news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1391/03/29

دیدار کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در خجسته‌سالروز عید مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و در دیدار مسئولان نظام و سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا تأکید کردند: از میان رشته‌های بیشمار نور بعثت، جامعه‌ی بشری امروز به دو مسئله نیاز مبرم دارد: یکی «برانگیخته شدن فکر و اندیشه» و دیگری «تهذیب اخلاق».

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید بزرگ مبعث به ملت عزیز ایران و امت اسلام افزودند: رویکرد پرطراوت ملت‌های مسلمان به دین محمدی (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) نشان می‌دهد ملت‌ها در سایه‌ی تجربه‌های متمادی دریافته‌اند که مکتب‌های مادی شرقی و غربی در برآوردن نیازهای حقیقی بشر، ناتوان و عقیم‌اند و فقط تعالیم بعثت می‌تواند بشر را به سعادت و پیشرفت واقعی برساند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ریشه‌ی مشکلات جامعه‌ی بشری را دوری از دو مسئله‌ی اساسی بعثت یعنی: «فکر و اندیشه» و «تزکیه‌ی نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاری‌ها و ضعف‌های اخلاقی، هدف بزرگ بعثت است که تحقق آن، زمینه‌ساز حل مشکلات اساسی ملت‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامی احیای نیروی خرد و تفکر را از دیگر اهداف اساسی و مهم بعثت پیامبران برشمردند و افزودند: جامعه‌ی بشری امروز به‌شدت نیازمند اندیشیدن، خردورزی، تفکر و ریشه‌یابی مشکلاتی است که از هر سو ملت‌ها را احاطه کرده است.

ایشان با یادآوری مرگ‌آفرینی و ظلم آشکار قدرت‌های زورگو در برخی کشورهای منطقه افزودند: در نگاه سیاه ستمگران جهانی، بشر اصولاً جایی و جایگاهی ندارد. همچنان که در قضیه‌ی مشکلات اقتصادی کشورهای غربی نیز دنیا شاهد است که قدرت‌های مسلط در پی حل مشکلات صاحبان بانک‌ها و کمپانی‌های سرمایه‌داری هستند نه حل مشکلات مردم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با دعوت مجدد از ملت‌ها برای تفکر در این واقعیات آشکار، خاطرنشان کردند: منشأ همه‌ی این مشکلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه‌گر و سلطه‌پذیر است که راه حل آن نیز خروج ملت‌ها از موضع سلطه‌پذیری و بی‌تحرکی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش بی‌وقفه‌ی زورگویان جهانی برای کنترل و منحرف کردن انقلاب‌های ملت‌های منطقه افزودند: ملت‌ها با تکیه بر گنجینه‌ی خدادادی تفکر و خرد و حسن ظن به وعده‌های نصرت پروردگار، روی پای خود بایستند و با مقاومت در برابر سلطه‌گران، سرنوشت خویش را رقم بزنند.

ایشان در ادامه عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران را نمونه‌ی روشنی از نتایج ایستادگی و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستی زورگویان جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهیم و کشور عزیز ما بی‌وقفه در معرض توطئه همه‌ی قدرت‌های جهانی بوده است تا شاید این نمونه‌ی زنده‌ی ایستادگی و پیشرفت، در چشم دیگر ملت‌ها الگو نشود، اما به فضل الهی، تلاش همه‌ی سلطه‌گران برای خارج کردن ملت ایران از صحنه، این بار نیز قطعاً و یقیناً ناکام خواهد ماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحقق وعده‌های یاری پروردگار را نیاز مجاهدت، حرکت و خطرپذیری دانستند و با استناد به آیات قرآنی افزودند: صرف مؤمن بودن برای تحقق وعده‌ی پیروزی کافی نیست، بلکه مجاهدت و صبر می‌خواهد.

ایشان به دشمنان نظام تأکید کردند: از تجربه‌های ناکام مقابله با ملت مجاهد و صبور ایران درس بگیرند و بدانند که تکبر، خودبزرگ‌تر‌بینی و توقعات بیجا در مقابل ملتی که ایستادگی و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است، راه به جایی نمی‌برد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست دشمنان اسلام برای ترساندن شیعه و سنی از یکدیگر وحدت را نیاز مبرم دنیای اسلام برشمردند و با انتقاد شدید از تفرقه‌انگیزی برخی عناصر افزودند: کسانی که اصلاً اسلام را قبول ندارند و تشیع و تسنن را اصولاً نمی‌شناسند، بر اساس خواست سرویس‌های جاسوسی سلطه‌گران، از توسعه‌ی تشیع ابراز نگرانی می‌کنند و آتش تفرقه می‌افروزند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان، ملت‌های مسلمان را به خردورزی و اتحاد و ایستادگی توصیه و ابراز امیدواری کردند در پرتو عنایات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پیروز و اهداف بعثت کاملاً محقق شود.

در آغاز این دیدار که رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه‌ی قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن حضور داشتند، آقای احمدی‌نژاد با تبریک عید بعثت نبی گرامی اسلام گفت: بشر امروز بیش از هر زمان دیگر به معارف الهی و پیام‌های بعثت پیامبر خاتم نیازمند است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اثبات ناتوانی قدرت‌های مادی در تأمین نیازهای جامعه‌ی بشری گفت: بر اساس وعده‌های مبارک الهی و در پرتو آگاهی و مجاهدت ملت‌ها، بساط مستکبران و صهیونیست‌ها حتماً برچیده و راه برای صلح و آرامش و سعادت و پیشرفت بشر گشوده خواهد شد.
 

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • رهبرانقلاب:یکی از نقاطی که دشمنان ما امروز بر آن تکیه میکنند برافروختن اختلافات مذهبی شیعه و سنی است / آدمهایی که اصل اسلام را قبول ندارند طبق میل سرویسهای جاسوسی از توسعه تشیع اظهار نگرانی میکنند
  • رهبرانقلاب امروز دردیدار جمعی از مسئولان:در این 33سال، سیاستهای مختلفی دردنیا سرکار آمده اند در صدها مسئله با هم اختلاف داشتند اما در مواجهه و ضربه زدن به انقلاب اسلامی با هم شریک بودند / اما من به شما بگویم آنها قطعا در این تلاشها به طور کامل ناکام خواهند ماند
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی