، استقلال، آزادی و عزت را فریاد کنند، شعارهای قرآنی را سرمی‌دهند.
ایشان برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی را وسیله‌ای برای نزدیک‌شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم دانستند و خاطرنشان کردند: فراگرفتن معارف قرآنی زمینه‌ای برای رسیدن به سلامت، امنیت و عزت و سامان‌یافتن زندگی مسلمانان در سایه‌ی تعالیم قرآن است.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الإسلام‌والمسلمین محمدی -نماینده‌ی ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- گزارشی از تلاش‌های این سازمان در جهت بسط معارف قرآنی و همچنین برگزاری سی‌اُمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد.
حجت‌الإسلام‌والمسلمین محمدی  حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآنی از ۷۰ کشور جهان را از نقاط برجسته‌ی این دوره از مسابقات خواند و گفت: سازمان اوقاف در یک سال گذشته به منظور توسعه و همچنین ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در کشور برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • رهبرانقلاب در دیدار شرکت کنندگان درمسابقات قرآن:اگر در جوامع بشری قرآن حاکم باشد، هم سعادت دنیا هست و هم علو معنوی/راه سلامت، امنیت روانی، عزت و سبک زندگی سعادت آمیز را قرآن به روی ما باز میکند.
  • ‫رهبرانقلاب، امروز: اتحاد دنیای اسلام یک فریضه فوری است / امروز غرب علیه مسلمانان شمشیر را از رو بسته است / مسلمانان باید عوامل اقتدار در خود گسترش دهند؛ از مهمترین عوامل اقتدار اتحاد و همدلی و اتفاق بین مسلمانان است
  • رهبرانقلاب در دیدار شرکت کنندگان درمسابقات قرآن:اگر در جوامع بشری قرآن حاکم باشد، هم سعادت دنیا هست و هم علو معنوی/راه سلامت، امنیت روانی، عزت و سبک زندگی سعادت آمیز را قرآن به روی ما باز میکند.
  • رهبرانقلاب، صبح امروز: هرحنجره ای که به وحدت دنیای اسلام دعوت کند، حنجره الهی و ناطق من الله، و هر زبانی که امت اسلام را علیه هم تحریک کند، ناطق من الشیطان است
  • شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی