news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1391/06/09
تأکید بر تعمیق مناسبات بر اساس زبان و فرهنگ مشترک

دیدار امام‌علی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (پنجشنبه) در دیدار با رئیس‌جمهور تاجیکستان، زبان و فرهنگ ریشه‌دار و عمیق و مشترک ملت‌های منطقه را زمینه‌ای مساعد برای گسترش و تعمیق مناسبات دو و چندجانبه و نیز ساختن آینده‌ای بهتر دانستند.
ایشان با استقبال از گسترش روابط در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کردند: تکریم سنت‌ها، عقاید و آداب مردم، باعث جذب حمایت مستحکم آنها می‌شود و هر دولتی با اتکای به این حمایت، ‌می‌تواند در مقابل عوامل مزاحم خارجی، پایداری کند.
 
آقای امام‌علی رحمان نیز در این دیدار با تشریح زمینه‌های مختلف همکاری دوجانبه خواستار گسترش هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی شد.
رئیس‌جمهور تاجیکستان با قدردانی از برگزاری پرکیفیت اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: سخنرانی جنابعالی در افتتاحیه‌ی اجلاس مهم سران، زمینه‌ساز پویایی و تأثیرگذاری این جنبش خواهد شد.
آقای رحمان با اشاره به برخی تلاش‌های بیگانگان برای ایجاد ناامنی و عقب نگهداشتن کشورهای منطقه افزود: با کمک یکدیگر در مقابل این طرح‌ها می‌ایستیم.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی