news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1391/06/11
تأکید بر تقویت همکاری‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی

دیدار تساخیاگین البگ دورج رئیس‌جمهور مغولستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در دیدار آقای تساخیاگین البگ دورج؛ رئیس‌جمهور مغولستان، به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و مغولستان از جمله آثار تاریخی و علمی مربوط به دوران حاکمیت مغول‌ها در ایران اشاره کردند و افزودند: روابط ایران و مغولستان با چنین پیشینه‌ی تاریخی باید بیش از پیش گسترش یابد.
ایشان ظرفیت‌ها و توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران را بسیار بالا خواندند و تأکید کردند: دو کشور می‌توانند همکاری‌های متنوعی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و بین‌المللی داشته باشند.

در این دیدار رئیس‌جمهور مغولستان نیز اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور را زمینه‌ی مساعدی برای گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: مغولستان تمایل بسیاری برای روابط گسترده با جمهوری اسلامی ایران، از جمله امور اقتصادی، زیربنایی، سیاسی و مبادله‌ی استاد و دانشجو دارد.
رئیس‌جمهور مغولستان تأکید کرد: ما نیز با دیدگاه شما در خصوص منطقه‌ی عاری از سلاح هسته‌ای موافقیم و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق همه‌ی کشورها می‌دانیم.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی