news/content
نسخه قابل چاپ
1383/06/07

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب

در سالروز میلاد بانوی دو عالم  حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم‌السّلام صبح امروز در مراسمی در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی  به مولودی‌خوانی و شعرخوانی خود در مدح حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان این مراسم  با تبریک میلاد نورانی حضرت زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها و همچنین سالروز میلاد امام خمینی رضوان‌الله‌علیه، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت را به ترویج فضیلت‌های عملی و رفتاری اهل بیت علیهم‌السّلام در اشعار و مداحی‌ها، توصیه کردند.
رهبر معظم انقلاب  مداحی اهل بیت را ستایشگری حقیقت و فضیلت خواندند و افزودند: در اشعار و مداحی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، سیدالشهداء علیه‌السّلام و دیگر معصومین، باید علاوه بر استفاده از مضامین معنوی و تعمیق پیوندهای عاطفی، فضیلت‌های رفتاری و عملی این بزرگواران نیز گنجانده شود تا آحاد مردم -اعم از زن و مرد و دختران و پسران جوان- بتوانند این اسوه‌ها را الگوی اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی خود قرار دهند.
ایشان با اشاره به نیاز جامعه‌ی بشری به الگوهای صحیح رفتاری تصریح کردند: می‌توان با کارهای هنری لطیف و عمیق، اهل بیت عصمت و طهارت را به عنوان الگوهای عملی به ملت‌های تشنه‌ی معرفت معرفی کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  همچنین افزایش برخی تحرکات و تلاش‌ها را برای ایجاد شکاف بین فرقه‌های مسلمان یادآور شدند و افزودند: این دست‌های خبیث که در اصل، مراکز استعماری و استکباری آن‌ها را هدایت می‌کنند، با همه‌ی فرقه‌های اسلامی دشمنند و باید در مقابل اهداف آن‌ها کاملاً هوشیار بود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی