news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1392/01/21

دیدار رئیس‌جمهور بروندی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس‌جمهور بُروندی و هیأت همراه، با اشاره به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی تأکید کردند: ایران از پیشرفت و توسعه‌ی کشورهای آفریقایی و اتحاد آنها استقبال می‌کند.
ایشان با اشاره به اقدامات خصمانه‌ی برخی کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا در استعمار کشورهای آفریقایی و ایجاد توطئه و فتنه در این کشورها، خاطرنشان کردند: امیدواریم آینده‌ی آفریقا و از جمله  بروندی بسیار بهتر و همراه با پیشرفت‌های روزافزون باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با استقبال از توسعه‌ی روابط ایران و بُروندی تأکید کردند: اتحادیه‌ی آفریقا می‌تواند یک مرکز اقتدار برای همه‌ی کشورهای آفریقایی باشد و جمهوری اسلامی ایران از همگرایی بیشتر در این اتحادیه حمایت می‌کند.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، رئیس‌جمهور بُروندی با اشاره به روابط ۲۸ساله‌ی ایران و بُروندی، هدف از سفر به تهران را ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در روابط دو کشور بیان کرد.
رئیس‌جمهور بُروندی با اشاره به رنج‌های ناشی از استعمار قدرت‌ها در آفریقا گفت: کشورهای آفریقایی و از جمله بروندی به‌ دنبال آینده‌ی بهتر هستند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی