news/content
پیوندهای مرتبط
نسخه قابل چاپ
1391/02/29

دیدار جمعی از ایثارگران دوران دفاع مقدس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از ایثارگران با ایشان، سال‌های دفاع مقدس را به «تابلویی زیبا و ظریف» تشبیه و خاطرنشان کردند: راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شد، ادامه خواهد یافت و برای این‌که زیبایی‌های روزهای دفاع مقدس از نزدیک برای مخاطب توصیف شود، لازم است هزاران کتاب با معیارهای هنری نگاشته شود تا جزئیات فداکاری رزمندگان برای مردم تشریح شود.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1391/13910229115917578.jpg
رهبر انقلاب اسلامی کار رزمندگان را در سال‌های جنگ تحمیلی، موفق، باارزش، بسیار بزرگ و مبهوت‌کننده توصیف کردند و افزودند: شما که در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های مهم و حساسی بر عهده داشتید، بدانید پس از جهاد اصغر، نوبت به جهاد اکبر رسیده که به‌مراتب دشوارتر و سخت‌تر است.

ایشان با تشریح و مقایسه‌ی ویژگی‌های جهاد اصغر و جهاد اکبر تصریح کردند: در فضای امروز کشور اگر بر اصول و ارزش‌ها پافشاری کردید و تقوا را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رعایت کردید، ارزش و اهمیت والاتری دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: امروز با دو دشمن، یکی استکبارِ خبیث و دیگر نفسِ درون مواجه هستیم که اگر کسی بتواند با رعایت تقوا گام بردارد و تصمیم بگیرد، زمینه‌ی تعالی معنوی و پیشرفت مادی فراهم می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی پرهیز از گناه را لازمه‌ی سلوک‌إلی‌الله دانستند و خاطرنشان کردند: با گناه‌نکردن نیمی از راه پیموده می‌شود. البته گناه کسانی که مسئولیت سیاسی، اجرایی، مدیریتی، تبلیغی و مذهبی دارند، به‌مراتب ابعاد وسیع‌تری پیدا می‌کند.

ایشان با اشاره به این‌که حرکت درست مسئولان موجب تسری آن در جامعه می‌شود، تصریح کردند: ما با ایستادگی و حرکت درست، جامعه را هم تشویق می‌کنیم و البته باید بدانیم این حرکت ملت ایران با خستگی و بی‌حوصله‌گی برخی افراد دچار تزلزل و انحراف نمی‌شود.

رهبر انقلاب در پایانِ سخنان خود افزودند: این راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شده، ادامه پیدا خواهد کرد و شما دیدید کسانی که در جریان حرکت عمومی ملت، بار مسئولیت را بر زمین نهادند، فوراً جوان‌های باروحیه آن را بر داشتند و انشاءالله به منزل خواهند رساند.

پیامک‌های این دیدار
  • رهبرانقلاب در دیدار جمعی از ایثارگران دفاع مقدس: شما که در آن زمان وظایف سختی برعهده داشتید بدانید بعد از جهاد اصغر، نوبت جهاد اکبر است/حرکت ملت ما با خستگی و بی حوصلگی برخی افراد دچار انحراف نمیشود
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی