news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1391/06/14

دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه‌ی سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه‌ی سراسر کشور، با اشاره به منزلت و جایگاه این شورا در تربیت روحانیون و علمای تأثیرگذار، بر ضرورت جدی گرفتن تحول در حوزه‌های علمیه و زنده‌کردن ظرفیت‌های درونی آن و ارتقاء سطح اخلاق، فکر و معرفت دینی طلاب تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی مبنای اصلی کار در حوزه‌های علمیه را تربیت فقیه خواندند و خاطرنشان کردند: لازم است در کنار توجه به این مبنای اصلی، به آموزش و فراگیری علوم عقلی اعم از فلسفه و کلام نیز اهتمام شود.
ایشان «روح» حاکم بر حوزه‌های علمیه را تربیت علمای وارسته دانستند و در تبیین لوازمِ «صورت و قالبِ» فعالیت‌های حوزه‌های علمیه، بر مواردی همچون پرهیز از تقلید روش‌های مدیریتی دیوان‌سالارانه، گسترش تشکیلات اداری، موازی‌کاری و مدرک‌گرایی تأکید کردند.
رهبر انقلاب تقویت سطح علمی و آموزشی در حوزه‌های علمیه را ضرورتی قابل توجه دانستند و تصریح کردند: لازم است شورای عالی حوزه‌های علمیه در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابتدا آیت‌الله استادی رئیس شورای عالی حوزه‌ی علمیه و سپس حضرات آقایان مقتدایی،‌ غروی و حسینی بوشهری گزارش‌هایی از اقدامات دوره‌ی گذشته‌ی مدیریت حوزه و نیز مصوبات و سیاست‌گذاری‌های شورای عالی و برنامه‌های مدیریت در دوره‌ی پیش رو را بیان کردند.

پیامک‌های این دیدار
  • هبرانقلاب دردیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه: مبنای اصلی کار در حوزه ها، تربیت فقیه است/ در کنار آن به آموزش و فراگیری علوم عقلی اعم از فلسفه و کلام نیز اهتمام شود.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی